تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804361650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین ملاک برای تفسیر رفتار انسان زبان است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بهترین ملاک برای تفسیر رفتار انسان زبان است
هیچ کنش و عمل انسانی مهم‌تر از زبان و گفتمان نیست و بهترین ملاک برای تفسیر و تحلیل رفتار انسان، جوامع بشری و روابط بین‌الملل همان زبان و گفتمان است.


به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ محمد رضا حاجی کریم جباری مدیر اجرایی موسسه فرهنگی اکو این مطلب را در مراسم اختتامیه همایش بین المللی میراث زبانی بیان و تصریح کرد که امروزه در مباحث فرا نظری در چارچوب نظریه‌های روابط بین‌الملل در هر دو بعد هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی ساختارها و نهادها غیر قابل تغییر فرض نمی‌شوند و به نقش تأثیرگذار کارگذار بر ساختارها، نهادها و فرآیندها در هر دو سطح ملی و بین‌المللی تأکید می‌شود.


او افزود: در این راستا توجه روز افزونی به نقش زبان صورت می‌گیرد و اساسا تمرکز اصلی در نظریه سازه‌انگاری بر بعد معنایی و زبانی ساختارهای اجتماعی و بین المللی است.


وی گفت: از نگاه متفکرینی چون مارتین وایت، هربرت باترفیلد و الکساندر ونت هیچ کنش و عمل انسانی مهم‌تر از زبان و گفتمان نیست و بهترین ملاک برای تفسیر و تحلیل رفتار انسان، جوامع بشری و روابط بین‌الملل همان زبان و گفتمان است.


جباری اظهار داشت: برقراری ارتباط و انتقال فرهنگ به نسل حاضر و آینده به عنوان رمز حیات، دوام و بالندگی فرهنگ تنها از راه زبان به دو صورت گفتاری و نوشتاری ممکن است. 


به گفته او، تکامل گفتاری و نوشتاری یک زبان می‌تواند به توسعه اجتماعی و فرهنگ یک جامعه سرعت ببخشد و محو هر زبان به منزله محو یک فرهنگ است.


مدیر اجرایی موسسه فرهنگی اکو  گفت: این شواهد نشان می‌دهد که موج جهانی‌شدن خرده فرهنگ‌ها را در سر راه خود ریشه کن می‌کند و علیرغم شعارهای برخی طرفداران غربی که تنوع فرهنگ‌ها و زبان‌ها را یک فرصت در فرآیند جهانی شدن می‌دانند چنین ادعایی در عمل اتفاق نمی‌افتد.


جباری درادامه به گوشه ای از فعالیت های موسسه فرهنگی اکو اشاره کرد و افزود: موسسه اکو یک سازمان منطقه ای بین المللی با عضویت ده کشور افغانستان ، آذربایجان ، ازبکستان ، ایران ، پاکستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان ،ترکیه ، قزاقستان و قرقیزستان است .


وی با اشاره به اینکه زبان فارسی یکی از مشترکات فرهنگی در منطقه اکو به شمار می رود تصریح کرد که رسالت حفظ و تقویت این مشترکات به عهده موسسه فرهنگی اکو است.


غلامحسین غلامحسین زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به اهمیت برگزاری همایش میراث زبانی تصریح کرد که برای ایجاد همگرایی میان کشورهای منطقه توجه به میراث زبانی دارای اهمیت است.


او افزود: این در حالی است که متأسفانه به این موضوع نپرداخته ایم تا جایی که در رشته زبان و ادبیات فارسی تنها به ادبیات اهمیت داده ایم و از زبان غافل شده ایم .

غلامحسین زاده با اشاره به اینکه برگزاری این همایش فرصتی است که از ظرفیت های میراث زبانی مان بیشتر بهره جوییم اظهار داشت : میراث  زبانی میراثی مکتوب بوده که بین اقوام مختلف از یک سرزمین یکسان است.  

وی با اشاره به اینکه زبان ابزارارتباط و انتقال معنا است، تصریح کرد که انسان از طریق زبان است که می تواند با خودش با انسان های دیگر و با غایبین ارتباط برقرار کند .

محمد علی قره داغی نسخه شناس از کشور عراق دیگرسخنران این مراسم بود که بیان گوشه ای از خدمات دانشمندان کرد به زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد .

او تصریح کرد که اگر بخواهیم خدمات دانشمندان ،نویسندگان و شعرای کرد را به زبان فارسی جمع آوری کنیم شامل چند کتاب می شود .

وی با اشاره به آثار چند نویسنده و شاعر کرد خاطرنشان ساخت که کمتر شاعر کردزبانی وجود دارد که به زبان فارسی شعری نسروده باشد .

قهرمان سلیمانی معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیگر سخنران این مراسم با اشاره به اینکه زبان بین المللی 3کشور ایران ، افغانستان و تاجیکستان زبان فارسی است تصریح کرد که عوامل مختلفی هویت ملی را تشکیل می دهند که یکی از آنها زبان است .

وی با اشاره به مسئله زبان و مناقشات موجود در افغانستان بر سر این مسئله افزود :زبان در هویت و همبستگی ملی نقش پررنگی را ایفا می کند .

او تصریح کرد :در تاجیکستان مانند ایران زبان اصلی ترین معیار هویت ملی محسوب می شود .




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/







اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

ایران از ثروتمندترین کشورهای دنیا در حوزه زبان است
ایران موزه‌ای از زبان‌ها است
تهیه اطلس های زبان،کتیبه ها و دانشنامه سکه های ایران
همایش بین المللی میراث زبانی برگزار می‌شود





۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن