تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814710046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام استحكام اسد از مسكو


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيام استحكام اسد از مسكو
بشار اسد براي اولين بار طي پنج سال گذشته و پس از شروع بحران سوريه به خارج از كشور سفر و با رهبران روسيه در پايتخت اين كشور ديدار كرد. تحليلگران اين سفر را نشانه ثبات و استحكام دولت اسد و همچنين ادامه حمايت مسكو از دمشق عنوان كردند.
نویسنده : محمد بابايي 


بشار اسد براي اولين بار طي پنج سال گذشته و پس از شروع بحران سوريه به خارج از كشور سفر و با رهبران روسيه در پايتخت اين كشور ديدار كرد. تحليلگران اين سفر را نشانه ثبات و استحكام دولت اسد و همچنين ادامه حمايت مسكو از دمشق عنوان كردند.
روز چهارشنبه كاخ كرملين طي بيانيه‌اي رسمي از سفر «بشار اسد» رئيس‌جمهوري سوريه به مسكو خبر داد. «ديميتري پسكوف» سخنگوي كرملين اعلام كرد كه اسد روز سه شنبه به مسكو سفر و با همتاي روس خود ولاديمير پوتين ديدار كرده است. پسكوف گفت كه در اين ديدار مسائل مربوط به حملات هوايي روسيه به گروه‌هاي تروريستي در سوريه بحث و بررسي شد. بنابر گزارش اسپوتنيك، اسد در اين ديدار به پوتين گفت: «تروريسمي كه هم اكنون شاهد گسترش آن در منطقه هستيم به مناطق گسترده‌تري كشيده مي‌شد اگر كمك‌ها و تصميم‌هاي بجا و به‌موقع روسيه نبود.»  او افزود كه «حمايت روسيه مانع وقوع سناريوي فاجعه‌بار در سوريه شده است.» ولاديمير پوتين هم در اين ديدار اعلام كرد: روسيه آماده اداي سهم خود در حد مقدورات نه فقط در جريان عمليات جنگي عليه تروريسم بلكه در جريان روند سياسي در سوريه است.  «رياست جمهوري سوريه» با تأييد خبر روسيه مبني بر سفر بشار اسد به مسكو و ديدار وي با «ولاديمير پوتين» گفت، اسد و پوتين ادامه عمليات نظامي عليه تروريسم در سوريه را بررسي كردند. رياست جمهوري سوريه اعلام كرد، اسد سير عمليات‌هاي نظامي و همچنين وضعيت در سوريه را براي پوتين تشريح كرد. دو طرف همه ابعاد نظامي مبارزه با تروريسم و حمايت هوايي روسيه از عمليات نظامي نيروهاي مسلح سوريه را بررسي كردند. بنا بر اين گزارش، پوتين به اسد گفته است كه با همه قدرت‌هاي بين‌المللي تماس مي‌گيرد تا راه‌هاي رسيدن به راهكاري سياسي براي بحران را بررسي كند. طبق اين گزارش، اسد «تروريسم را مانعي براي حل سياسي» دانسته و گفته كه «هدف عمليات نظامي در سوريه نابودي تروريسمي است كه مانع دستيابي به حل سياسي بحران شده است.» اسد گفت: «پس از هر اقدام نظامي بايد گام‌هاي سياسي برداشته شود. . . بايد همه اشكال حمايت از گروه‌هاي تروريستي متوقف و فضاي مقابل ملت سوريه براي تعيين سرنوشتش به دست خودش باز شود.»
  
اهميت سفر
اين اولين بار است كه بشار اسد پس از شروع بحران سوريه كه بيش از چهار سال ادامه يافته به خارج از اين كشور سفر مي‌كند و به همين جهت تحليلگران آن را مهم و داراي پيام‌هاي مشخصي عنوان كردند. مسعود اسداللهي كارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با «جوان» با اشاره به اينكه «حضور غيرمترقبه بشار اسد در روسيه مفاهيم مختلف و بسياري دارد، » اظهار داشت: بر خلاف تبليغات غربي و متحدان آنها در منطقه كه نظام سوريه در حال سقوط است، سفر بشار اسد نشان مي‌دهد نظام سوريه كاملاً تثبيت شده و مستحكم است چراكه در غير اين‌صورت نه بشار اسد كشور را ترك مي‌كرد و نه روسيه از وي دعوت مي‌كرد در چنين شرايطي از سوريه خارج شود.» جاناتان ماركوس، خبرنگار ديپلماتيك بي‌بي‌سي هم گفت: «سفر غيرمنتظره بشار اسد به مسكو، نشانه اعتماد رو به فزون يك رئيس‌جمهوري است كه تحت فشار قرار داشته است.» وي افزود: «اين سفر نشان مي‌دهد او براي اولين بار از زمان آغاز درگيري‌هاي سوريه، براي خروج از دمشق احساس امنيت مي‌كند.» يوري برمين كارشناس سياست خارجي روسيه در خاورميانه و عضو شوراي روابط خارجي اين كشور با اشاره به حضور رئيس‌جمهور، نخست وزير، وزير دفاع و وزير خارجه روسيه در ديدار با اسد نوشت: حضور مقامات ارشد كرملين در اين ديدار، نشانه ادامه حمايت مسكو از دمشق است.
از سوي ديگر اين سفر سه هفته پس از آن صورت گرفت كه جنگنده‌هاي روسيه در سطح گسترده‌اي مواضع‌گروه‌هاي تروريستي در سوريه را هدف قرار دادند و مسكو به صورت تمام عيار وارد جنگ عليه تروريسم در آن كشور شد. به همين دليل تحليلگران معتقدند اين سفر علاوه بر اهميت نمادين آن، براي هماهنگي روسيه و سوريه جهت مبارزه با تروريسم در بالاترين سطح صورت گرفت. اسداللهي با اشاره به اينكه اين هماهنگي‌ها در سطوح وزراي خارجه و دفاع بين دو كشور بررسي شده بود به «جوان» گفت: «نياز بود كه اين هماهنگي در سطح رهبري دو كشور نيز انجام شود و به همين دليل يكي از اهداف اين سفر گفت‌وگو درباره چگونگي پيشبرد مبارزه مشترك عليه تروريسم است.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن