تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806871930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلی هنر و فرهنگ در ساختمانی مخروبه‌/ویرانه‌ای که آموزشگاه شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تصویری-تشریحی مهر؛
تجلی هنر و فرهنگ در ساختمانی مخروبه‌/ویرانه‌ای که آموزشگاه شد

ملارد


شناسهٔ خبر: 2945921 - چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
استانها > تهران

ملارد- تبدیل ساختمانی مخروبه از محل تجمع معتادان و زباله‌های شهری به نخستین مدرسه تخصصی هنر عکاسی و بازیگری استان تهران نقطه عطف قابل توجهی برای شهرستان ملارد به شمار می‌رود. خبرگزاری مهر-گروه استان ها: شهرستان ملارد یکی از بخش‌های شهرستان شهریار بود که بنا بر تصمیم مسئولان ارشد دولت گذشته از زیر مجموعه شهریار خارج شد و مدتی است که به عنوان شهرستانی مستقل در بخشی از پهنه جغرافیایی کشور، مسیر تکامل و رشد خود را به آرامی و کندی طی می‌کند. ملارد در حوزه‌های گوناگون با کمبود‌های بسیاری روبرو است که پیش از این در قالب گزارش‌هایی به بخشی از محدودیت‌های زیر ساختی در این منطقه وسیع و پرجمعیت پرداخته شد. شهرستانی مهاجر پذیر با خرده فرهنگ‌هایی متعدد و گوناگون و بافت جمعیتی به شدت متکثر و متنوع از ۱۶ استان کشور و انبوهی از کمبودهای ریزو درشت که تامین و رفع آن نیاز به همت عالی و اعتبارات کافی در عرصه‌های گوناگون دارد.

بدون شک یکی از ستون‌ها و پایه‌های ضروری و اساسی در توسعه فرهنگی معطوف به آموزش، تربیت و پرورش می شود و با تکیه بر این مولفه‌ها است که می‌توان امر فرهنگ سازی را متناسب با چارچوب‌ها، آیین‌ها، عرف، اخلاق و ارزش‌های هر جامعه‌ای پیگیری و محقق کرد و در این میان، نقش تامین زیرساخت های آموزشی به عنوان بستری که سیاست اهداف فرهنگی در آن پیگیری و دنبال می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. مراکز آموزشی یا مدارس یکی از بخش‌های اساسی در رشد فرهنگی محسوب می‌شود که اهداف و چشم انداز آینده هر جامعه‌ای را در بلند مدت پیگیری می‌کند، فضایی که سرنوشت هر ملت و مملکتی به آن گره خورده و به تعبیری شاید بتوان پویایی و بالندگی جامعه در دهه‌های آینده را در همین کلاس‌های آموزشی جستجو و تضمین کرد. عرصه‌ای که در آن شهرستان ملارد با محدودیت‌هایی جدی مواجه است و تراکم دانش آموزی قریب به ۴۰ نفری در برخی از کلاس‌های درس و رشد فزاینده جمعیت، لزوم تامین و افزایش آن را هر روز جدی‌تر و ضرورتی‌تر می‌کند. در لابه‌لای مشکلات متعدد این شهرستان نوپا اما بسیار مستعد و توانمند، تبدیل شدن ساختمانی مخروبه از محل تجمع معتادان و دپوی زباله‌های ساکنان کوچه‌های مشرف به آن به فضایی آموزشی و فرهنگی، واقعه‌ای میمون و نوید بخش است که بار دیگر اثبات می‌کند که در پرتوی همدلی، همگرایی و عزمی راسخ و جدی می‌توان بذری راکاشت و محصولی غنی را درو کرد. این ساختمان متعلق به آموزش و پرورش بود که از ۱۰ سال پیش تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات برای بازسازی بدون استفاده باقی مانده بود.

امری که مدرسه شهید آوینی یکی از مصادیق بارز و شایسته آن به شمار می‌رود، مرکزی که قرار است هنر تئا‌تر، بازیگری و عکاسی را به صورت تخصصی به علاقه مندان به این رشته بیاموزد. سخن از هنر است، مقوله‌ای که زیبا دیدن، زیبا فهمیدن و زیبایی را آفریدن به انسان می‌آموزد تا روحی که خداوندازخود به بندگانش دمیده در قالب اثری ماندگار متجلی شود. هنری که در مدارس و نظام آموزشی ما آن طور که باید بدان توجه نمی‌شود و‌ گاه دروس دیگر را جایگزین آن می‌کنند تا کمبود ساعات آموزشی را جبران کند اما این بار قرار است به صورتی جدی‌تر و تخصصی‌تر زیبایی برای دانش آموزان فهم شود تا قدرت تفکیک و تمایز میان عالی و معمولی یا متعالی و مبتذل به نحو مطلوب‌تری به آنان آموخته شود و این مهم قرار است در مدرسه‌ای آموزش داده شود که در سال های گذشته جولانگاه دود و تخدیر بود.  معتادانی که‌گاه بساط چرت را در آن پهن می‌کردند و گاهی نیز محدوده‌ای بود که میزبان کیسه‌های زباله ساکنان کوچه و خیابان‌های اطراف خود می‌شد اما حالا به مدرسه‌ای تبدیل شده که برای نخستین بار در استان تهران و سومین بار در کشور افتتاح شده تا بستری برای آموزش دانش آموزان مقطع متوسطه علاقه‌مند به هنر هفتم شود. پس از هماهنگی‌هایی که با رئیس آموزش و پرورش این شهرستان و مدیریت مدرسه شد، پای به این مدرسه نهادیم.

مدرسه‌ای که شور، شوق و امید در میان دانش آموزان آن موج می‌زد، نوجوانانی که با عشق و علاقه بسیار در این مرکز آموزشی حضور یافته‌اند تا در زمره آینده سازان عرصه هنر این مرز و بوم قرار گیرند. یاسین شفیعی یکی از محصلان این مدرسه، آرزومند نقش بستن هنرنمایی‌هایش بر روی پرده‌های هنر هفتم است و پویا رحمانی افق ترسیم شده و ذوق هنری خود را در نمایشگاه‌ها و گالری‌های با شکوه و حرفه‌ای جستجو می‌کند.

در کنار شیطنت‌هایی که از مقتضیات خاص این مقطع سنی به شمار می‌رود، نکته سنجی‌ها، شوخ طبعی‌های زیرکانه و پرسش‌های هوشمندانه‌ای که با حضور یک ساعته در این مجموعه مملو از شور و شعور دیده و شنیده شد، نشانه‌هایی بود که به تایید اساتید این مجموعه، حکایت از روزگارانی درخشان و نوید بخش در آینده دارد.  توسعه مدارس خاص در شهرستان ملارد با جدیت پیگیری می‌شود محمد قادری تفرشی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از کنار آموزش و پرورش، نهاد‌ها، موسسات و شرکت‌های متعدد بسیاری بهره می‌برند و خیاط‌ها یکی از این گروه‌های مورد اشاره محسوب می‌شوند که در رابطه با تهیه البسه دانش آموزان اقدام می‌کنند.

وی افزود: برای بهره برداری از این مدرسه، از خیاطان فعال و مرتبط با آموزش و پرورش این شهرستان درخواست کردیم که در کنار فعالیت صنفی خود، نسبت به این مرکز آموزشی مساعدت‌های لازم را لحاظ کنند. تفرشی گفت: در ‌‌نهایت موفق شدیم با همراهی این گروه، ساختمانی مخروبه را به مدرسه‌ای برای آموزش دانش آموزان علاقه‌مند به بازیگری، تئا‌تر و عکاسی تبدیل و با بهسازی و بازسازی این مجموعه، توانستیم نخستین مدرسه هنر در استان تهران را برای سال تحصیلی جدید افتتاح کنیم. رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملارد عنوان کرد: خلا وجود مدارس خاص در این منطقه احساس می‌شود و برای رفع و تامین آن و پاسخگویی به مطالبات دانش آموزان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های جدید و نو از هیچ تلاش و اقدامی در چارچوب‌های قانونی و در حد توان و امکانات موجود دریغ نخواهیم کرد.  ضرورت شناساندن هنر و فرهنگ به اقشار جامعه صادق عاشورپور از اساتید تئا‌تر و بازیگری کشور و مدیریت مدرسه هنر شهید آوینی در شهرستان ملارد، گفت: هدف ما این است تا در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دولت و مردم در حد بضاعت و توان خود، جوانانی را برای عرصه تئا‌تر، بازیگری و عکاسی این مرز و بوم تربیت و آماده کنیم تا افتخار آفرینان و غرور آفرینان آینده این کشور شوند.

وی افزود: ساختن سربازانی بایسته و شایسته در  این انقلاب و کشور در سایه فرهنگ و هنر، هدف نهایی ما در این مجموعه است و امیدواریم در عرصه فرهنگ که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، به توفیقات هر چه مطلوب تری نائل شویم. عاشور‌پور گفت: با توجه به شناخت اندک و محدودی که در میان اقشار جامعه و به خصوص مردم شهرستان ملارد در خصوص فرهنگ و هنر وجود دارد، عزم خود را برای شناساندن این عرصه حیاتی در حوزه فرهنگ به کارخواهیم گرفت. عاشور‌پور عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری هیچ تفکری در تاریخ ثبت نخواهد شد، مگر اینکه با هنر آمیخته شود و امیدواریم با توجه به تدابیر پیش بینی شده، این آمیختگی و ماندگاری در شهرستان ملارد به نحو شایسته‌ای محقق شود. خبرنگار و عکاس: ناصر رمضانی









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن