تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804809885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۴ هزار فقره پرونده در شورای حل اختلاف قزوین مختومه شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس شورای حل اختلاف قزوین:
۳۴ هزار فقره پرونده در شورای حل اختلاف قزوین مختومه شد

قزوین


شناسهٔ خبر: 2945914 - سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
استانها > قزوین

قزوین- رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال ۳۵ هزار و ۲۱۰ فقره در ۱۸ حوزه قضایی شوراهای حل اختلاف وارد شد که ۳۴ هزار و۵۰۰ فقره رسیدگی و مختومه شد. به گزارش خبرنگار مهر، بیژن شیبانی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل ساختمان شوراهای حل اختلاف در قزوین با تشریح فعالیتهای انجام شده در نیمه اول امسال گفت: شورای حل اختلاف از سال ۸۳ در استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کند. وی افزود: ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده های حقوقی موجب شده هر سال شاهد روند صعودی این حرکت در دستگاه قضایی باشیم. رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین یادآورشد: در استان قزوین ۱۸ حوزه قضایی در شوراهای حل اختلاف فعال شده که با تشکیل ۲۰۱ شعبه شامل ۱۱۲ شعبه شهری و ۸۹ شعبه روستایی برای صلح و سازش اقدام شده است. وی اضافه کرد: ۹۶۲ نفر عضو دبیر و ۴۱ قاضی در شوراهای حل اختلاف استان فعالیت می کنند.

ورود ۶۸ هزار پرونده در سال گذشته شیبانی اظهارداشت: در سال گذشته ۶۸ هزار و ۱۶۶ فقره پرونده به شوراها وارد و ۶۷ هزار و ۷۱۱ فقره مختومه شد که ۴۱ درصد پرونده ها با صلح و سازش مختومه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن دو درصد رشد داشته است. وی گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۳۵ هزار و ۲۱۰ فقره در ۱۸ حوزه قضایی شوراهای حل اختلاف وارد شد که پنج هزار و ۶۵۱ فقره پرونده موجودی گذشته بود که پس از رسیدگی ۳۴ هزار و ۵۰۰ فقره مختومه شد. شیبانی تصریح کرد: از مجموع پرونده های امسال شش هزار و ۱۹۰ حکم پرونده مصالحه، ۱۵ هزار و ۴۶۰ فقره حکم کیفری، یک هزار و ۲۵۴ فقره مصالحه کیفری و ۱۱ هزار و  ۳۹ فقره حکم کیفری است. وی بیان کرد: ۵۲۲ فقره پرونده هم به دلیل نداشتن صلاحیت به دادگستری ارجاع شده است که در مجموع ۳۷ درصد پرونده ها به صلح و سازش منجر شده است. شیبانی گفت: واحدهای آموزش، بازرسی و پیگیری، آمار وانفورماتیک، مالی و پشتیبانی از بخش های مختلف شوراست که تعداد بازرسی از شوراها نیز ۶۲۴ مورد بوده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: شعب حل احتلاف استان به شبکه سی ان بی متصل شده و دسترسی آنلاین به پرونده ها ممکن شده که نظارت و پیگیری امور هم تسریع شده است. وی میانگین رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف را ۲۰ روز دانست و اظهارداشت: در برخی بخش ها رسیدگی هفتگی است و اگر طرفین دعوی در خارج از استان باشند تا ۲۰ روز موارد حل می شود. صلح و سازش در هشت پرونده قتل شیبانی بیان کرد: در سال گذشته هشت فقره پرونده قتل با پیگیری شوراهای حل اختلاف به سازش منجر شد و امسال هم چهار فقره پرونده به مصالحه انجامید. وی گفت: یک پرونده مهم در سطح استان با ۳۰۰ فقره سفته به ارزش یک میلیارد تومان در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف رسیدگی و با سازش مختومه شد که این پرونده در یک هفته به سرانجام رسید.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین یادآورشد:یک پرونده هم در روستای زرشک که سالها ادامه داشت با موضوع تقسیم ارث در شعبه سوم رسیدگی و باسازش خاتمه یافت. شیبانی اظهارداشت: هشت پرونده قتل دیگر در این شورا در دست رسیدگی است وامیدواریم به سازش منجر شود. معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد:پرونده های تا سقف پنج میلیون تومان به شورا ارجاع می شود که در صورت تصویب لایحه جدید این میزان تا ۲۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. وی افزود: همچنین در  این لایحه دعاوی اموال غیرمنقول از شورا گرفته شده و وضعیت حقوق شاغلان نیز تعیین تکلیف خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن