تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815644910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومين محموله تسليحاتي امريكا براي تروريست‌هاي سوري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دومين محموله تسليحاتي امريكا براي تروريست‌هاي سوري
همزمان با حملات هوايي گسترده روسيه به تروريست‌ها برخي منابع اعلام كردند كه نشستي بين وزراي خارجه امريكا، عربستان و روسيه در وين با محوريت سوريه برگزار ‌مي‌شود.
نویسنده : روح‌الله صالحي 


همزمان با حملات هوايي گسترده روسيه به تروريست‌ها برخي منابع اعلام كردند كه نشستي بين وزراي خارجه امريكا، عربستان و روسيه در وين با محوريت سوريه برگزار ‌مي‌شود. تن دادن امريكا به حل بحران سوريه از مسير ديپلماتيك درحالي است كه پنتاگون دومين محموله تسليحاتي خود را به تروريست‌ها در شمال سوريه ارسال كرد.
 امريكا بار ديگر سياست متناقض خود را در سوريه به نمايش گذاشته است. از يك طرف براي حل بحران سوريه حاضر شده با مقامات روسيه مذاكره كند، از طرف ديگر، كمك‌هاي تسليحاتي خود را به تروريست‌ها براي مقابله با حملات مسكو تشديد كرده است. منابع ديپلماتيك اعلام كردند كه به زودي نشستي با حضور «جان كري»، «سرگئي لاوروف» و «عادل الجبير» وزراي خارجه امريكا، روسيه و عربستان درباره سوريه در وين، پايتخت اتريش برگزار مي‌شود. برگزاري چنين نشستي در حالي است كه روسيه و جبهه غربي – عربي بر سر ماندن و كناره‌گيري بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه با يكديگر اختلاف‌نظر دارند. تن دادن واشنگتن به راه حل ديپلماتيك براي پايان دادن به بحران سوريه درحالي است كه بارها مقامات مسكو اعلام كرده‌اند كه امريكا همكاري با روس‌ها عليه تروريست‌ها را رد كرده است. روز شنبه ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه گفت كه مسكو به همكاري غرب عليه تروريست‌ها اميد ندارد ولي مسير ديپلماسي را همچنان باز مي‌گذارد.
  
دومين محموله غرب در دستان تروريست‌ها
روسيه با تشديد حملات خود به مواضع تكفيري‌ها سعي در پايان دادن به بحران سوريه دارد ولي غرب با كمك‌هاي نظامي به تروريست‌ها آتش جنگ را شعله‌ور مي‌كند. تروريست‌هاي سوريه مي‌گويند اين هفته محموله جديدي از تسليحات امريكايي دريافت كرده‌اند. خبرگزاري رويترز روز دوشنبه به نقل از تروريست‌هاي سوريه گزارش داد كه گروه‌هاي مسلح مستقر در جنوب حلب، اين هفته تسليحات جديد امريكايي دريافت كرده‌اند. بنابراين گزارش، كشورهايي كه رويترز آنها را كشورهاي مخالف دولت بشار اسد توصيف كرده، از روز جمعه محموله‌اي از موشك‌هاي ضدتانك را به مخالفان تحويل داده‌اند. اين سلاح‌ها از نوع موشك‌هاي ضد تانك بوده است. هفته گذشته نيز وزارت دفاع امريكا (پنتاگون) تأييد كرد كه امريكا 50 تن تسليحات سبك به تروريست‌ها در استان حسكه در شمال سوريه ارسال كرده است.
يكي از اعضاي گروهك موسوم به «ارتش آزاد» گفته است كه اين تسليحات اين هفته تحويل داده شده‌اند، با اين حال اين افراد گفته‌اند كه حجم اين محموله به حدي نيست كه بتواند عمليات ارتش سوريه و حزب‌الله را عقب براند. اين منبع كه خواسته نامش فاش نشود، گفته است: «چند تا سلاح كاري نمي‌كند. ما به ده‌ها اسلحه نياز داريم.» ارتش سوريه در هفته‌هاي گذشته همزمان با آغاز عمليات هوايي روسيه، پيشروي‌هاي گسترده‌اي در مناطق مختلف از جمله جبهه جنوبي حلب داشته است. همين امر گروه‌هاي مورد حمايت علني امريكا را تحت فشار شديد قرار داده است. پيش از اين هم رسانه‌هاي غربي گزارش داده بودند كه كشورهاي حاشيه خليج فارس قصد دارند بر حجم كمك‌هاي خود به تروريست‌ها در سوريه بيفزايند.  حملات هوايي روسيه به تروريست‌ها در سوريه موازنه ميداني را به نفع محور مقاومت تغيير داده است و به همين خاطر امريكا و متحدانش سعي دارند با كمك به تروريست‌ها در سوريه موازنه را به نفع تكفيري‌ها بازگردانند. از سوي ديگر، امريكا با طرح آموزش مخالفان سوري سعي داشت دولت سوريه را سرنگون كند ولي شكست چنين برنامه‌اي كاخ سفيد را مجبور ساخت تا راه‌هاي جايگزين را امتحان كند كه ارسال تسليحات يكي از گزينه‌ها براي تقويت تكفيري‌ها است. همچنين يك روزنامه آلماني ديروز در گزارشي نوشت كه امريكا ۴۳ خودرو تويوتا در اختيار جبهه‌ النصره در سوريه گذاشته است و اين خودروها به دست داعش هم رسيده‌اند.
  
كنترل ارتش بر مناطقي از حلب
ارتش سوريه بار ديگر با كمك هوايي روسيه بخش‌هايي از استان حلب را به كنترل خود درآورد. يگان‌هاي ارتش و نيروهاي مسلح سوريه كنترل مناطق بيشتري در حومه حلب را به دست گرفتند، به طوري كه شهرك الجابريه، القداره، الوضيحي، الحويجه و الصبيحيه را تحت تصرف خود درآوردند. به گزارش ايسنا، شبكه الميادين گزارش داد كه ارتش سوريه پس از نبرد با تروريست‌ها، منطقه بقيشه، روستاي الوضيحي همچنين تپه حويز، شهرك الجابريه، القداره، الوضيحي، الحويجه و الصبيحيه را با پوشش حملات توپخانه‌اي تحت كنترل خود درآورد. ارتش سوريه همچنين تجهيزات بيشتري را به جبهه‌هاي مختلف در حومه حلب فرستاده است. پيشتر ارتش سوريه تپه‌هاي اطراف دو منطقه حرستا و دوما را در غوطه شرقي دمشق تحت كنترل خود درآورد.
قرار است نيروهاي مقاومت طي روزهاي آينده با پشتيباني هوايي روسيه عمليات گسترده‌اي را براي آزادسازي حلب و شمال حمص از دست تكفيري‌ها آغاز كنند. با تسلط نيروهاي مقاومت بر حلب يكي از شاهراه‌هاي كمك‌رساني به تروريست‌ها از مسير تركيه قطع خواهد شد و اين مسئله مي‌تواند تكفيري‌ها را در وضعيت بدتري قرار دهد. استان حلب جايي است كه تركيه در سال‌هاي اخير به دنبال ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اين استان بود و كنترل بر اين استان آرزوهاي آنكارا را براي اجراي چنين سناريويي بر باد خواهد داد. با اجراي عمليات نيروهاي مقاومت در استان‌هاي حمص و حلب حلقه محاصره عليه تروريست‌ها در استان رقه، مركز خلافت خودخوانده داعش تنگ‌تر خواهد شد.
  
جنجال رسانه‌اي بي‌بي‌سي
با نزديك شدن به عمليات نيروهاي مقاومت در استان حلب جنجال رسانه‌اي غرب نيز عليه دولت سوريه شروع شده است. بي‌بي سي روز دوشنبه در گزارشي نوشت كه در سه هفته گذشته يعني از زمان شروع حملات هوايي روسيه و عمليات زميني ارتش سوريه 70 هزار تن از مردم حلب از اين استان فرار كرده‌اند. در مقابل اين جنجال بي‌بي سي، برخي ناظران معتقدند، زماني كه نيروهاي ناتو و تروريست‌ها به شهرهاي سوريه حمله مي‌كنند مردم فرار نمي‌كنند ولي زماني كه ارتش سوريه مي‌خواهد عمليات آزادسازي شهرها را شروع كند مردم فرار مي‌كنند. همچنين زماني كه جنگنده‌هاي روسيه مواضع تروريست‌هاي داعش را بمباران مي‌كنند ناتو مي‌گويد مسكو معارضان ميانه‌رو را هدف قرار داده است.
   
امريكا زيرساخت‌هاي حلب را بمباران مي‌كند
امريكا به جاي اينكه مواضع تروريست‌ها را مورد هدف قرار دهد بار ديگر زيرساخت‌هاي سوريه را بمباران مي‌كند. يك منبع نظامي سوري اعلام كرد كه جنگنده‌هاي ائتلاف تحت امر امريكا بزرگ‌ترين نيروگاه برق شهر حلب را هدف قرار دادند و اين امر به قطع برق بيشتر محله‌هاي مسكوني اين شهر انجاميد. به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، اين منبع عنوان داشت كه جنگنده‌هاي ائتلاف تحت امر امريكا حريم هوايي سوريه را نقض كردند و به زيرساخت‌هاي شهري در مارع و تل شاعر و الباب در حومه حلب حمله كردند. منابع نظامي سوري پيشتر نيز اعلام كردند كه دو جنگنده اف 16 وابسته به ائتلاف ضد داعش تحت رهبري امريكا منطقه «الرضوانيه» در حومه حلب را بمباران كردند كه منجر به تخريب دو نيروگاه برق و قطع شدن برق اين منطقه شده بود. حملات امريكا به زيرساخت‌هاي حلب در شرايطي است كه باتوجه به اينكه احتمال پيروزي نيروهاي مقاومت در حلب بيشتر است امريكا سعي دارد زيرساخت‌ها را از بين برده و زمين سوخته نصيب ارتش سوريه گردد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن