تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804812511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش غریب‌پور به اجرای «اپرای عاشورا»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷




1426327954876_Amir Pourmand-8.jpg

بهروز غریب‌پور با اعلام اینکه از اجرای «اپرای عاشورا» در تالار وحدت بی‌اطلاع بوده است، معتقد است: در نظر نگرفتن نام من به عنوان بانی، ‌پژوهشگر و کارگردان «اپرای عاشورا» یک حرکت غیرحرفه‌ای و پایمال کردن حق یک مولف بوده است. کارگردان نمایش اپرای عروسکی «عاشورا» در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا درباره‌ی اپرای عاشورایی که این روزها توسط ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت اجرا می‌شود، بیان کرد: از اجرای «اپرای عاشورا» در تالار وحدت بی‌خبر بودم، در حالی که پژوهشگر، نویسنده و کارگردان این اثر هستم، اما متأسفانه در یک حرکت خلق‌الساعه طوری مطرح می‌شود که انگار آقای رهبری (مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران) کاشف تعزیه و اپرای ملی بوده است. وی افزود: برایم جای تعجب است که فاصله‌ی محل کار من با بنیاد رودکی و دفتر آقای رهبری 50 متر است، اما ایشان درباره‌ی اجرای این اپرا صحبتی با من نداشتند و اگر با مدیر بنیاد رودکی صحبت نکرده بودم، حتی نام‌ام به عنوان نویسنده هم در بروشور اپرای عاشورا قید نمی‌شد. غریب‌پور بیان کرد: این اتفاق را ناشی از بی‌توجهی عمدی می‌دانم و به نظر می‌رسد برخی یادشان رفته که من 13 سال است اپرای ملی اجرا می‌کنم. اپرای عاشورا را هم در سال 1387 پس از پژوهش‌های فراوان نوشته، طراحی و کارگردانی کردم. کارگردان اپراهای عروسکی «سعدی»، «لیلی و مجنون» و «حافظ» همچنین اظهار کرد: آقای رهبری سابقه رهبری اپرا را دارد و قطعا می‌داند اپرا بدون لیبرتو یا متن بی‌معنی است و در آن صورت به سمفونی تبدیل می‌شود ولی بازهم اشاره‌ای به کار من نمی‌شود و عجیب است که برگزارکنندگان این اپرا از سفیر چین به جای بهروز غریب‌پور تقدیر کردند، چون او دو ساعت از وقت خود را اختصاص داد تا این اپرا را بشنود. در حالی که اگر غریب‌پور سال‌ها قبل پژوهش و تحقیق نمی‌کرد و برای بودجه 150 میلیونی اپرای «عاشورا» 150 بار به مدیر و وزیر مراجعه نمی‌کرد هیچ‌گاه این کار اجرا نمی‌شد. بهروز غریب‌پور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بهزاد عبدی (آهنگساز) اشاره و اضافه کرد: زمانی که بهزاد عبدی را برای اپرای «عاشورا» انتخاب کردم نام و نشانی نداشت و خوشبختانه نتیجه‌ی اعتماد من با توجه به استعدادی که داشت امروز به اینجا رسیده است، اما در تعجبم که اگر روی سن تالار وحدت کسی مرا نمی‌شناسد، لااقل بهزاد عبدی باید خوب بشناسد. وی ادامه داد:‌ در اجرای این کار پس از آنکه تبلیغات انجام شد، یادشان افتاد که بهروز غریب‌پور هم بوده و باید به نام او اشاره می‌شد، اما آیا این رسم تقدیر از یک انسانی است که سال 1387 پس از چند سال تلاش اپرایی را که تقلید غرب بود، به جاده‌ی اصلی برگرداند؟ غریب‌پور همچنین اضافه کرد: اجرای این اپرا باعث شد برداشت اشتباهی بین تماشاگران و علاقه‌مندان به اپرای «عاشورا» ایجاد شود چرا که ما از اول آبان‌ماه اپرای عروسکی «عاشورا» را همان‌طور که از مدت‌ها قبل اعلام کرده‌ بودیم، روی صحنه می‌بریم. او با یادآوری اینکه از سال 87 تاکنون این اپرا هر سال بویژه در ایام محرم اجرا شده است، به بخشی از صحبت‌های مطرح شده اشاره کرد و گفت: اپرای عروسکی «عاشورا» در کشورهای مختلفی اجرا شده و یک اثر جهانی است در حالی که حالا می‌گویند باید آن را جهانی کرد و نمی‌دانم این همه کتمان حقیقت به نفع کیست. غریب‌پور در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق و نادیده گرفتن تلاش و نام من در اپرای «عاشورا» حرکتی غیرحرفه‌ای و پایمال کردن حق یک مولف است و جامعه‌ی فرهنگی باید چنین حرکاتی را ارزیابی کند تا مشخص شود چه کسانی از این اتفاقات سود می‌برند. خبرگزاری ایسنا در پی موارد مطرح شده از سوی بهروز غریب‌پور، پیگیر تماس با علی رهبری است. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن