تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813039240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي يمن براي برگزاري مذاکره با جنبش انصارالله


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۴۸ب.ظ)
آمادگي يمن براي برگزاري مذاکره با جنبش انصارالله موج - دولت يمن از موافقت با دور جديد مذاکرات با جنبش انصارالله براي پايان درگيري ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، سخنگوي دولت يمن اعلام کرد که دولت با حمايت سازمان ملل متحد قرار است براي پايان درگيري ها با حوثي ها نشستي را برگزار کند.
بر اساس اين گزارش، دولت عربستان سعودي روز گذشته (شنبه) گفت که دعوتنامه اي براي حضور در مذاکرات دولت يمن و حوثي ها با حمايت سازمان ملل دريافت کرده است. هنوز مکان برگزاري اين مذاکرات معلوم نشده است.
راجح بادي، سخنگوي دولت سعودي ها به خبرگزاري رويترز گفت که تصميم ها براي شرکت در اين مذاکرات اتخاذ شده است و در همين زمينه نامه اي به دبير کل سازمان ملل فرستاده خواهد شد.
اسماعيل شيخ احمد ولد، فرستاده ويژه سازمان ملل در يمن براي گفت و گو با عبد ربه منصور، رييس جمهور فراري يمن در عربستان سعودي راهي رياض شده بود.
دور قبلي مذاکرات سازمان ملل متحد در ژنو بين دولت يمن و جنبش انصارالله در ماه ژوئن بدون هيچ نتيجه اي به پايان رسيد.
جنگنده هاي عربستان سعودي به همراه 9 کشور عربي از 5 ماه پيش اقدام به بمباران مناطق غيرنظامي در يمن کرده اند که تا کنون منجر به کشته شدن صدها نفر و زخمي شدن هزاران يمني شده است که اکثريت آنها را زنان و کودکان تشکيل مي دهند.
عربستان سعودي درصدد است تا با تضعيف جنبش مردمي انصارالله يمن اقدام به بازگرداندن، عبدربه منصور هادي، رئيس جمهور فراري يمن کند و در دستيابي به اين هدف متحدان غربي عربستان نيز دخيل هستند.
در اين جنگ دستکم 5 هزار نفر از مردم يمن کشته شده اند که عمدتاً غير نظامي بودند. همچنين بيش از يک ميليون و 300 هزار نفر مجبور به ترک خانه هايشان شده اند و حدود 10 ميليون کودک؛ يعني 80 درصد از جمعيت زير 18 سال اين کشور نياز به کمک هاي فوري دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن