تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820246452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه پتروشيمي‌ها در خارج از بورس کالا حاصلي جز افزايش فساد نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۱ب.ظ)
مدير عامل شرکت تأمين سرمايه آرمان: عرضه پتروشيمي‌ها در خارج از بورس کالا حاصلي جز افزايش فساد نخواهد داشت موج - مدير عامل شرکت تأمين سرمايه آرمان گفت: هر تلاشي که براي عرضه پتروشيمي‌ها در خارج از بورس کالا انجام شود حاصلي جز کاهش شفافيت معاملات و افزايش فساد نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، محمودرضا خواجه نصيري با تاکيد بر نقش بورس‌هاي کالايي در تمام دنيا تصريح کرد: اين بورس‌هاي کالايي هستند که به عنوان بستري مناسب براي جلوگيري از انحصار و رانت شناخته شده‌اند و منفعت بردن دلالان از اين بازار با مبناي علمي و عملي بورس‌هاي کالايي در تضاد و تعارض است.
خواجه نصيري به پيشينه معاملات محصولات پتروشيمي قبل از سال 1386 اشاره کرد و گفت: آن سال‌ها، رقابت دلالان براي معرفي خود به عنوان توليدکننده چنان فضاي پروانه و پروانه سازي ايجاد کرده بود که براي از بين بردن فضاي انحصاري و رانت‌هاي بوجود آمده الزام حضور پتروشيمي‌ها در بورس احساس شد.
وي ورود پتروشيمي‌ها به بورس کالا را مثبت ارزيابي کرد و گفت: اولين ماحصل عرضه پتروشيمي‌ها در بورس کالا، نظارت بيشتر و کاهش انحصار و دومين اثر آن تلاش براي آزادسازي قيمت‌ها بود که هميشه در طول اين سال‌ها با مقاومت وزارت صنعت و معدن همراه بوده است. وي گفت: با وجود اينکه وزارت صنعت، لزوم فيلتر شدن خريداران از طريق سايت بهين ياب را به عهده گرفته، ليکن اين بورس کالاي ايران بود که با اجراي دستورالعمل ثبت سفارش کالا و بررسي صورت‌هاي مالي شرکت‌ها، به راستي آزمايي پروانه‌ها پرداخت و نقاط ضعف سايت بهين ياب را درخصوص نفوذ دلالان به وزارت صنعت يادآور شد که باز هم از سوي مسوولان آن وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با مخالفت مواجه شد.
خواجه نصيري در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت صنعت و معدن در قيمت گذاري دستوري و پالايش و رصد مشتريان از طريق سايت بهين ياب گفت: اگر به هر دليلي دلال در سيستم معاملات محصولات پتروشيمي‌ها نفوذ کرده باشد وزارت صنعت و معدن مسوول است و هر نهاد و ارگان ديگري که خواهان خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالا باشد به جاي حل مسأله، صورت مسأله را پاک کرده است.
وي در پايان تاکيد کرد: چنانچه معاملات پتروشيمي‌ها در بازار غير رسمي و در فضاي عدم شفافيت صورت گيرد، هر مسأله اي که پيش آيد امکان تنوير افکار عمومي در آن به صفر مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن