تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجباري در گرفتن وجه از اوليا وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹ب.ظ)
اجباري در گرفتن وجه از اوليا وجود ندارد موج-وزير آموزش و پرورش گفت: اوليا هيچ اجباري براي پرداخت وجه به مدارس ندارند و اگر کمکي صورت مي‌گيرد بايد داوطلبانه باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، فاني افزود:دولت به ازاي هر دانش آموز در سال علاوه بر هزينه‌هاي سرمايه اي همچون فضاي آموزشي و تجهيزات بيش از دو ميليون تومان هزينه مي‌کند که اين رقم کفايت نياز مدارس را نمي‌کند.
او با بيان اينکه به هيچ وجه اجباري در گرفتن وجه از اولياء وجود ندارد گفت: از مردم درخواست مي‌کنم همچون دوران دفاع مقدس و ديگر مواقعي که کمک‌هاي داوطلبانه داشته‌اند به مدارس کمک کنند.
فاني با بيان اين که به مديران مدارس توصيه مي‌کنم برنامه و مشکلات مدرسه را به اطلاع اولياء برسانند، ادامه داد: مردم هميشه کمک‌هاي داوطلبانه داشته‌اند و من پيشاپيش کمک‌هاي مردمي را ارج مي‌نهم.
او همچنين درخصوص نقش انجمن اوليا و مربيان گفت: تربيت فرزندان اولويت خانواده‌هاست و خانواده‌ها کمک‌هاي فکري، تخصصي، مهارتي و حتي مشاوره اي که به مدرسه مي‌دهند در امر تعليم و تربيت مؤثر است و ما به همکاري و همياري اوليا و مربيان نياز داريم تا امر تعليم و تربيت بهتر صورت گيرد.
فاني در پايان در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر بازداشت معلمان ايراني در امارات گفت: پيگيري‌هاي لازم انجام شده است و ما در تلاشيم تا مشکل براي ساير معلمان پيش نيايد.

پيوند خانه و مدرسه؛ ضرورتي اجتناب ناپذير
وزير آموزش و پرورش گفت:‌ تحولاتي که در محيط زندگي شاهد آن هستيم از جمله توسعه فضاي مجازي و دسترسي آسان به آن بيش از پيش همکاري مدرسه و خانواده را ضروري مي‌کند.
فاني در مراسم بزرگداشت هفته پيوند اوليا و مربيان و روز خانواده افزود: در دولت يازدهم آموزش و پرورش ارتقاي کيفيت را از طريق پنج سياست دنبال مي‌کند که دو سياست آن مرتبط با انجمن اوليا و مربيان است.
او گفت:‌ اعتقاد داريم آموزش و پرورش به دليل گستردگي و کيفيت به تنهايي توسط يک وزارتخانه اداره نمي‌شود و ارگان‌هاي زيادي در اين مسير با ما همراه هستند.
فاني با بيان اين که بيش از 40 ميليون مخاطب مستقيم شامل يک ميليون معلم،‌ 13 ميليون دانش آموز و ‌26 ميليون اولياي دانش آموزان با آموزش و پرورش ارتباط دارند ادامه داد: با توجه به اينکه اين 13 ميليون دانش آموز در آينده عهده دار اداره کشور هستند، بنابراين هيچ سازماني

همچون آموزش و پرورش با اين اهميت مواجه نيست.
وزيرآموزش و پرورش گفت: با اين شرايط ظلم است يک وزارتخانه همانند آموزش و پرورش صفر تا صد مأموريت تربيت فرزندان را به عهده داشته باشد.

توسعه مشارکت اوليا و مربيان
او افزود: توسعه مشارکت اوليا و مربيان يکي از سياست‌هاي ماست و نهادهاي دولتي و غير دولتي همه بايد با آموزش و پرورش در اين مسير همکاري کنند.
وزير آموزش و پرورش گفت: تمرکز زدايي در آموزش و پرورش يکي ديگر از سياست‌هاي اين وزارتخانه است و در دولت معتقديم بايد تمرکز کم شود و اختيارات مدارس افزايش يابد.
فاني تاکيد کرد: ترکيب اين دو سياست يعني تقويت انجمن اوليا و مربيان و تقويت نقش اوليا در اداره مدرسه سرمايه بزرگي است که تا کنون در آموزش و پرورش کمتر استفاده شده است.
او افزود: اگر اين وحدت شکل نگيرد در توسعه آموزش و پرورش موفق نخواهيم بود و در شرايط کنوني جامعه پيوند بين خانه و مدرسه ضرورتي اجتناب ناپذير است.
وزير آموزش و پرورش گفت: البته موانعي نيز در مسير کار وجود دارد که بخشي از آن مربوط به مدرسه و بخشي مربوط به خانواده‌هاست، متاسفانه هنوز مديراني در مدارس داريم که اعتقادي به انجمن اوليا و مربيان ندارند و برخي از والدين هم نقش خود را در توسعه تعليم و تربيت
فرزندان جدي نمي‌گيرند که اين موانع بايد در آموزش و پرورش رفع شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن