تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814660828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيعه حسين بايد از مکتب و کلاس کربلا درس بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۸:۳۷ق.ظ)
استاد حوزه علميه: شيعه حسين بايد از مکتب و کلاس کربلا درس بگيرد موج - قم - استاد حوزه علميه با بيان اينکه همه هستي و زندگي ما بايد براي خدا باشد گفت: همواره خدا را در نظر بگيريد و به عنوان شيعه حسين (ع) بايد از مکتب و کلاس کربلا درس خداجويي، حجاب و عفاف و درس نماز اول وقت بگيريد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، استاد حوزه علميه در تجمع عزادارن حسيني با عنوان «لبيک يا حسين» که شب گذشته در آستان امامزاده ابراهيم برگزار شد، عنوان برنامه را بهترين عنوان دانست و گفت: لبيک يا حسين به عنوان ادعايي بزرگ شرايطي دارد.
وي در ادامه به بيان معني و فلسفه اين شعار پرداخت و تصريح کرد: لبيک يا حسين يعني اي حسين همان گونه که تو خانواده و خون خود و تمام هستي و لذايذ عمرت را براي دين خدا فدا کردي، من هم تمام هستي و خون خود را در راه خدا و براي تو فدا مي‌کنم.
حجت‌الاسلام و‌المسلمين صالحي خوانساري با تاکيد بر اينکه گوينده اين شعار بايد همواره خدا را در نظر داشته باشد، افزود: لبيک يا حسين، لبيک يا زينب است و مردان و زنان بايد از اين خاندان درس بگيرند.
وي ادامه داد: زنان شعار لبيک يا حسين و يا زينب را بگويند و حضرت زينب (س) را الگوي خود قرار دهند همان بانويي که در طي چند روز چندين داغ بزرگ را ديد. به اسارت رفت، سيلي خورد و ايشان را به مجلس نامحرمان بردند اما يک نفر نه صورت حضرت و نه يک تار موي ايشان را نديد.
صالحي‌خوانساري با بيان اينکه لبيک يا حسين فقط فرياد برآوردن آن نيست، گفت: اين شعار؛ يعني اينکه اي حسين مي‌خواهيم مانند تو و خانواده تو باشيم همان گونه که در ظهر عاشورا در جبهه جنگ نماز ظهر را اقامه کردي و نماز عصر را در گودي قتلگاه خواندي.
استاد حوزه علميه شناخت زباني امام حسين (ع) را کافي ندانست و افزود: لبيک يا حسين يعني نماز اول وقت، يعني حجاب، يعني همواره خدا را در نظر گرفتن و اگر اين شعار را با اين معاني بفهميم و فرياد بزنيم گناهانمان بخشيده مي‌شود.
وي در ادامه در تشريح عبارت «ان الحسين مصباح الهدي و سفينة النجاه» از رسول اکرم(ص) گفت: انسان‌ها در تاريکي شب نمي‌توانند مسيري را طي کنند و به يک روشنايي نياز دارند؛ دنيا مکاني ظلماني و سياه است و در اين دنيا آنکه مي‌تواند چراغ راه دين و دنيا و برزخ و قيامت براي ما باشد حسين است.
صالحي خوانساري با تاکيد بر اين مطلب که دنيا اقيانوس است و خيلي از انسان‌ها در اين اقيانوس غرق شدند خاطرنشان کرد: شيعه هم در خطر غرق شدن مي‌تواند باشد اما خداوند غريق نجاتي به نام حسين (ع) براي ما قرار داده است تا دست به دامان او شويم و از غرق شدن نجات پيدا کنيم.
استاد حوزه علميه ادامه داد: گوينده لبيک يا حسين (ع) بايد عفيف و با حجاب باشد و نماز اول وقتش ترک نشود.
وي ضمن بيان تذکري خطاب به عزاداران عنوان کرد: مبادا عزاداري سبب تاخير در اقامه نماز شود.
صالحي خوانساري با بيان اينکه همه هستي و زندگي ما بايد براي خدا باشد، گفت: همواره خدا را در نظر بگيريد و به عنوان شيعه حسين (ع) بايد از مکتب و کلاس کربلا درس خداجويي، حجاب و عفاف و درس نماز اول وقت بگيريد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن