تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820526460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره مصرف کالاهاي فرهنگي فرصتي براي معرفي برترين کالاهاي فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۱۸ب.ظ)
صالحي: جشنواره مصرف کالاهاي فرهنگي فرصتي براي معرفي برترين کالاهاي فرهنگي است موج - مراسم اختتاميه نخستين دوره جشنواره مصرف کالاي فرهنگي با حضور سيد عباس صالحي، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد رضا کفاش، معاون فرهنگي وزارت آموزش و پرورش و جمعي از فعالان فرهنگي در تالار فردوسي خانه انديشمندان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي اين نشست، سيد عباس صالحي با اشاره به هدف از برگزاري اين جشنواره گفت: حدود 15 ميليون کودک زير 15 سال در ايران زندگي مي‌کنند که اين جمعيت را يک بازار مصرف مستعد مي‌شناسيم. هدف از برگزاري اين جشنواره نيز معرفي کالاهاي برتر فرهنگي جهت مصرف اين گروه سني است.
صالحي با اشاره به بخش‌هاي مختلف اين جشنواره عنوان کرد: حوزه کتاب – اسباب بازي، اولين بخشي بود که به آن توجه شد. همه ما مي‌دانيم که کتاب و کتابخواني در کشور ما در معرض هشدار و تهديد است و اگر بچه‌هاي ما کتاب نخوانند، اتفاق بدي مي‌افتد. کتاب خواندن براي ارتقاي تفکر و گنجينه زباني و همچنين جسم و روح سالم لازم است.
وي ادامه داد: اسباب بازي‌هايي که منتج از ايده‌هاي مرتبط با کتاب هستند، تلاش‌هايي هستند براي ارائه فرم‌هاي جديد کتابخواني براي کودکان. اين الگو مي‌تواند براي گسترش کتابخواني مورد حمايت قرار بگيرد.
معاون فرهنگي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اهميت تهيه نوشت افزار براي کودکان پرداخت و گفت: مقوله ديگر که در اين جشنواره به آن توجه شد لوازم التحرير و نوشت افزار بود. ۱۷ ميليون ايراني از جمله شامل ۱۳ ميليون دانش آموز و ۴ ميليون دانشجو و اقشار ديگر، با نوشت افزار در ارتباط مستقيم هستند. چند سالي است که در اين حوزه تکاپويي‌هايي آغاز شده اما در عين حال بايد اذعان کرد که حداقل ۹۰ درصد چيزي که در فضاي نوشت افزارها است، غير ايراني است و آنچه هم ايراني تلقي مي‌شود، يا اقتباسي است يا حداکثر روي جلد اين محصولات، تنها نمايي است از فرهنگ ايراني و اسلامي.
وي اضافه کرد: حوزه لوازم التحرير نياز به کار جدي دارد و آنچه در اين جشنواره ثابت شد، اين است که تکاپوهاي خوبي صورت گرفته اما هنوز تا رسيدن به نقطه اي که بتوان به آن اتکا کرد، فاصله داريم.
صالحي توجه به اسباب بازي را سومين بخش اين جشنواره خواند و گفت: حوزه سومي که در اين جشنواره به آن توجه شد، حوزه اسباب بازي بود. اسباب بازي‌ها در سرگرمي و در تربيت و آموزش کودکان ما و همچنين در رونق اقتصادي کشور جايگاه مهمي داشته و دارند. متاسفانه بيش از ۹۵ درصد کالاهاي اين حوزه، از خارج وارد کشور مي‌شود. با وجود اين در اين بخش هم مجموعه ايده‌ها و محصولاتي که به جشنواره آمد، اميدهايي را در اين زمينه ايجاد کرده است.
همچنين در ادامه اين مراسم برگزيدگان نخستين جشنواره مصرف کالاي فرهنگي در سه بخش کتاب، لوازم التحرير و اسباب بازي معرفي و از آن‌ها تقدير به عمل آمد.
بخش کتاب اسباب بازي:
رتبه اول: انتشارات شهر قلم به جهت توليد و انتشار مجموعه کتاب «آخ و دينگ» اثر مسعود گلابي
رتبه دوم: انتشارات پيک ادبيات به جهت توليد و انتشار کتاب «صفحه تاس و مهره» اثر فاطمه جمالي
رتبه سوم: انتشارات طلايي به جهت توليد و انتشارکتاب «همه سوار کشتي شويد» و کشتي نوح اثر کاظم طلايي
بخش نوشت افزار:
رتبه اول: شرکت آزاده به دليل طراحي و توليد مجموعه دفاتر شکرستان، اثر رضا حديدي
رتبه دوم: شرکت بچه‌هاي آسماني به دليل توليد مجموعه دفاتر بچه‌هاي آسماني، اثر حجت الاسلام حلوائيان
رتبه سوم: به طور مشترک به دو شرکت «پرسام» به دليل توليد مجموعه دفاتر چوبي، اثر محمد جعفر کبريايي و شرکت قاصدک به دليل توليد مجموعه دفاتر ثنا و ثمين، اثر محمد حسن زمان وزيري
بخش اسباب بازي و سرگرمي:
رتبه اول: شرکت «گنجفه» به دليل احياء اسباب بازي‌هاي سنتي و تاکيد بر استفاده از شخصيت‌هاي ايراني، اثر امير سهرابي
رتبه دوم: شرکت هوپا به دليل بهترين تصويرسازي، بسته بندي و بها دادن به طراحان ايراني و کيفيت توليد، اثرمحمد حسين متولي
رتبه سوم: شرکت کيان بسپار، به جهت توليد محصولات «کيمدي» اثر کيانوش شريفي
بر اساس اين گزارش همچنين هيئت داوران نخستين جشنواره مصرف کالاهاي فرهنگي شرکت کنندگان زير را شايسته تقدير دانست:
موسسه فرهنگي هنري چهارباغ به جهت توليد مجموعه بازي دلتنگي ها به دليل احياي بازي‌هاي سنتي اثر آقاي عظيمي
شرکت بازي «تا» به دليل کيفيت محصولات توزيع مناسب و رقابت با اسباب بازي‌هاي خارجي اثر محسن رجبي و شرکت شادي رويان به دليل طراحي و توليد عروسک‌هاي پوششي اثر رحمت الله يغماييان.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن