تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812967407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه توهین کننده به سردار همدانی طلبکار شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روزنامه توهین کننده به سردار همدانی طلبکار شد


روزنامه ای که نامش با توهین به سردار شهید حسین همدانی برسر زبان ها افتاد و به شهرت رسید، به پشتگرمی تساهل وزارت ارشاد، از منتقدانش طلبکار شد و به دوست داران سردار همدانی نیز توهین کرد. این روزنامه که روز شنبه خبر شهادت سردار والامقام حاج حسین همدانی را با تیتر و مطالب مشابه یا کپی شده از بی بی سی، العربیه عربستان، صدای امریکا و سایر رسانه های خوشحال از شهادت سردار همدانی پوشش داده بود، پس از روبرو شدن با موج اعتراض ها و انتقادهای دوست داران سردار همدانی و جبهه مقاومت، از بیم واکنش اجباری وزارت ارشاد و توقیف شدن، ناچار به عذرخواهی شد، اما پس از آنکه متوجه شد توقیف و تنبیهی درکار نیست و وزارت ارشاد فقط تذکر داده است، در شماره امروز خود طلبکار شد و با صدور بیانیه ای معترضان به توهینش را عده ای بی انصاف خطاب کرد. این روزنامه در مطلب توهین آمیز قبلی نیز، بسیجیان و رزمندگان جبهه مقاومت را " گروه های شبهه نظامی" خوانده بود.






این روزنامه با اطمینان از پشتیبانی و حمایت بی دریغ،  انتقادهای دوست داران سردار همدانی را رجزخوانی های بیهوده توصیف کرده است.

این روزنامه در بیانیه امروزش، خود را علاقمند به گل و گلبرگ و اطلسی و قاصدک و سنجاقک و طرفدار ساقه های ترد و نازک توصیف و تاکید کرده که از گرز و طوفان بدش می آید و در ادامه به عشق عمیقش به شهیدان اشاره کرده و پس از ربط دادن روزهایی که نماز شب می خواند به امروز، نوشته است که "این روزها  برخی بی انصاف ها هرچه در کمان داشتند به خاطر یک اشتباه سهوی خبرنگاری از تحریریه.. هرچه داشتند اتهاماتی را نثار همرزمان شما که در جنگ هشت ساله حضور داشتند نثار کردند و رجزخوانی های بیهوده ای کردند که حق ما نبود. ولی گویا حق ما بوده است خون دادن و پایمال شدن!.."



در کامنت هایی که برای این بیانیه در شبکه های اجتماعی درج شده، اغلب کاربران به نویسنده این متن یادآوری کرده اند که در این ماجرا، رزمنده ای که خون داده و پایمال شده، شما نیستید. بلکه تمام اعتراض ها بخاطر دوست داشتن همان کسی است که بی بی سی، العربیه و صدای امریکا و برخی داخلی ها با خوشحالی، خبر کشته شدنش را منتشر کرده و او را به سرکوب کردن نوکران امریکا متهم کرده اند.

جالب آنکه حتی کاربرانی که میانه چندانی به جبهه مقاومت و حزب الله ندارند هم اذعان کرده اند که اگر کسی کوچکترین علاقه و سنخیتی با جبهه مقاومت و رزمندگان آن داشته باشد، حتی برای رزمندگان گمنام هم از عنوان شهید استفاده می کند و همه می دانند که آن تیتر جنجالی، ادبیات بچه های بسیجی و جبهه مقاومت نیست و به سادگی می توان دریافت که این تیتر، به لحن و لهجه چه قشرهایی نزدیک است.

در کامنت دیگری، یک کاربر به نویسنده بیانیه توصیه کرده که لااقل در همین بیانیه بجای اصطلاح "جنگ 8 ساله" از اصطلاح "دفاع مقدس" استفاده می کردید، چون همین کلمه ها هم مثل ضرب المثل دم خروس، مربوط به ادبیات قشرهای مختلف نویسندگان است.
  * توهین کارشناس آشپزی علاوه بر تیتر و مطلب توهین آمیز این روزنامه درباره شهادت سردار همدانی، برخی سایت ها و چهره های فارسی زبان نیز، بی شرمی و بی حیایی را به نهایت رسانده و اصطلاحات و کلمات توهین آمیزی علیه این سردار از جان گذشته ایرانی بکار بردند که خشم و ناراحتی دوست داران ایران و جبهه مقاومت را مضاعف کرد.

از جمله این رفتارهای رقت انگیز و بی شرمانه، جمله بی ادبانه مائده حجاری، مربی آشپزی برنامه به خانه بر می گردیم بود که با واکنش بسیاری از هموطنانمان مواجه شد.
این مربی آشپزی هنوز ادعا نکرده که توهینش اشتباه سهوی بوده و فعلا از منتقدان طلبکار نشده است، اما تهیه کننده برنامه به خانه برمی گردیم اعلام کرده که دیگر او را به برنامه دعوت نمی کند.



هیأت نظارت بر مطبوعات که چندی پیش روزنامه وطن امروز را بخاطر تیتری درباره خبر مرگ پادشاه عربستان مجازات کرده بود، روزنامه کپی کننده از بی بی سی و العربیه را با دادن یک تذکر، تنبیه کرد.

این هیئت در جلسه روز دوشنبه 20 مهر،  تیتر و محتوای صفحه اول این روزنامه را بررسی کرد و آن را مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات تشخیص داد.

بر اساس این بند و ماده، مقرر شده که به روزنامه تذکر داده شود.


در این جلسه همچنین برخی عبارت های مندرج در مطلبی با عنوان «نمایندگان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند» در صفحه 10 روزنامه کیهان مورخ 94.7.9 مشمول بند 8 ماده 6 دانسته شد و مقرر گردید به این روزنامه تذکر داده شود.




 


سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن