تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806664917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان دوست قابل اعتمادی برای ترکیه نیست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عربستان دوست قابل اعتمادی برای ترکیه نیست
کد خبر: ۵۳۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ - 12 October 2015


حسینی صدر ضمن محکومیت انفجارهای تروریستی آنکارا به نیت آل سعود در تخریب ترکیه اشاره کرد و در ادامه خواهان افزایش اقتدار آنکارا به عنوان شریک راهبردی تهران شد.

مردم ترکیه پس از انفجارهای فاجعه‌بار روز شنبه درپایتخت کشورشان در اندوه به سر می‌برند. در همین حال جستجو برای یافتن عاملان دو انفجار ادامه دارد.

«احمد داووداوغلو»، نخست وزیر ترکیه، پس از انفجارهایی که به گفته دولت ترکیه به مرگ 98تن و زخمی شدن 246نفر منجر شد، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. یک سیاستمدار عضو حزب دمکراتیک خلق‌ها که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری آلمان گفت که در انفجارهای روز شنبه در آنکارا 122نفر کشته و بیش از 500نفر زخمی شده‌اند.

سید مویدحسینی صدر،رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن محکومیت انفجار تروریستی به وقوع پیوسته در آنکارا گفت: شرایط پیش آمده برای ترکیه به شدت ناراحت کننده است و مسئولین ارشد جمهوری اسلامی نسبت به ناامنی های این کشور به شدت نگران هستند.

وی در ادامه گفت: ثبات ، یکپارچگی و امنیت ترکیه موضوعی است که ایران به صورت جدی خواهان آن است. ما معتقدیم که یک کشور دوست و برادر مقتدر برای ایران ارزشمندتر از یک همسایه آشوب زده و زمین گیر است. امنیت تهران و امنیت آنکارا بهم گره خورده است اما برخی جریانات تلاش می کنند خلاف این موضوع را به ترکیه القا کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: ملت ترکیه و ملت ایران دارای پیوندهای تاریخی هستند و این همبستگی موجب تاسف و حزن جامعه ایرانی از انفجار تروریستی آنکارا شده است. گفته می شود گروه های تروریستی این عملیات غیرانسانی را انجام داده اند.

وی ضمن درخواست پیگرد عاملان انفجار آنکارا گفت: کشف طراحان کشتار مردم ترکیه می تواند سیاستمداران این کشور را قانع نماید ، برخی دیکتاتوری ها همانند آل سعودی برای آنکارا دوستان قابل اعتمادی نیستند. باید مشخص شود منافع کدام کشورها ایجاد می کند که ترکیه آشوب زده و درگیر جنگ داخلی باشد؟ دست های پنهانی به دنبال این هستند که پای ترکیه را به جنگ سوریه بکشانند و در این میان داعش نیز در این کشور پرچم سیاه خود را به نمایش بگذارد.

حسینی صدر گفت: آل سعود و شورای همکاری های خلیج فارس که هیچ گاه حرفی برای گفتن در مقابل رژیم صهیونیستی و نظام سلطه نداشته اند برای ابراز وجود چشم دیدن توسعه و پیشرفت کشورهای غیرعرب خاورمیانه همانند ایران و ترکیه را ندارند و امروز در پروژه های سرّی خود به دنبال تضعیف آنکارا هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خانه ملت به نقل از خبرگزاری «آنادولو» ، مواد انفجاری‌ای که در روز شنبه استفاده شده شبیه بمب‌هایی هستند که در شهر سوروچ در نزدیکی مرز سوریه به کار برده شده بودند. در سوء‌قصد انتحاری‌ای که در ماه ژوئیه در سوروچ صورت گرفت بیش از ۳۰تن کشته شدند. دولت ترکیه "دولت اسلامی" را مسئول بمب‌گذاری شهر سوروچ دانسته بود.

روزنامه «خبر ترک» هم خبر داده است که پلیس ترکیه برادر عامل سوء‌قصد سوروچ را مظنون اصلی در انفجارهای روز شنبه می‌داند. یک کمیسیون تحقیقاتی ویژه مشتمل بر ۱۰۰عضو در حال بررسی آثاری چون نمونه‌های "دی‌ان‌ای" اجساد عاملان انتحاری احتمالی و همچنین تصاویر دوربین‌های نظارت است.روزنامه «جمهوریت» نیز با استناد به گفته شاهدان عینی می‌نویسد که اندک زمانی پیش از وقوع یکی از انفجارها فریاد "الله اکبر" شنیده شده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با اشاره به التهاب های سیاسی اخیر ترکیه گفت: متاسفانه اقتدار دولت مرکزی ترکیه با نزول حزب عدالت و توسعه کاهش یافته است و مهره های سیاسی برخی کشورهای اجنبی و استعمارگران تلاش می کنند که در ترکیه نفوذ کنند.

حسینی صدر در انتها با بیان این که ترکیه به عنوان شریک تجاری و دوست ایران محسوب می شود و تعاملات فرهنگی گسترده ای میان طرفین وجود دارد ، گفت: متاسفانه دو گذرگاه عمده مرزی ایران و ترکیه ، گذرکاه مرزی خور در شهرستان خوی و گذرگاه مرزی سلو در شهرستان ارومیه مسدود است و مرزنشینان هر دو کشور به شدت متضرر شده اند. کاهش تعاملات اقتصادی و فرهنگی میان ایران و ترکیه هر دو کشور را متضرر می کند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن