تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821229081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فینگلیش» برای زبان فارسی پسندیده نیست


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزی خبر: تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی 1111 1394/07/20
رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: فینگلیش که در آن مطالب فارسی را با حروف انگلیسی می نویسند برای زبان ما بسیار نامساعد و ناپسند است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد لاریجانی در حاشیه مراسم آغاز به کار سامانه ثبت دامنه های «نقطه ایران» گفت: دامنه های «نقطه ایران» آغاز تحرکی برای افزایش شأن زبان فارسی در تعاملات اینترنتی است.
وی افزود: کشورهایی نظیر چین و کره هم اکنون با الفبای خود وارد اینترنت می شوند و ما هم طی دو سال موفق شدیم تا ثبت دامنه با خط فارسی را پایه ریزی کنیم.
رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: در مرحله اول ثبت نام این دامنه ها، اولویت با نهادهای حکومتی است و سپس در مرحله دوم ثبت اسامی ویژه است و در نهایت ثبت نام آزاد آغاز خواهد شد و متقاضیان آزاد می توانند طی چارچوب های مشخص ثبت نام کنند.
لاریجانی افزود: پژوهشگاه دانش های بنیادی حدود بیست و پنج سال قبل، برای اولین بار تکنولوژی شبکه را وارد کشور کرد و بیش از 5 هزار نفر را در این مرکز تعلیم دادیم تا بتوانند اینترنت را در واحدهای خود راه اندازی کنند.
صدا ... [ مشاهده متن کامل خبر در واحد مرکزی خبر ]

دوشنبه ، ۲۰مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزی خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن