تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804360306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش حسابرسی دو شرکت وابسته به شهرداری استماع شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران:
گزارش حسابرسی دو شرکت وابسته به شهرداری استماع شد

جلسه شورای شهر تهران


شناسهٔ خبر: 2938951 - دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
جامعه > شهری

در یکصد و نود و سومین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی بودجه سال ۹۲ دو شرکت "توسعه فضاهای فرهنگی های" و " شرکت سرمایه گذاری شهر "وابسته به شهرداری تهران استماع شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این جلسه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با اشاره به روز ۲۰ مهر سالروز بزرگداشت حافظ، یاد آن شاعر بلند آوازه کشور را گرامی داشت. اولین موضوع مورد بررسی در این جلسه بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی بود که علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بازرسی کل کشور در حال بررسی گزارش تفریغ بودجه سالهای ۸۹؛ ۹۰ و ۹۱ شهرداری تهران است؛ اظهار داشت: من از دوستان در شهرداری می خواهم موضوعات حسابرسی را با آرامش بیشتری دنبال کنند چرا که موضوعات مورد بحث در این جلسه حقوقی هستند و ممکن است حتی به دوران مدیریت مدیران فعلی شرکت ها هم مربوط نباشد.

سپس حسابرس مستقل شورا گزارش حسابرسی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۹۲ را قرائت ، و در جریان گزارش اعلام کرد:بدلیل اساسی بودن آثار مندرج در بندهای مالی ذکر شده در گزارش ، عملکرد مالی این شرکت از نظر استاندارهای حسابرسی "عدم اظهار نظر" اعلام می شود.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص گزارش ارائه شده توسط حسابرس مستقل شورا، توضیح داد: برخی از این بندها از سالهای گذشته بوده و هر سال تکرار شده است و برخی از بندها نیز در سال ۹۳ حل شده اما موضوعاتی مثل سینما آزادی هنوز باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه عدم اظهار نظر بدترین نتیجه است؛ خاطر نشان کرد: نگهداشت باغ موزه قصر توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به صلاح نیست. کارکرد این شرکت بهره برداری نیست و باید به امور توسعه بپردازد و کار بهره برداری را به مناطق بسپارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه به دیگر بندهای این گزارش اشاره کرد و گفت:‌ فروش پروژه لشکرک و دو قطعه زمین کنار سینما آزادی از بندهایی است که منجر به عدم اظهار نظر حسابرس شده است.

خلیل راحتی مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، در دفاع از عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به اینکه این شرکت یکی از شرکت های وابسته به شهرداری است ،اظهار داشت: یکی از ایرادات این است که شرکت ما گاهی به عنوان یک شرکت مستقل دیده می شود و گاهی به عنوان یک شرکت وابسته به شهرداری تهران. از طرف دیگر پرونده های سنواتی تا زمان تمام شدن کارهای حقوقی شان ادامه خواهند داشت.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: زمانی که سینما آزادی احداث شد مدیران وقت برای گرفتن پایان کار اقدام نکردند. این ساختمان ضوابط آتش نشانی آن زمان را رعایت کرده بود اما در حال حاضر ضوابط آتش نشانی تغییر کرده و بر اساس ضوابط جدید نمی توانیم پایان کار بگیریم. چراکه ساختمان احداث شده و این اشکالات قابل رفع نیست.

وی ادامه داد: بر اساس دستور معاون اجتماعی وقت بهره برداری باغ موزه به ما واگذار شده است. ایراد حسابرس این است که درآمدهای مجموعه به صورت کلی ثبت شده اما این ایراد در سالهای بعد رفع شده است.

در ادامه اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران خطاب به مدیرعامل این شرکت گفت: برای بعضی از این ایرادات باید فراتر از شرکت فکری کرد.چرا که اگر اقدامات حقوقی لازم است شورا باید ورود کند و شرکت ها را از این مشکلات نجات دهد.

وی تاکید کرد: فرم و قالب شرکت ها عموما اشکالات اساسی دارد و به نظر می آید اداره امور مجامع باید این اشکالات اساسی را برای سال آینده رفع کند.

اسمعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: این شرکت از نظر حسابرسی شرایط مطلوبی ندارد و نمی توان روی هیچ کدام از این بندها اعتماد کرد. این گزارش در سال ۹۲ تهیه شده و مدیران فعلی مسئولیتی در آن زمان نداشته اند.

در ادامه مهدی چمران تاکید کرد: این شرکت از سال ۸۲ مشکلات زیادی داشت و پروژه های زیاد و سنگینی در این شرکت در جریان بود و تنها هنرشان این بود که پروژه ها را به سرعت به اتمام می رساندند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:‌ این شرکت توانسته از آن شرایط نا مطلوب و بی حساب و کتاب به شرایط حاضر برسد و این یک گام رو به جلو است. ولی شرایط فعلی نیز با استانداردهای حسابرسی روز بسیار فاصله دارد.

در ادامه احمد حکیمی پور دیگر عضو شورا با اشاره به روش شورا برای اصلاح امور تصریح کرد: ما باید واقع بینانه قانون را در نظر بگیریم و با هدف اصلاح امور راهکاری برای حل این مسائل پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در مواردی که تنها ایراد مدیریتی بوده و به صرفه و صلاح مردم و شهر ضرری وارد نشده می توان از ایرادات چشم پوشی کرد اما در مواردی که تخلفات منجر به فساد شده و ضرر به مردم و شهر وارد شده نمی توان چشم پوشی کرد و مسلما خود اقای قالیباف هم از آن نمی گذرد.بنابراین پیشنهاد می شود جلسه ای با حضور شهردار تهران برگزار شود تا روشهای شورا و شهرداری در اصلاح امور شرکتها بررسی شود

احمددنیامالی رییس کمیسیون عمران شورا نیز با اشاره به پاسخ های راحتی گفت: این شرکت گام های خوبی رو به جلو برداشته است و آقای راحتی یکی از مدیران چهارچوب دار است. حسابرس منتخب مجامع شرکت ها از حدود ۱۱ شرکت حسابرسی استفاده کرده است. نتیجه گزارش این شرکت ها با گزارش تهیه شده توسط حسابرس شورا پارادوکس بزرگی داشته است.

وی تاکید کرد: عدم تعادلی بین این گزارش ها وجود دارد که نشان می دهد یا آن شرکت های حسابرسی خیلی خوشبینانه برخورد کرده اند و یا حسابرس شورا افراط کرده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل ادامه داد: معاونین از طرفی نقش کارفرما دارند و از طرفی به عنوان رییس هیات مدیره نقش پاسخگو به کارفرما را دارند. این مکانیزم فعلی غلط است.

محمد سالاری رییس کمیسون شهرسازی شورا نیز یادآور شد: ‌ این موارد مربوط به دوران مدیریت آقای راحتی نمی شود اما ما از آقای دبیر می خواهیم حسابرسی سال ۹۳ را نیز بیاورند تا بتوانیم روند پیشرفت را مقایسه کنیم.

وی پیشنهاد داد یک کمیته حسابرسی تشکیل شود تا زمان کمتری برای بررسی گزارش های حسابرسی صرف شود.
سالاری سپس ادامه داد: خروجی این گزارش ها باید تهیه صورت جلسه؛ نوشتن تکالیف و زمانی برای اصلاح بندهای مشکل دار باشد وگرنه غیر از این کار موثری نمی توان کرد.

رحمت اله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورا ، با اشاره به اینکه پارلمان شهر پاریس ۱۶۳ عضو دارد و بدون مشکل اداره می شود؛ اظهار داشت؛ وقتی در شهرداری متداول است که هر شش ماه یکبار خیل عظیمی از مدیران عوض می شود این موضوع را که این اتفاق در زمان مدیریت فعلی نیافتاده مطرح نکنیدچراکه مهم جایگاه حقوقی این مدیران است.

رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری با اشاره به اینکه این اشکالات توسط کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه تایید شده؛ بیان داشت: از آنجایی که پاسخ مکتوب شهرداری هم آمده؛ نیازی نیست شهرداری پشت تریبون توضیح بدهد. اجازه بدهید گزارش ها هر چه سریعتر استماع شود تا بتوانیم نتیجه گیری کنیم.

غلامرضا انصاری دیگر عضو شورا ی شهر با اشاره به اینکه اعضای شورا نمایندگان مردم هستند از هیات رییسه خواست گزارش های حسابرسی در صحن علنی قرائت شود. وی تاکید کرد:‌شورا باید برای جدا شدن کارفرما از هیات مدیره ورود پیدا کند و اجازه ندهد معاونین در هیات مدیره باشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد:‌ شهرداری باید به صورت واضح گزارش بدهد که دلایل عدم وصول چک ها چیست؟ میزان بدهی افراد و دلیل عدم انجام اقدام قانونی و قضایی باید به شورا ارائه شود.

محمد حقانی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه اولین سرپرست و مدیرعامل این شرکت بوده؛ خاطر نشان کرد: مشخص نیست این شرکت ها وابسته به شهرداری هستند یا تابع قانون تجارت. رییس هیات مدیره معاون شهردار تهران است و یکبار برای همیشه باید این مشکلات را حل کنیم. این شرکت با اصلاح اساسنامه و ساختار می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

حقانی با اشاره به نقش سازنده حسابرس گفت:‌ حسابرس باید مدیران عامل را روی ریل درست قرار دهند. نقش ذیحساب نیز قبل از حسابرس بسیار اهمیت دارد. ذیحسابان چشم و گوش ما در شهرداری هستند.

مجتبی شاکری با اشاره به مشکلاتی که در اجرا وجود دارد؛ بیان کرد: بنای ما بر این است که در طی اجرا سامانه نظارتی درستی وجود داشته باشد در حالی که این امکان وجود ندارد. شورا بدون همکاری شهرداری نمی تواند نظارت درستی بر عملکرد شرکت ها در حین اجرای کار داشته باشد.

وی اضافه کرد: به نفع آقای قالیباف است که با مدیرانی که عملکرد خوبی نداشته اند برخورد شود. نباید اجازه دهیم چرخه جابه جایی مدیران ادامه پیدا کند. نتیجه حسابرسی باید به اصلاح ساختار منجر شود.

علیرضا دبیر نیز بیان داشت: شهرداری باید بخش حقوقی را مکلف کند موضوعات حقوقی شرکت ها را پیگیری کند. شورای شهر باید این تکالیف را با جدیت دنبال کند.

عباس جدیدی معاون نظارت شورا تاکید کرد:‌ موضوعاتی که مربوط به بیت المال می شود باید از پتانسیل قوه قضاییه استفاده کنیم.

راحتی بعد از اظهار نظر اعضای شورای شهر مجددا توضیح داد: یکی از دستورهای آقای قالیباف بستن پرونده های باز است. ما هم در حال دنبال کردن این موضوع هستیم.

چمران با اشاره به اینکه ما می خواهیم قانون را رعایت کنیم؛ بیان داشت: شورا راهنما و همکار است. ما نه می خواهیم اغماض کنیم و نه به دنبال مچ گیری هستیم. سیاست شورا اصلاح امور با رعایت قانون است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما باید روش تعادل را پیش بگیریم. این شرکت ها به وجود آمده اند که راحت تر از قوانین مالی شهرداری کار کنند. اما چون مدیرعامل آنها معاون شهردار است نه می تواند خصوصی کار کند و نه طبق قوانین شهرداری، و این موضوع باید بررسی شود.

وی ادامه داد: ما باید تفاوت سالهای مختلف را ببینیم ، اگر این پیشرفت چشم گیر باشد شرایط آن قابل قبول است و همچنین ما باید سامانه نظارت میدانی هم داشته باشیم. آقای دبیر سالی دوبار پروژه ها را بازدید میدانی می کنند و این سامانه قوی تر از سامانه اینترنتی است.

چمران تاکید کرد: موارد مغایرت برای اصلاح به شهردار تهران اعلام می شود و مواردی که تخلف قانونی است به مراجع قضایی ارجاع می شود.

در ادامه حسابرس منتخب شورا توضیح داد: حسابرس شهرداری پنج سال به این شرکت گزارش مقبول می داد و در سال ۹۳ پروانه فعالیت این شرکت لغو شد. در نهایت در سال گذشته حسابرس جدید این شرکت را مردود اعلام کرد.

در ادامه گزارش حسابرسی شرکت سرمایه گذاری شهر برای سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۹۲ توسط حسابرس منتخب شورا قرائت شد.

حسابرس رسمی شورا، گفت: بدلیل اساسی بودن آثار مندرج در بندهای مالی ذکر شده در گزارش ، عملکرد مالی این شرکت از نظر استاندارهای حسابرسی مطلوب نبوده و "مردود" اعلام می شود.

دوستی با اشاره به اینکه خیلی از این موارد می توانست به موقع حل شود؛ گفت: به نظر می رسد مدیران این شرکت خیلی بی تفاوت بوده اند و دغدغه حسابرسی را نداشته اند.

افشاری مدیرعامل این شرکت توضیح داد: گزارش این شرکت در سالهای متوالی مشروط بوده است. این شرکت یک واحد پشتیبانی از شهرداری تهران است و بنگاه تجاری نیست.

وی تاکید کرد: تحولات ارزی و بستن حساب های ارزی در سال ۹۱ بر روی تاخیر این شرکت در قرارداد اتوبوس ها تاثیر داشته است. هرچند این موضوع از نظر حسابرسی قابل قبول نیست.

علیرضا دبیر با اشاره به اینکه افراد متعهد اگر متخصص کاری نباشند مسئولیت آن را قبول نمی کنند؛ بیان داشت: مدیران باید بتوانند احتمالات را تخمین بزنند. اگر مشکلات این اتوبوس ها وجود نداشت ممکن بود این شرکت گزارش مطلوب بگیرد.

گفتنی است قرائت گزارش حسابرسی شرکت های یادمان سازه؛ ارتباط مشترک شهر؛ کنترل کیفیت هوا و خاکریز آب در دستور کار این جلسه قرار داشت اما زمان کافی برای قرائت آن وجود نداشت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن