تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806865011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد سيستم بهينه تزريق آب در ميدان نفتي بلال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۱ب.ظ)
ايجاد سيستم بهينه تزريق آب در ميدان نفتي بلال موج - رئيس منطقه عملياتي لاوان در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به ايجاد سيستم بهينه تزريق آب در ميدان نفتي بلال گفت: هم اکنون روزانه حدود ۱۲ هزار بشکه آب با هدف توليد صيانتي در اين ميدان تزريق مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس رجب خاني، رئيس منطقه عملياتي لاوان در شرکت نفت فلات قاره، با بيان اين‌که توسعه لايه نفتي خاتيا در ميدان بلال يکي از پروژه‌هاي مهم صورت گرفته در شرکت نفت فلات قاره ايران است، گفت: هم اکنون ۵ حلقه چاه در اين لايه نفتي در حال توليد ۵ هزار بشکه نفت است و به زودي يک حلقه چاه ديگر به اين چاه‌ها افزوده مي‌شود، اين در حالي است که شرکت توتال در سال ۸۰ و ۸۱ که اين ميدان را توسعه داد نتوانست از اين لايه نفتي برداشت کند.
رئيس منطقه عملياتي لاوان در شرکت نفت فلات قاره گفت: طبق پيش‌بيني شرکت توتال هم اکنون توليد نفت در ميدان بلال بايد حدود ۵ هزار بشکه در روز مي‌بود در حالي که با توسعه لايه خاتيا دو برابر پيش‌بيني اين شرکت در حال توليد است.
وي با بيان اين‌که در طول سال‌هاي گذشته ضريب توليد در ميدان بلال ۳۵ درصد بوده است، گفت: توليد صيانتي از اين ميدان سبب افزايش طول عمر اين ميدان شده است.
سکوي نفتي بلال در ۹۴ کيلومتري جنوب غربي جزيره لاوان و در مجاورت مرز آبي با کشور قطر در جايي به عمق تقريبي ۶۷ متري آب قرار دارد، همچنين اين سکو در مختصات ۲۶ درجه و ۱۹ دقيقه شمالي و ۵۲ درجه و ۳۲ دقيقه شرقي در غرب ميدان گازي پارس جنوبي واقع شده است؛ اين سکو داراي ۶ حلقه چاه توليدي و چهار حلقه چاه تزريق آب است که در لايه عرب حفاري شده‌اند.
مجتمع نفتي بلال داراي سه عرشه (Platform) شامل سکوي مسکوني، فرآيندي و بهره‌برداري (PLQP)، سکوي سر چاهي چاه‌هاي توليدي و تزريقي (WHP) و سکوي مشعل (FLARE) است؛ سيستم تزريق آب به مخزن و دستگاه‌هاي مولد برق و سيستم تأمين سوخت از ديگر واحدهاي اين مجموعه است.
نفت خام توليدي ميدان نفتي بلال از نوع نفت خام بسيار مرغوب (API ۴۴) و قابل رقابت با نفت خام برنت است. اين نفت خام از طريق يک خط لوله ۱۴ اينچ به جزيره لاوان منتقل و در آنجا با نفت خام توليدي ميدان سلمان مخلوط و صادر مي‌شود.
شکل ميدان نفتي بلال دايره مانند و از نوع نادر و داراي لايه‌هاي عرب خاتيا، هيس و شعيبا است. ميزان نفت قابل استحصال از لايه عرب اين ميدان حدود ۱۱۷ ميليون بشکه تخمين زده شده است.
سکوي بلال براي فراورش حداکثر ۴۰ هزار بشکه نفت و ۳۳ هزار بشکه آب در مدت سه سال طراحي شده؛ افت توليد اين ميدان با مطالعه و اجراي عمليات تعمير چاه‌ها و نصب و راه‌اندازي پمپ‌هاي درون‌چاهي برطرف مي‌شود.
نفت برداشت شده از ميدان بلال با يک خط لوله ۱۴ اينچ به طول ۱۰۰ کيلومتر به جزيره لاوان فرستاده مي‌شود تا پس از مخلوط شدن با نفت ميدان سلمان و فراورش آن آماده صادرات شود.
همچنين توسعه لايه گازي ميدان بلال با ذخيره گازي حدود ۶.۵ TCF در برنامه‌هاي توسعه‌اي شرکت نفت فلات قاره ايران قرار دارد؛ اين لايه گازي در ادامه بخش شرقي ميدان گازي پارس جنوبي قرار دارد، همچنين ذخاير قابل برداشت ميعانات گازي از اين لايه گازي حدود ۱۸۳ ميليون بشکه اعلام شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن