تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815389140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشکني سعودي‌ها در حادثه منا مشهود است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵۶ق.ظ)
کارشکني سعودي‌ها در حادثه منا مشهود است موج - نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: تعلل و کارشکني سعودي‌ها در حادثه منا مشهود و غيرقابل انکار است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر در نشست مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم که با محوريت بررسي علل وقوع حادثه دردناک منا برگزار شد، گفت: تعلل و کارشکني سعودي‌ها درحادثه منا مشهود و غيرقابل انکار است و مسئولان عربستان بايد نسبت به سهل انگاري خود پاسخگو باشند.
وي به تشريح عوامل تشديد وقوع اين حادثه غمبار پرداخت و گفت: نبود نيروي امدادي توانمند و با تجربه، بستن راه هاي اصلي منا و پاسخگو نبودن عوامل بيمارستان‌ها و مراکز درماني عربستان براي پذيرش و مداواي مصدومان و حادثه حادثه از عوامل گسترگي فاجعه منا است که اين عوامل بي کفايتي آل سعود در اداره حرمين شريفين به اثبات رسيد
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر به کارشکني دولت سعودي در همکاري با مقامات ايراني و نيروهاي امدادي اشاره کرد و افزود: نه تنها با گروه‌هاي امدادي ايراني در عربستان همکاري نشد، بلکه اين گروه‌ها را از صحنه وقوع حادثه دور کردند و يکي از مسوولان ايراني که در حال جمع آوري اطلاعات در خصوص جان‌باختگان بود را دستگير کردن و مانع جمع آوري اطلاعات وي شدند.
وي گفت: خالي بودن تخت بيمارستان‌هاي عربستان در حالي که مصدومان بر روي زمين بودند جاي سؤال دارد و بايد پيگيري شود!؟
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر به سخنان صريح و قاطعانه رهبر معظم انقلاب در خطاب به مسوولان عربستان افزود: اين هشدار رهبري تأثير مستقيم بر همکاري آنها با ايران داشت و تاحدودي همه چيز عوض شد و سعودي‌ها بتدريج شروع به همکاري با مسوولان ايراني در خصوص انتقال اجساد به کشور کردند.
وي گفت: اگر اين موضوع را بخواهيم از طريق دادگاه‌هاي بين المللي بررسي کنيم به جايي نمي‌رسيم؛ چرا که اين‌ها با پول هرکاري مي‌کنند و مثل واقعه يمن کسي کاري به آنها ندارد!
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر تصريح کرد: بهتر است اين موضوع بطور دو طرفه انجام شود و ما با آنها وارد مذاکره در خصوص اين مسئله شويم.
وي خطاب به سران سعودي که مي گويند واقعه منا قضا و قدر است، گفت: شما که ميگوييد اين حادثه قضا و قدر است پس چرا فيلم‌ها را در اختيار ما نمي‌گذاريد و مدام در حال فرافکني هستيد؟
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر گفت: دولت سعودي بايد در شيوه برگزاري حج تجديد نظر کند؛ چرا که شيوه سنتي ديگر جواب نمي‌دهد با اين خيمه‌ها و خيابان‌هاي قديمي و غيراصولي نمي‌شود حج را اداره کرد.
وي افزود: از اين چراها در خصوص اقدامات عربستان زياد است و بايد پاسخ اين چراها را پيدا کنيم؟
دادستان کل کشور هم در اين نشست بر ضرورت تشکيل کميته حقيقت ياب و جمع آوري مستندات واقعه منا توسط حجاج و نهادهاي اطلاعاتي براي پيگيري اين واقع تاکيد کرد تاکيد کرد.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي با تبيين ابعاد پنهان حادثه منا گفت: در مقابل تعلل و کم کاري سعودي‌ها در اين حادثه نمي‌شود از کلمه سهل انگاري استفاده کرد چرا حادثه غمناک منا نشان از قصور آنها دارد.


وي با انتقاد شديد از گفته‌هاي خطباي عربستان که حادثه منا قضا و قدر است، تصريح کرد: چرا بايد آخوندهاي درباري عربستان قضا و قدر الهي را عامل وقع اين حادثه عنوان کنند؟!
وي بر ضرورت تشکيل کميته حقيقت ياب تاکيد کرد و گفت: اين کميته هرچه زودتر بايد تشکيل و زواياي پنهان اين حادثه آشکار شود.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي دادستان کل کشور افزود: جاي سؤال دارد در حالي که قدم به قدم عربستان تجهيز به دوربين‌هاي مدار بسته است چگونه هيچ تصويري از اين حادثه موجود نيست؟!
رئيسي دادستان کل کشور افزود: در گوگل و شبکه‌هاي مجازي در روز وقوع حادثه تصاويري موجود بود اما بلا فاصله تمام اين تصاوير (با پول‌هاي عربستان) از دسترس عموم خارج شد!!!
وي گفت: آنها تا مي‌توانند ادله حادثه منا را جمع آوري مي‌کنند تا مستندسازي انجام نشود!
رئيسي دادستان کل کشور گفت: ما بايد به تکليفان عمل کنيم و از طريق دادگاه‌هاي بين المللي و راه‌هايي که احقاق حقوق جان‌باختگان و آسيب ديدگان ميسر است اقدام کنيم.
وي تصريح کرد يکي از ابعاد وقوع اين حادثه شايد با هدف کاستن زائران بيت الله الحرام و علاقه مسلمانان به امور حج باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن