تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804722110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجله سیاسی/ آیا روسیه علیه داعش وارد جنگ زمینی می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مجله سیاسی/ آیا روسیه علیه داعش وارد جنگ زمینی می شود؟


کارشناس مسائل خاورمیانه: اگر قرار باشد در سوریه عملیات زمینی انجام شود، انجام این عملیات بر عهده محور مقاومت خواهد بود. زیرا بر اساس تقسیم کاری محور مقاومت، ارتش سوریه و حزب الله لبنان این وظیفه را بر عهده دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بیش از یک هفته از حملات هوایی روسیه بر علیه تروریست های سوری می گذرد، ولادیمیر پوتین نیز گفته است قصدی برای عملیات زمینی در سوریه ندارد. در برنامه یکشنبه شب، مجله اروپا و آمریکا حملات روسیه علیه گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه بررسی شد . در ابتدای برنامه، مهتدی کارشناس مسایل خاورمیانه در پاسخ به این پرسش که آیا این حملات بر توان داعش تاثیر داشته و یا توان داعش را تخریب کرده یا نه؟ گفت: عملیات روسیه در بعد استراتژیک نه تنها در داخل سوریه موازنه را به سود محور مقاومت تغییر داده است، بلکه معادلات بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است. روسیه بیشتر در مناطق غربی سوریه عملیات انجام داده و به گروه های متعدد از داعش گرفته تا سایر گروه های تروریستی آسیب رسانده است. مهمترین مسئله این است که تکفیری ها، روحیه خود را از دست داده اند و شاهد هستیم که در حال حاضر عملیاتی انجام نمی دهند.  


این کارشناس بین الملل در خصوص واکنش اروپایی ها به حملات روسیه گفت: اروپایی ها از ناامنی در خاورمیانه تاثیر می پذیرند. چون این قاره نزدیک خاورمیانه است و بهترین نمونه انتقال تروریسم به شهرها و کشورهای اروپایی است. همچنین هجوم صدها هزار آواره به خاک اروپا باعث شده است که اروپایی ها از این عملیات حمایت کنند. این حجم از مهاجرت، باعث حمایت اروپایی ها نیز شده است.
مهتدی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص اینکه پوتین اعلام کرده ما هیچ قصدی برای عملیات زمینی در سوریه نداریم، تصریح کرد: بر اساس هماهنگی ها قرار شده بین محور مقاومت، روسیه، ایران، عراق و حزب الله لبنان که تقسیم کاری شود. عملیات زمینی را محور مقاومت انجام می دهد به خصوص ارتش سوریه و حزب الله لبنان در این زمینه دخیل هستند. روسیه در حال آموزش ارتش سوریه است که پس از 5 سال جنگ خسته شده اند و باید توان خود را بازسازی کند. بنابراین نیازی نیست روسیه وارد عملیات زمینی شود. ابتکار عمل باید در دست محور مقاومت باشد و نه در دست روسیه. چرا که محور مقاومت منافعی دارد که به صورت ایدئولوژیک عمل می کند. بازیگرانی که از مخالفان سوری حمایت می کنند آمریکا و رژیم صهونیستی هستند. مسئله از نظر ما ایدئولوژیک هست در حالی که روسیه به خاطر برخی منافع خاص در سوریه حضور دارد. لذا باید ابتکار عمل در دست محور مقاومت باشد. مهتدی در ادامه در خصوص راهبرد ایران در سوریه گفت: ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب الله لبنان اتاق عملیات مشترک شکل داده اند و قرار شده که مرکز آن نیز در بغداد باشد. این اتاق عملیات همه اطلاعات را جمع آوری می کند و در خصوص اقدامات هماهنگی به وجود می آورد. احتمال دارد در آینده گروه بریسک یعنی چین و کشورهای دیگر از طریق روسیه به این محور بپیوندند و موضع طرف مقابل یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی بازیگران دیگر را بسیار تضعیف کنند.
  این کارشناس مسایل خاورمیانه ضمن رد احتمال انجام عملیات روسیه در عراق گفت: این مسئله در صورتی اتفاق می افتد که درخواستی از سوی کشور عراق به روسیه ارائه شود. از سویی دیگر با توجه به حضور آمریکا در آسمان عراق و احتمال بروز برخی ناهماهنگی ها و تنش ها در حال حاضر بسیار کم است. مهتدی با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: همچنانکه گفته شد، جمهوری اسلامی ایران و همه هم پیمانان مقاومت از این حملات حمایت می کنند و با توجه به بازدیدی که از لبنان داشتم و صحبت هایی که با فرماندهان نظامی مقاومت انجام دادم روحیه مقاومت با حملات روسیه به مواضع تروریست های تکفیری داعش و سایر تروریست ها بسیار افزایش پیدا کرده است.

در بخش دوم این مجله به مسئله تیراندازی های اخیر در آمریکا پرداخته شد. با توجه به گسترش فجایعی که در جامعه آمریکایی به خصوص در دانشگاه ها و مدارس این کشور در ماه های اخیر رخ داده است، این سئوال پیش می آید که مسئول تیراندازی کیست؟ آیا خانواده ها و تربیت فرزندان در این جامعه تأثیر گذار است؟ نقش کارتل های اسلحه سازی و مافیای اقتصادی در این بحران چیست؟ هالیوود چه نقشی در گسترش این بحران نقش دارد؟ شبکه خبری سی. ان. ان به تازگی گزارشی منتشر کرده که نتیجه یک بررسی دقیق بوده است. در این گزارش اشاره شده که در بازه زمانی 2011 تا 2014 میزان جنایت با اسلحه در جامعه آمریکایی 30 برابر افزایش پیدا کرده است. حال این سئوال پیش می آید که مسئول این جنایات کیست؟  


فواد ایزدی کارشناس مسایل بین الملل در پاسخ به این سئوال گفت: باید در نظر داشت که آمریکا یکی از مروجین خشونت در سطح جهان است. به نظر علت اصلی این رویدادها، ترویج خشونتی است که دولت آمریکا در داخل و خارج از کشور انجام می دهد. در خارج، اشغال سایر کشورها، جنگ، حملات با هواپیماهای بدون سرنشین روز به روز در حال گسترش است. در داخل نیز نژاد پرستی و ایجاد تفاوت های فاحش میان سفید پوستان و سیاه پوستان و خشونت هایی که پلیس بر علیه رنگین پوستان انجام می دهد، کاملا مشهود است.
  ایزدی در پاسخ به این سئوال که چرا تعداد حوادث تیراندازی مرگبار در مدارس و دانشگاه های آمریکا گسترش یافته است، گفت: در سال تحصیلی جاری، یعنی از اوایل شهریور ماه تا اواسط مهر، بیش از 52 مورد تیراندازی در مدارس داشته ایم که بخشی از آن بر می گردد به فرهنگ خشونت در جامعه آمریکایی که روز به روز در حال گسترش است. از سویی دیگر حمل اسلحه در این کشور به هیچ وجه کنترل نمی شود و به آسانی خرید و فروش می شود.
  استاد دانشگاه تهران در خصوص ناتوانی اوباما برای مقابله با قانون آزادی حمل سلاح توسط شهروندان نیز گفت: با توجه به لابی های قدرتمندی که وجود دارد، کار برای اوباما نیز سخت شده است. «انجمن اسلحه آمریکا» یکی از نهادهای با نفوذ است که همواره مقابل هر گونه تغییر این قانون ایستاده است. چرا که این انجمن نمایندگان و سناتورهای آمریکایی را به شدت تطمیع می کند و از آنان در کارزارهای انتخاباتی حمایت می کند. جمهوری خواهان به طور سنتی طرفدار حمل اسلحه در جامعه آمریکایی بوده اند و این انجمن نیز از آنان حمایت کرده است.  


ایزدی با اشاره به بحث حقوق بشر در جامعه آمریکا و نحوه بهره برداری رسانه های مستقل از این قضایا گفت: ما باید افرادی را که در جامعه آمریکا در این خصوص مورد ظلم واقع شده اند، شناسایی کنیم و با آنها ارتباط بگیریم. این نوع ارتباطات مهم است، به عنوان مثال در حال حاضر یکی از اعضای ارشد دموکرات قانونی به سنا ارئه کرده است که در صورت نقض حقوق بشر در ایران، آنان بتوانند قوانین تحریمی را که بعد از اجرای توافق هسته ای از اقتصاد ایران چیده می شود، را به صورت خودکار برگردانند. آنان در تلاش هستند، از طریق حقوق بشر به ما فشار بیاورند و به نظرم ما نیز در این زمینه باید دقیق تر تمرکز کنیم.
  این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقش هالیوود در بحران تیراندازی در آمریکا گفت: برنامه هایی که هالیوود می سازد، در حقیقت کشتن و کشتار را عادی جلوه می هد و مخاطب پس از مدتی درعمل کشتار برایش عادی می شود. وی با اشاره به عدم برخورد با سیاستگذاران هالیوود در خصوص ترویج خشونت در جامعه آمریکایی گفت: سیستم آمریکا به گونه ای است که اگر کسی یا نهادی پول داشته باشد، نفوذ دارد. هالیوودی ها جزء یک درصد مرفه جامعه هستند که هم از پول و هم از نفوذ سیاسی برخوردار هستند و نتیجه این می شود که ظرف یک ماه 52 نفر در مدارس کشته می شوند، و کسی توانایی تغییر قانون حمل آزادانه سلاح را در این کشور ندارد.
  ایزدی در خصوص ترسیم چشم اندازی برای تغییر قانون حمل سلاح در آمریکا گفت: مشاهده می کنیم که وقتی اوباما برای دلجویی از خانواده های قربانیان حادثه دانشگاه اورگان به این ایالت سفر می کند، عده ای با اسلحه مقابل مقر او تظاهرات می کنند، تا نسبت به هر گونه تغییر در این خصوص هشدار دهند. با توجه به سابقه تاریخی آمریکا و اینکه ساکنان اصلی قاره آمریکا به زور اسلحه از خانه و کاشانه خود رانده شده اند، این موضوع بسیار بعید به نظر می رسد که تغییری در این زمینه روی دهد. از سویی دیگر نحوه تربیت فرزند نیز بسیار در این زمینه تأثیر گذار است. مشکل اصلی دیگر این است که چارچوب های خانواده در این جامعه از هم پاشیده شده است و بچه ها از طریق بازی های کامپیوتری و فیلم هایی آموزش می بینند که روز به روز فرهنگ خشونت را در جامعه نهادینه می کنند.  
دانلود  

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن