تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809925285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور حكم براي جيسون، جاسوس امريكا در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صدور حكم براي جيسون، جاسوس امريكا در ايران
حكم جيسون رضاييان جاسوس امريكايي صادر شده اما اطلاعي ندارم كه به وي ابلاغ شده است يا خير.


حكم جيسون رضاييان جاسوس امريكايي صادر شده اما اطلاعي ندارم كه به وي ابلاغ شده است يا خير.
به گزارش جوان، حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي، سخنگوي دستگاه قوه قضائيه در ابتداي هشتاد و ششمين نشست خبري با تسليت به مناسبت شهادت سردار حسين همداني در خصوص اقدامات قضايي مرتبط با فاجعه منا و تعداد شكات اين ماجرا گفت: دادستان كل كشور از ابتدا در مقام پيگيري و تعقيب اين موضوع بودند و از جنبه خصوصي براي شكايت شاكيان اين حادثه تمهيداتي در نظر گرفته شده و شعبه‌اي ويژه تعيين شده است.  وي در خصوص تعقيب مقصران آل‌سعود گفت: قوه قضائيه، دولت و وزارت امور خارجه به دنبال تعقيب مقصران هستند و همين هم‌افزايي با ساير كشورهاي اسلامي قرباني ماجرا يا غيرقرباني براي پيشگيري از وقوع حادثه مشابه اقدامي مثبت است. ساير كشورها نيز همياري لازم را داشته باشند تا اقدام مؤثري در مورد اين حادثه روي دهد و از اتفاقات مشابه در آينده پيشگيري شود.  اژه‌اي خاطر نشان كرد: نهادهاي بين‌المللي، به خصوص مدعيان دفاع ازحقوق بشر به طور جدي در اين موضوع وارد شوند.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد پرونده زمين‌خواري فرودگاه قشم اظهار داشت: رئيس دادگستري هرمزگان در اين زمينه توضيحات را ارائه داده است. كيفرخواست پرونده صادر شده و به دادگاه رفته است.
 
آخرين وضعيت پرونده برادران «ر»
سخنگوي دستگاه قضا در مورد پرونده برادران «ر» اظهار داشت: اين پرونده در دادگاه مطرح است و روز چهارشنبه جلسه دادگاه آن است و مسلماً در آن روز تمام نشده و ادامه‌دار است.  وي در مورد اين پرونده و ساير پرونده‌ها اعلام كرد: هر كس كه در مظان اتهام باشد و دلايل متوجه او باشد، به عنوان متهم از او تحقيق مي‌شود و ما حريم خاصي را براي كسي قائل نيستيم.
 در مورد غيرعلني بودن دادگاه بابك زنجاني مطلبي اعلام نشده است
حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در پاسخ به سؤالي در مورد علني يا غيرعلني برگزار شدن دادگاه بابك زنجاني اظهار داشت: در ابتداي شروع رسيدگي به پرونده طبق قانون تعيين اينكه چه مواردي علني و غيرعلني است تشخيص آن به عهده دادگاه است.  وي گفت: اصل بر علني بودن دادگاه است، مگر مواردي كه اعلام شود و مطابق با نظر رياست دادگاه است و مي‌تواند پرونده‌اي همه جلساتش علني باشد يا غيرعلني.  اژه‌اي در پاسخ به سؤالي در مورد وضعيت سه وزير پيشين و رئيس بانك مركزي در پرونده بابك زنجاني اظهار داشت: هر كسي كه به عنوان متهم يا مطلع باشد از او تحقيق مي‌شود و نامه‌اي كه نوشتند خودشان خواستند؛ مهم اين است كه افراد تسليم قانون باشند.
 
تا زمان قطعي شدن حكم از بيان جزئيات پرونده بقايي معذوريم
سخنگوي دستگاه قضا همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه 18 خرداد 94 حميد بقايي بازداشت شد اما هنوز علت بازداشت و نوع اتهام وي معلوم نيست هم پاسخ گفت: اگر منظور شما اين است كه به وكيل و متهم تفهيم اتهام نشده بايد بگويم خير هم متهم و هم وكيلش علت بازداشت و نوع اتهام را مي‌دانند.  وي افزود: اما در صورتي كه منظور شما اطلاع‌رساني به افكار عمومي جامعه است بايد بگويم تا زماني كه حكم صادر نشده و اتهام قطعي نشده است از بيان جزئيات پرونده معذوريم.
 
حكم دادگاه جيسون رضاييان صادر شد
محسني اژه‌اي درخصوص احضار احمدي‌نژاد به دادگاه و روند پرونده وي گفت: اين پرونده بسته نشده و در حال رسيدگي است.  وي در خصوص پرونده جيسون رضاييان گفت: حكم اين متهم صادر شده اما اطلاعي ندارم كه به وي ابلاغ شده است يا خير.  در صورتي كه متهم يا وكلاي وي به حكم صادره اعتراض كنند حكم به ديوان عالي كشور مي‌رود در غير اين صورت حكم قطعي است.
 
مرتضوي در پرونده زنجاني متهم نيست
حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در پاسخ به سؤالي مبني بر وضعيت بدهي‌هاي بيش از 100 ميليوني بانك‌ها و چرايي اعلام نشدن نتايج آنها گفت: مواردي كه قطعي شود از طريق سايت يا رسانه‌ها اعلام مي‌شود و مطمئن باشيد بعد از قطعيت احكام، هيچ تصميمي براي پرده ‌پوشي وجود ندارد. اژه‌اي در پاسخ به سؤالي مبني بر همزمان شدن موضوع تخلف بابك زنجاني در رابطه با تأمين اجتماعي و پرونده مرتضوي در اين ارتباط و امكان احضار مرتضوي به عنوان متهم در پرونده زنجاني گفت: اين موضوع بستگي به تشخيص دادسرا دارد، اگر دادسرا تشخيص دهد كه سر سازمان كلاه گذاشته شده است، تقصيري متوجه سازمان تأمين اجتماعي نيست و نه تنها متهم نيست، بلكه مي‌تواند شاكي شده و خواستار بازگرداندن ملك شود.
سخنگوي قوه قضائيه افزود: اما اگر ثابت شود تباني بين خريدار و فروشنده وجود داشته است، در اين صورت اين اقدام مورد بررسي قرار مي‌گيرد و تبعات خاص خود را خواهد داشت، اما در كيفرخواست گفته شده است كلاه بر سر سازمان تأمين اجتماعي رفته است.
 
مؤسسه ميزان ادغام يا واگذار مي‌شود
وي در خصوص اظهارات اخير رئيس كميسيون اصل 90 در رابطه با فروش مؤسسه ميزان به متقاضيان گفت: در اين خصوص خبري ندارم اما در كل مي‌دانم ستادها و كارگروه‌هايي تشكيل شده است تا به اينگونه مؤسسات رسيدگي كند تا اگر مي‌توانند خود را اصلاح كرده و مجوز دريافت كنند و به كار خود ادامه دهند.
سخنگوي قوه قضائيه افزود: اگر هم نمي‌‌توانند خود را اصلاح كنند بايد بالكل مؤسسه را تعطيل كنند يا چنانچه هيئت مديره به سبب تخلفات نمي‌تواند كار را ادامه دهد در كارگروه‌هاي استان‌ها بررسي مي‌شود و اگر مؤسسه قابل‌اصلاح بود در بانك يا مؤسسه‌اي ادغام مي‌شود يا همانند موضوع ذكر شده شما افراد ديگري وارد موضوع مي‌شوند و آن را خريداري مي‌كنند.
 
توضيحات اژه‌اي درباره اظهاراتش در مقوله جاسوسي
حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سؤالي در مورد صحبت‌هاي اخير خود در مقوله جاسوسي و اينكه آيا منظور شما از اين سخنان، وزير امور خارجه بوده، اظهار داشت: مسلماً نظر من به اين فردي كه شما نام برديد نبوده است.  سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: نفوذ دشمن و بستري كه براي دشمن ساخته مي‌شود، عمدتاً‌ به دو طريق صورت مي‌گيرد؛ طريق اول از طريق جاسوسي اصطلاحي است كه تعريف شده و اين افراد مستمري‌بگيرند و اخبار طبقه‌بندي‌شده را مكتوب يا غيرمكتوب در اختيار دشمن قرار داده و دشمن ضربه مي‌زند.
اين مقام ارشد قوه قضائيه ادامه داد: دسته دوم، جاسوس اصطلاحي نيستند، يعني مواجب‌بگير نيستند اما ضرر آنها از دسته اول بيشتر است، چراكه كاملاً در جهت رسيدن دشمن به هدفش همكاري مي‌كنند، كه من در صحبت‌هاي خودم برخي از شاخصه‌هاي دسته دوم را كه جاسوس اصطلاحي نيستند، برشمردم.
وي گفت: كساني هستند كه سعي مي‌كنند قدرت دشمن را بزرگ جلوه دهند تا مردم از آنها بترسند؛ سعي مي‌كنند دشمني دشمن را كمرنگ جلوه دهند، مثل امريكا و بگويند ديگر شيطان بزرگ نيست و سعي مي‌كنند جنايت‌هاي دشمن به فراموشي سپرده شود.
سخنگوي قوه قضائيه افزود: امريكا از كودتاي 28 مرداد تاكنون چه كارها و جنايت‌هايي انجام داده كه خيلي از اين افراد دسته دوم مي‌خواهند آنها را كمرنگ جلوه دهند.  حجت‌الاسلام و المسلمين اژه‌اي با بيان اين مطلب كه اين امر كلي است، تأكيد كرد: به هيچ وجه شخص خاصي و وزير محترم امور خارجه نظر من نبوده است.  اين مقام ارشد قوه قضائيه با طرح اين پرسش كه آيا اينها مصداق ندارد، افزود: معتقدم هم ما جاسوس اصطلاحي كه مواجب‌بگير است و اطلاعات به دشمن مي‌دهد داريم و كساني هم داريم كه خطرشان از جاسوس اصطلاحي بيشتر است.  وي گفت: اين امر حتماً در كشور ما مصداق دارد و فكر نمي‌كنم هيچ كس هم منكرش باشد.  اژه‌اي به نامگذاري اين دسته از جاسوسان به نام جاسوس طبعي در سال 65 پرداخت و خاطرنشان كرد: اين دسته دوم را در آن موقع جاسوس طبعي مي‌گفتند، چراكه طبع‌شان كار جاسوسي است، اما من اسمي براي آنها نگذاشتم و مي‌گويم اينها از جاسوس اصطلاحي ضررشان در برخي موارد بيشتر است.
 
در پرونده شكايت احمدي‌نژاد از جهانگيري طرفين به دادسرا احضار مي‌شوند
غلامحسين محسني اژه‌اي درخصوص شكايت احمدي‌نژاد از جهانگيري گفت: اين شكايت در دادسرا مطرح است و به طور طبيعي طرفين پرونده احضار مي‌شوند.  وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا قوه قضائيه به اين نتيجه رسيده كه سه وزير و رئيس سابق بانك مركزي كه در كيفرخواست بابك زنجاني نام آنها مطرح شده قصوري دارند يا خير، گفت: در مورد اين پرونده‌ها از هر كسي كه لازم باشد تحقيق مي‌شود و مكرر گفته‌ام پرونده‌هايي كه در آنها بايد از تعداد قابل‌توجهي از افراد تحقيق شود، زمان مي‌برد.  سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه قانوني در مجمع تشخيص مصلحت به تصويب رسيده كه مربوط به اموال و دارايي مسئولان است، آيا قوه قضائيه راهكارهاي لازم را براي اجراي اين قانون انديشيده كه اژه‌اي پاسخ داد: اين قانون هنوز نهايي نشده و تا نهايي نشود دستگاه قضايي مسئوليتي ندارد.
 
جزئيات پرونده شكايت از جهانگيري را نمي‌دانم
وي در مورد عنوان جرم در شكايت دولت قبل از آقاي جهانگيري گفت: شكايتي كه انجام مي‌شود بستگي به عنوان اوليه دارد و اينكه تا آخر صدق مي‌كند يا نه، من جزئيات پرونده را نمي‌دانم.  سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: گاهي اوقات عنواني كه شاكي بيان مي‌كند تغيير مي‌كند، يا شاكي عنوان را عوض مي‌كند يا بعد دادگاه تشخيص مي‌دهد اين عنوان نيست.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن