تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815456006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرشناسی تهرانی ها از شهید همدانی/روز پرچم‌های«هیهات من الذله»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از مراسم تشییع سردار همدانی؛
قدرشناسی تهرانی ها از شهید همدانی/روز پرچم‌های«هیهات من الذله»

تشییع پیکر شهید سردار شهید حسین همدانی -2


شناسهٔ خبر: 2937904 - یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
سیاست > امنیتی و دفاعی

 پیکر شهید حسین همدانی که در راستای انجام ماموریت های مستشاری در سوریه به شهادت رسید صبح امروز (یکشنبه) از حسینیه فاطمه الزهرا میدان سپاه به سمت میدان طالقانی تشییع شد. به گزارش خبرنگار مهر، پیکر شهید حسین همدانی که در راستای انجام ماموریت های مستشاری در سوریه به شهادت رسید صبح امروز (یکشنبه) از حسینیه فاطمه الزهرا میدان سپاه به سمت میدان طالقانی تشییع شد. این مراسم در شرایطی ساعت ۹ امروز صبح آغاز شد که مسیرهای منتهی به حسینیه فاطمه الزهرا مملو از جمعیت بود و عبور و مرور را برای جمعیت انبوهی که قصد شرکت در این مراسم را داشتند دشوار کرده بود. نکته قابل توجه این مراسم حضور سرداران و امیران مطرح سپاه و ارتش بود؛ البته حضور مقامات کشوری نیز به چشم می آمد. طنین شعار مرگ بر آمریکا در حسینیه الزهرا(س) سرداران جعفری، ایزدی، دهقان، فدوی، نجات، باقری، قاآنی، رضایی، حاجی زاده، امیر سیاری و تعداد دیگری از فرماندهان ارشد ارتش و سپاه در مراسم تشییع حضور داشتند؛ از سوی دیگر حضور رئیس قوه قضاییه یعنی آیت الله آملی لاریجانی، حسین فریدون و حجت الاسلام ناطق نوری نیز قابل توجه بود.

سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در مراسم تشییع  پیکر سردار همدانی در میدان سپاه تهران گفت: سردار همدانی با تهاجم ظالمانه استکبار به سوریه از سال ۹۰ به این کشور رفت، دفاع وطنی را آنجا تشکیل داد و در ۸۰ عملیات حضور داشت. فرمانده سپاه در سالهای دفاع مقدس افزود: همدانی قرارگاه حضرت زینب(س) را در دمشق و قرارگاه حضرت رقیه(س) را در حلب راه انداخت. رضایی با بیان اینکه سردار همدانی ۴۰ سال برای اعتلای اسلام جنگید، گفت: او تا آخرین روز در جبهه‌های جنگ تحمیلی ماند و در سوریه نیز یک تنه از حرم اهل بیت دفاع کرد و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت.

وی همدانی را یار دوم سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان دانست و افزود: حاج احمد حزب‌الله را در لبنان بنا کرد و سردار همدانی نیز دفاع وطنی را که مشابه حزب‌الله است در سوریه شکل داد و دهها هزار جوان سوری را در این قالب سازماندهی کرد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وقتی به او گفته شد که یک لشکر از ایران به سوریه ببریم گفت ما پاسدارها از مردمیم و با تکیه بر خود مردم سوریه تروریستها را از بین خواهیم برد. رضایی با بیان اینکه امروز فتنه بزرگی سراسر اسلام را فرا گرفته که باید آن را از بین ببریم، تصریح کرد: اگر عربستان و تکفیری ها در سوریه، عراق و یمن پیروز شوند، جهان اسلام را ۱۵ قرن به عقب می‌برند. وی خاطرنشان کرد: امروز امنیت ایران تنها در چهاچوب مرزها قابل تامین نیست و با امنیت منطقه گره خورده و سردار همدانی نیز در سوریه شهید شد تا ناامنی به تهران نرسد. پس عده ای نگویند که چرا او در سوریه شهید شد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه شهید همدانی به پیشواز امنیتی رفت که جهان اسلام را آرام نگه دارد و دشمن هم خیال باطل نکند، گفت: دشمنان بدانند که با شهادت سردار همدانی ده‌ها همدانی دیگر بلند خواهند شد و پرچم دفاع از حریم حضرت زینب(س) را در دست خواهند گرفت و آنها را در سوریه و عراق دفن خواهند کرد. رضایی در پایان با اشاره به تحولات فلسطین و با بیان اینکه این بی سابقه است که صهیونیستها از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی جلوگیری کنند، تاکید کرد: انتفاضه جدید در فلسطین آغاز شده است. در زمان سخنرانی رضایی حاضرین در حسینیه بارها شعار «مرگ بر آمریکا» سردادند؛ بعد از اتمام سخنرانی رضایی آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد و پس از آن حاج حسین سازور روضه‌خوانی کرد. اهتزاز پرچم‌های «هیهات من الذله»   زمانی که قصد خارج کردن تابوت شهید همدانی از داخل حسینیه الزهرا را داشتند، جمعیت انبوهی از مردم در انتظار وداع با ایشان بودند؛ برخی افراد پرچم هایی به رنگ قرمز در دست داشتند که روی برخی از آنها شعار «هیهات من الذله» و «تا آخر ایستاده‌ایم» نگاشته شده بود.

دریادار سیاری: رزمندگان اسلام پای کار هستند امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم تشییع پیکر شهید حسین همدانی با اشاره به اینکه شهید همدانی نقش مهمی در محور مقاومت داشت، اظهار داشت: پیام شهادت او این است که رزمندگان اسلام پای کار هستند. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: رزمندگان اسلام برای حفظ ارزش ها ایستاده‌اند. وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات شهید همدانی همواره در اذهان باقی می ماند. نکته جالب دیگری توجه حاضرین را به خود جلب می کرد وجود بنرهایی از عکس سردار شهید حسین همدانی. این بنرها در سرتاسر خیابان مقابل حسینیه الزهرا نمایان بودند؛ روی یکی از بنرها جمله ای از شهید همدانی با این مضمون که «نمی توان با دشمن قدم زد و انتظار شفاعت شهدا را داشت» نگاشته شده بود. سلامی: سیاست‌های گذشته را در مقابله با تروریست‌ها دنبال می‌کنیم سردار حسین سلامی در مراسم تشییع پیکر شهید حسین همدانی، اظهار داشت: پس از شهادت سردار همدانی، همان سیاست‌های گذشته را در مقابله با تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنیم. وی افزود: با شهادت فرماندهان بزرگ هیچ چیزی تغییر نمی‌کند؛ چرا که عزم و اراده ما برای ادامه راه این شهیدان بیشتر خواهد شد. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پیام شما برای رژیم صهیونیستی چیست؟ گفت: صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آن هستند که مخاطب ما برای پیام باشند، ولی خورشید حیات آنها رو به غروب است. سردار سلامی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی در دهه‌های آینده از صحنه جغرافیای عالم حذف خواهند شد. وی با اشاره به شخصیت سردار همدانی تصریح کرد: ایشان یکی از فرماندهان بزرگ سپاه بود که در دوران دفاع مقدس، فرماندهی یگان‌های قدرتمند سپاه مانند انصار سپاه را بر عهده داشت. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آنچه که امروز به عنوان موفقیت‌های نظام سوریه در صحنه میدانی و سیاسی می‌بینید، مدیون مجاهدت سردار همدانی است، گفت: بخش مهمی از این موفقیت‌ها مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار همدانی است. سردار سلامی در پایان خاطرنشان کرد: سردار همدانی واقعاً یک فرمانده شجاع، اسوه اخلاق و انسانی با شرافت بود.

تشیع پیکر سردار همدانی؛ از تهران تا همدان پیکر سردار شهید حسین همدانی از پادگان حضرت ولی عصر (عج) یعنی محل سابق خدمت ایشان تا خیابان طالقانی تشییع شد و پس از تشییع طبق وصیتی که کرده بود به محل زادگاهش یعنی همدان منتقل میشود. همچنین شب گذشته نیز پیکر شهید همدانی از مقبره الشهدای شهرک شهید محلاتی تا مسجد انصارالحسین(ع) تشییع شد و پس از برگزاری مراسم روضه خوانی در مسجد، همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار با وی وداع کردند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن