تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813138316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رايزني براي کشف عوامل تيراندازي به عباس شايقي، هميار محيط زيست، ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۱۷ب.ظ)
در يزد؛ رايزني براي کشف عوامل تيراندازي به عباس شايقي، هميار محيط زيست، ادامه دارد موج - مدير کل حفاظت محيط زيست استان يزد گفت: رايزني براي کشف علل تيراندازي به عباس شريفي هميار محيط زيست همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، "سيد حسين سادات موسوي" اعلام کرد وضعيت درمان و منابع مالي مورد نياز براي درمان عباس شايقي را پيگيري مي‌کنيم.
خاطرنشان مي‌گردد رئيس اداره نظارت بر حيات وحش اداره کل محيط زيست يزد نيز طي روز گذشته از عباس شايقي عيادت نموده و وي اعلام نموده علي رغم روحيه مناسب فرد مضروب؛ شدت جراحات وخيم به نظر مي‌رسد.
وي ادامه داد: همچنين پيگيري شناسايي علل و عوامل تيراندازي به فرد مصدوم ادامه دارد اگرچه گمانه زني‌ها حکايت از کينه توزي شکارچيان متخلف و اقدام تلافي جويانه آن‌ها به خاطر همکاري عباس شايقي با متقاضيان حفاظت از قرق منصورآباد دارد اما هنوز علت تيراندازي به درستي مشخص نيست.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان يزد تاکيد کرد: موضوع شناسايي عوامل تيراندازي توسط مرجع ذيصلاح نيروي انتظامي در حال پيگيري است اما با توجه به برنامه ريزي قبلي متخلفين، روند پيگيري پرونده به کندي پيش مي‌رود.

عيادت معاون عمراني استانداري و مسوولين استان يزد از مصدوم حادثه تيراندازي شکارچيان متخلف
معاون عمراني استانداري، مدير کل حفاظت محيط زيست و ديگر مسوولين استان از "عباس شايقي" مصدوم حادثه تيراندازي شکارچيان متخلف عيادت کردند.
در اين ديدار سيد حسيني معاون عمراني استاندار و سادات موسوي مديرکل محيط زيست ضمن ديدار با دکتر مرتاض، مشاور استاندار در امور بهداشت و سلامت و جويا شدن از احوال مصدوم حادثه، خواستار هرگونه مساعدت لازم با نامبرده شدند.
بنا به اين گزارش در ادامه سيد حسيني و سادات موسوي ضمن عيادت از عباس شايقي و آرزوي سلامتي و بهبودي، از وي دلجويي نمودند و اين اقدام متخلفين شکار و صيد را ناجوانمردانه دانستند
در ادامه سادات موسوي عنوان کرد: محيط زيست با جديت کامل اين موضوع را پيگيري مي‌نمايد تا به کمک مراجع قضائي، عامل يا عاملين متخلف شناسايي شوند و ابراز اميدواري کرد متخلفين حادثه به زودي در دام قانون گرفتار خواهند شد.

عيادت معاون محيط زيست يزد از عباس شايقي مصدوم حادثه تيراندازي شکارچيان متخلف
معاون محيط طبيعي اداره کل حفاظت محيط زيست استان يزد از "عباس شايقي" مصدوم حادثه تيراندازي شکارچيان متخلف عيادت کرد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست استان يزد، " حسن اکبري" در عيادت از عباس شايقي که در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان مرتاض بستري است، اظهار کرد: علي رغم وضعيت جسماني نامساعدي که عباس شايقي دارد و تعداد ساچمه زيادي که به دليل تيراندازي ازفاصله نزديک در بدن وي هست ولي روحيه خيلي خوبي دارند.
وي افزود: با اين که وي مورد اين ناجوانمردي قرار گرفته است، ولي از خدمتش ناراضي نيست و مي‌گويد اين خدمت را براي خدا کرده است و نتيجه آن را هم به او واگذار مي‌کند.
اکبري در خصوص چگونگي حمايت اداره محيط زيست نيز گفت: محيط زيست استان از ابتدا با جديت موضوع را دنبال کرده تا به کمک مراجع قضائي، عامل يا عاملين شناسايي شوند و از آنجايي که هدف و انگيزه اين اقدام مشخص نبود در صدد پيدا کردن علت و انگيزه اصلي عاملين اين اقدام بوده‌ايم.
وي ادامه داد: اين که آيا متخلفان به دنبال هنجاري که به واسطه فعاليت‌هاي آقاي شريفي در اين منطقه انجام مي‌شده دست به اين کار زده‌اند يا اين که مسائل ديگري هم هست، مشخص نيست.
اکبري با بيان اين که ما در حوزه سلامتي و بيمارستاني بايد منتظر تصميم قطعي تيم پزشکي باشيم، خاطر نشان کرد: از سوي ديگر سلامت و وضعيت جسمي مصدوم نيز مهم است که خوشبختانه دکتر معالج وي خط روشني براي درمان مشخص کرده و رايزني‌هايي نيز با بيمارستان شده و مکاتباني با سازمان در اين خصوص انجام شده است.
اين مسئول عنوان کرد: اين که چه کمکي از ما ساخته است نياز به زمان دارد و در بحث هزينه‌ها که بخشي از کار است بايد به وي کمک شود. البته در هزينه‌هاي دولتي محدوديت داريم ولي به هر شکل که بشود بايد به ايشان کمک کرد.
اکبري با اشاره به اين که اين حادثه نياز به گذشت زمان دارد، تصريح کرد: اگر ضاربين دستگير شوند علاوه بر برخورد قانوني، مسائل مالي و هزينه‌هاي بيمارستاني نيز به عهده آن‌ها خواهد بود.
معاون محيط طبيعي اداره کل حفاظت محيط زيست استان در خصوص اين که بعضاً گفته مي‌شود عباس شايقي محيط بان و هميار محيط زيست نبوده است نيز گفت: ايشان محيط بان نبوده‌اند و اگر هميار محيط زيست بودن را هم نيازمند داشتن کارت همياري بدانيم، ايشان کار همياري هم نداشته‌اند و ارتباط مستقيم نيز با اداره نداشته‌اند.
اکبري افزود: اداره محيط زيست مستقيماً با عباس شايقي که هميار ما بوده‌اند و چند سال پيش درخواست قرق اختصاصي را داشته‌اند ارتباط دارد و کسي بوده که در حفاظت از محيط زيست منطقه منصور آباد با عباس شايقي کمک مي‌کرده و يک دوستدار طبيعت بوده است که دلش براي منطقه زندگي‌اش سوخته و با همکاري ديگران سعي در حفاظت آنجا داشته است.
اين مسئول در پايان با بيان اين که شايقي حتي حاضر به لعنت کردن عاملين اين حادثه نبوده و از خدا مي‌خواسته که به شکارچيان عقل دهد، گفت: اين دوستدار طبيعت نگاه عاقلانه‌اي به اين مسئله پيش آمده دارند که شايد همين امر مسئوليت ما را بيشتر کند و لازم است اين نکته را بگويم که اداره در آن منطقه حفاظت را تشديد کرده و تشديد خواهد کرد تا علاوه بر تحقق آرزوي اين دوستدار محيط زيست، اوضاع آنجا به وضع سابق برسد و قرق در آنجا رسميت پيدا کند.

مشاور استاندار در امور بهداشت و سلامت هم ضمن اعلام بهبودي حال مصدوم از مرخص شدن عباس شايقي خبر داد
متاسفانه يکي از همياران محيط زيست استان يزد که در موارد متعدد از فعاليت شکارچيان غيرمجاز در منطقه زردکوه منصور آباد جلوگيري کرده بود، توسط شکارچيان متخلف هدف گلوله قرار گرفته و در شرايط ناگواري بسر مي‌برد.
عباس شايقي از همياران محيط زيست استان است که مدت‌هاست در منطقه زردکوه منصورآباد علاوه بر دامداري به حفاظت از محيط زيست منطقه نيز مشغول است. اين هميار مسن که حدود ۷۰ سال سن دارد به طور شبانه روزي در منطقه حضور دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله ورود شکارچيان غير قانوني بلافاصله موضوع را به نيروهاي محيط زيست يزد منتقل مي‌کند.
ورود غير قانوني بيشتر شکارچيان به منطقه زردکوه توسط آقاي شايقي به محيط زيست گزارش مي‌شود و تاکنون متخلفين زيادي از طريق گزارشات ايشان دستگير شده‌اند.
محيط زيست استان يزد در اين منطقه ارزشمند که زيستگاه گونه‌هاي شاخصي چون پلنگ، کل و بز، قوچ و ميش، آهو، جبير و حتي يوزپلنگ آسيائي است پاسگاه محيط باني ندارد. نيروهاي محيط زيست که هر از چندي براي گشت و کنترل وارد اين منطقه مي‌شوند از منزل آقاي شايقي جهت اقامت موقت و استراحت استفاده مي‌کنند.
فعاليت و حضور دائم اين هميار محيط زيست در زردکوه باعث شده است شکارچيان متخلف امکان ورود و تخلف در اين منطقه آزاد را نداشته باشند و در نتيجه منافع متخلفين به شدت به خطر افتاده است. به همين دليل گروهي از شکارچيان متخلف و گوشت فروش در صدد آن برآمدند تا اين هميار محيط زيست را خانه نشين کرده و سپس به تخلفات خود مشغول شوند.ي
نيمه‌هاي شب چهارشنبه ۹۴/۷/۸ شکارچيان متخلف با برنامه اي از پيش طراحي شده ابتدا کابل تلفن منزل شايقي را قطع کرده و سپس با ايجاد سر و صدا وي را از درون خانه بيرون کشيدند. گروهي از متخلفين ناشناس به شکلي ناجوانمردانه اين پيرمرد ۷۰ ساله را با ضرب مشت و لگد و چوب مورد ضرب و شتم قرار داده و نهايتاً هنگامي‌که آقاي شايقي روي زمين افتده بود به‌وسيله اسلحه شکاري از فاصله بسيار نزديک به پاي وي شليک نمودند.
اين هميار محيط زيست پس از حادثه با کمک تعدادي از افراد محلي يه بيمارستاني در يزد منتقل شده و هم اکنون در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري است. متاسفانه تعداد بسيار زيادي ساچمه (بيش از يک‌صد ساچمه) در ناحيه اتصال استخوان ران به لگن وارد بدن آقاي شايقي شده است.
پليس اطلاعات و امنيت استان يزد تحقيقات خود را براي شناسايي عوامل شليک به شايقي آغاز کرده است اما عاملين اين اقدام ناجوانمردانه هنوز شناسايي نشده‌اند. تعداد زيادي ساچمه که در ناحيه ران و لگن وارد بدن هميار محيط زيست يزد شده در عکس راديوگراف مشخص است.
شرايط جسمي اين هميار محيط زيست بسيار وخيم گزارش شده و پزشکان نيز به دليل عارضه قلبي و حساسيت محل برخورد گلوله، تاکنون براي انجام عمل جراحي بر روي ايشان به نتيجه نرسيده‌اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن