تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815486730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي کفايتي عربستان در واقعه منا مشهود است ولي عمدي در کار نبوده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۰ب.ظ)
وزير بهداشت در ديدار آيت الله العظمي مكارم شيرازي: بي کفايتي عربستان در واقعه منا مشهود است ولي عمدي در کار نبوده است موج - قم - وزير بهداشت در ديدار آيت الله العظمي مکارم شيرازي گفت: عربستان تمام فخر خود را ميزباني از ضيوف الرحمن مي داند و بعيد به نظر مي رسد که عمدي در کار باشد ولي بي کفايتي عربستان مشهود بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در ديدار با آيت الله العظمي مکارم شيرازي در سخناني با اشاره به وقوع حادثه منا بيان کرد: حادثه اي که در منا اتفاق افتاد در بدو حادثه دولت درخواست کرد که يکي از اعضاي دولت بتواند حضور يافته و مشکلات حجاج را پيگيري کند و از زمان درخواست با چهار روز تاخير اجازه دادند که اين سفر انجام شود.
وي با بيان اينکه تا دو روز بعد از حادثه نه جنازه اي تحويل مي شد و نه امکان ارتباط وجود داشت گفت: روزي که وارد شديم بعد از فرمايشات مقام معظم رهبري جلسه اي با مسوولان وزارت خارجه اين کشور در جده داشتيم.
دکتر حسن قاضي زاده هاشمي با اشاره به بازديدهاي ميداني خود از وضعيت جانباختگان گفت: اجسادي در سردخانه استاندارد که داراي هزار نفر ظرفيت بود در شرايط صحيح نگهداري مي شد ولي ديگر اجساد در سالن هاي 500 متري نگهداري شده و جنازه ها از کانتينرها خارج شده و شناسايي مي شدند و البته اصرار داشتند که اجساد در مکه دفن شود.
وي با اشاره به اينکه در جلسه علاقه مند به گلايه کردن و مطالب مطرح شده در رسانه ها بودند ادامه داد: در اين جلسه تاکيد کرديم که شما به عنوان ميزبان وظيفه حفظ جان حجاج را داشتيد.
قاضي زاده هاشمي با اشاره به اينکه پس از پيگيري هاي صورت گرفته توافق شد تا جنازه اجسادي که هويت آنها مشخص بوده و يا اجسادي که مشخص است ايراني هستند به ايران بازگردانده شود، گفت: حدود 300 جنازه به کشور بازگردانده شده، 90 جنازه ديگر طي روزهاي آينده به کشور منتقل مي شود و حدود 60 نفر نيز مفقود هستند.
وي با بيان اينکه در اين حادثه بسياري از حجاج جان باختند گفت: عربستان تمام فخر خود را ميزباني از ضيوف الرحمن مي داند و بعيد به نظر مي رسد که عمدي در کار باشد ولي بي کفايتي عربستان مشهود بوده است و بايد از اين واقعه در خصوص اعزام و مديريت حجاج درس بگيريم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اينکه اقبال نسبت به حضور در حج روز افزون است گفت: اکنون با دو ميليون نفر حج برگزار مي شود و در سال هاي آتي اين تعداد بيشتر خواهد شد و اين در حالي است که عربستان مدعي است که مي خواهد 7 ميليون نفر را ميزباني کند.
وي با بيان اينکه فتواي مراجع تقليد مي تواند در موسم حج کمک کننده باشد، گفت: گرماي هوا و بالا بودن سن حجاج و ازدحام جمعيت از مشکلاتي است که با فتواي مراجع مي توان در اين خصوص چاره انديشي کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن