تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813030581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آل‌سعود؛ مصداق بارز اسلام آمريکايي/مرز بين اسلام آمريکايي و اسلام ناب محمدي معرفي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۲ب.ظ)
مدير کل ارشاد لرستان: آل‌سعود؛ مصداق بارز اسلام آمريکايي/مرز بين اسلام آمريکايي و اسلام ناب محمدي معرفي شود موج - خرم‌آباد - مدير کل ارشاد لرستان گفت: آل‌سعود مصداق اسلام آمريکايي است، مرز بين اسلام آمريکايي و اسلام ناب محمدي بايد مشخص باشد؛ چرا که اگر مرز بين اين دو مشخص نباشد، تشخيص براي مردم بسيار مشکل است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حميدرضا حنان، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، امروز، 19 مهر، در همايش بزرگداشت شهداي قرآني منا که در تالار شهيد آويني خرم‌آباد برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره جان‌باختگان حادثه منا، گفت: متاسفانه در حادثه منا تعدادي از قاريان که سرمايه‌هاي قرآني و معنوي براي کشور ما بودند، نيز جان خود را از دست دادند.
وي با بيان اين‌که امروز آل‌سعود مصداق اسلام آمريکايي است، افزود: ويژگي‌هايي که براي اسلام آمريکايي توسط امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري بيان شده امروز قابل تطبيق با حکومت آل‌سعود است.
حنان در رابطه با ويژگي‌هاي اسلام آمريکايي گفت: اولويت در اين نوع اسلام به ظواهر است، آن‌ها فقط به اعمال ظاهري اسلام عمل مي‌کنند اما خبري از روح اسلام و محتوا و پيام اسلام در اين نوع از اسلام وجود ندارد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان با تاکيد بر اين‌که مرز بين اسلام آمريکايي و اسلام ناب محمدي بايد مشخص باشد؛ چراکه اگر مرز بين اين دو مشخص نباشد، تشخيص براي مردم بسيار مشکل است، ادامه داد: روح و جان اسلام عقلانيت و رحمانيت است اما متاسفانه در برخي از کشورهاي اسلامي شاهد هستيم يک‌سري برخوردها صورت مي‌گيرد که تطبيق با اسلام آمريکايي دارد.
وي افزود: توجه به ظاهر اسلام و عدم توجه به روح اسلام نتيجه‌اش همان است که در زمان رسول‌خدا(ص)، امام علي(ع) و حتي در زمان امام راحل(ره) شاهد بوديم و عده‌اي در مقابل پيامبر(ص)، امام علي(ع) و امام راحل(ره) ايستادند.
اين کارشناس مذهبي اختلاف‌افکني و ديوارکشي بين امت مسلمان را ديگر ويژگي اسلام امريکايي بيان کرد و گفت: مسلمانان يک امت واحده هستند هر تفکر و انديشه‌اي که در راستاي اختلاف‌افکني بين مسلمانان قدم بردارد و خلاف قرآن است.
حنان با بيان اين‌که هر کجا ديديد کشوري و لو با نام اسلام با ظالم و مستکبر سازش کرد آن کشور هر چند اسلامي باشد اما اسلام آمريکايي است، اضافه کرد: ظلم‌ستيزي و ياري‌رساني به مظلومان در تمام حالات از ويژگي‌هاي اسلام ناب محمدي است بي‌دردي، بي‌درکي و سازش با ظلم و استکبار جهاني ويژگي بارز اسلام آمريکايي است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان گفت: امروز ما افتخار مي‌کنيم که کشور ما ظلم‌ستيز است و از مظلوم دفاع مي‌کند بايد روحيه استکبارستيزي در بين مسلمانان تقويت شود.
وي افزود: انديشه ناب اسلاني به هيچ وجه ظلم و ستم را نمي‌پذيرد، سازش کردن در مقابل ظلم ظالمان و استکبار از انديشه‌هاي اسلام آمريکايي است.
اين کارشناس فرهنگي و مذهبي ادامه داد: امروز قتل‌هايي که توسط گروه‌هاي تکفيري داعش در سوريه و عراق رخ مي‌دهد با حمايت مالي آل‌سعود و حمايت‌هاي محتوايي آمريکا است، بايد توجه داشت که رهبران داعش سال‌هاي سال تحت تربيت رزيم صهيونيستي بوده‌اند.
وي اظهار کرد: امروز اسلام در تهديد است، پرچمي با نام اسلام و با شعار اسلام بلند شده که با نام اسلام و شعار اسلام دست به قتل و جنايت مي‌زند و اين براي اسلام ناب‌محمدي يک تهديد جدي به‌شمار مي‌رود.
حجت‌الاسلام حنان مقهور شدن در برابر سياست تمدن غرب را ديگر ويژگي اسلام آمريکايي دانست و گفت: تمدن غرب دو خصيصه شامل منفعت‌طلبي و منفعت‌محوري و ماترياليست‌محوري دارد، اسلام بدون عنصر ولايت يک اسلام آمريکايي است؛ چراکه اسلام داراي دو رکن اسلام با محوريت قرآن و اهل‌بيت(ع) و جمهوريت دارد و ما امروز افتخار مي‌کنيم که ايران اسلامي هم عامل قرآن و هم شيعه و عامل به فرمايشات اهل‌بيت(ع) است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان با بيان اين‌که هرجا قرآن و اهل‎بيت(ع) با هم ان‌جا بودند آن‌جا اسلام ناب محمدي است و هرجا مصداق يکي از اين دو بود آن اسلام اسلام آمريکايي است، آل‌سعود هم به اهل‌بيت(ع) و هم به قرآن خيانت کرد، آل‌سعود قبور اهل‌بيت(ع) را تخريب کرد و قرآن را هم کنار گذاشته است.
وي اسلام آمريکايي را اسلام مقدس‌مآبي دانست و اضافه کرد: اسلام ناب محمدي براي انسان چه زنده و چه مرده‌اش احترام و ارزش قائل است، اسلام براي ميهمان احترام قائل است آل‌سعود بويي از اسلام ناب نبرده که ميهمان‌کشي مي‌کند و با اجساد جان‌باختگان حادثه منا آن‌گونه با بي‌احترامي برخورد کرد.
اين کارشناس مذهبي با بيان اين‌که وهابيت پشتوانه اعتقادي آل‌سعود است، گفت: آل‌ سعود پيرو اسلام آمريکايي است آن‌ها خود را خادم الحرمين مي‌دانند در صورتي‌که آن‌ها خائن‌المسلمين هستند، خادم حرمين بودن معنايش اين نيست که بنايي کنند و سنگ و آهن حرمين را تامين کنند، وظيفه خادم، مديريت است، آل‌سعود مديريت ميهمانان خانه خدا را نداشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن