تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805244141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت سال برای آمدن به تهران صبر کردم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸




1412259993136_amin khosroshahi-31.JPG

برخی مجسمه‌سازان خارجی شرکت‌کننده در هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، از تجربه‌ی حضورشان در ایران و این رویداد گفتند. به گزارش ایسنا، «ویکتور کوپاچ» مجسمه‌ساز بلاروسی بخش سنگ هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، گفت: سمپوزیوم تهران با توجه به مدیریت و سازماندهی که دارد یک سمپوزیوم واقعی است. با توجه به سازماندهی، مدیریت و امکاناتی که در این سمپوزیوم در اختیار هنرمندان قرار داده‌اند، بی‌شک این یک سمپوزیوم واقعی و درجه یک است. او که دارنده ۱۲ جایزه بین‌المللی مجسمه‌سازی است، اظهار کرد: هر سمپوزیوم ویژگی‌های خاص خود را دارد. به‌طور مثال در سمپوزیوم چین، دستیار حرفه‌ای در اختیار هنرمند قرار می‌دهند، اما در این سمپوزیوم از دستیاران دانشجو کمک گرفته شده و در سمپوزیوم دیگری، اصلا دستیار نداریم. از طرفی در اکثر سمپوزیوم‌ها باید تمام تجهیزات را با خود به کشور مورد نظر ببریم، اما در تهران نه‌تنها هیچ تجهیزاتی با خودمان نیاوردیم که تمام امکانات و تجهیزات در سطح بسیار حرفه‌ای و بالایی در اختیارمان قرار گرفت. کوپاچ با اشاره به این‌که تا کنون ۳۴ مجسمه‌اش در نقاط مختلف دنیا نصب شده است، درباره اثری که در هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران ارائه می‌کند، گفت: این اثر «گهواره» نام دارد. گهواره تک‌تک انسان‌ها را به یاد پدر و مادرانی می‌اندازد که صدای لالایی‌شان همیشه در گوش‌مان باقی می‌ماند. از این رو تصور می‌کنم فرقی نمی‌کند اهل کدام کشور باشیم، همه‌مان نسبت به گهواره حس و خاطرات خوشی داریم. برای همین تصمیم گرفتم در سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران چنین اثری را خلق کنم که گفتمانی جهانی دارد. مجسمه‌ام باید جایی در میان طبیعت قرار گیرد تا کودکان بتوانند اطراف مجسمه حرکت کنند و با آن ارتباط برقرار کنند. او در بخش دیگری از سخنان خود درباره علت شرکت کردن در سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، بیان کرد: از سال اول برگزاری سمپوزیوم در تهران، هر سال طرحی ارسال کردم تا این‌که امسال این اثر پذیرفته شد، یعنی هفت سال منتظر این اتفاق بودم. البته بهمن‌اه سال قبل هم در سمپوزیوم کیش شرکت کردم و از‌ همان زمان علاقه‌ام برای حضور در ایران و شرکت در سمپوزیوم تهران بیشتر شد. وی همچنین با اشاره به این‌که هنرمندان ایرانی به‌صورت حرفه‌ای به مجسمه‌سازی می‌پردازند، افزود: در این سمپوزیوم فرصتی فراهم شد تا با تکنیک و کار مجسمه‌سازان ایرانی آشنا شوم. خوشبختانه این هنرمندان بسیار حرفه‌ای هستند و خوشحالم که در کنارشان کار می‌کنم. برای حضور در سمپوزیوم از دوستان ایرانی‌ام کمک گرفتم «ندیم هادی احمتوویچ» هنرمند مجسمه‌ساز صربستانی، که در بخش فلز هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران شرکت کرده است، با بیان این‌که فضای کار در این سمپوزیوم کاملاً حرفه‌ای است، اظهار کرد: سمپوزیوم تهران یکی از بهترین سمپوزیوم‌هایی است که تا کنون در آن شرکت کرده‌ام. فضای کار برای من بسیار مهم است و خوشبختانه همه جنبه‌های این سمپوزیوم حرفه‌ای است. ابزارآلات، دستگاه‌ها و دستیاران حرفه‌ای هستند. او با اظهار خرسندی از پذیرفته شدن طرحش در این رویداد هنری، گفت: امسال تصمیم گرفتم که در سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران انتخاب شوم که خوشبختانه این اتفاق افتاد. سمپوزیوم تهران مانند استخری است که در آن، تعداد زیادی از هنرمندان با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف در کنار هم حضور یافته‌اند و به ساخت مجسمه مشغول هستند. احمتوویچ که با مشورت دوستان ایرانی خود طرحش را به دبیرخانه هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران فرستاده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که هیچ‌ شناختی نسبت به ایران و سمپوزیوم‌های تهران نداشتم، برای ارسال طرح، از دوستان ایرانی‌ام کمک گرفتم. در این رابطه چند طرح را برای دوستانم ارسال کردم و پرسیدم در ایران کدام طرح قابل قبول است. یکی از تفاوت‌های این رویداد با سایر سمپوزیوم‌ها این است که برای این سمپوزیوم فقط یک طرح می‌توانستیم ارسال کنیم. این در حالی است که در بسیاری از سمپوزیوم‌ها چند طرح می‌توان فرستاد. وی که ایده جدیدش را برای اولین‌بار در قالب مجسمه پیاده می‌کند، بیان کرد: خوشحالم که این طرح پذیرفته شد. این مجسمه برگرفته از متالوژی یونانی است و معمولا منظورش را به‌صورت رئال به مخاطب منتقل می‌کند. در این قالب، چند مدل مجسمه طراحی کرده‌ام، اما هنوز مجسمه‌ای با این ایده نساخته‌ام. نام این اثر «بلوغ» است، بدنه این مجسمه حیوان است و سر آن شکلی هندسی دارد. او افزود: تصور می‌کنم این ایده روند جدیدی در کارم باشد. مجسمه‌هایی که از دو بخش تلفیق شده و اکنون با متریال آهن آن را می‌سازم. با توجه به ابعاد بزرگ کار، ترجیح می‌دهم این مجسمه در فضای سبزی که با ساختمان‌ها فاصله دارد، قرار بگیرد و البته فضایی هم وجود داشته باشد تا مردم به راحتی آن را تماشا کنند. تلاش می‌کنم مجسمه‌ای زیبا برای تهران بسازم «بوگدان آدریان لفتر» هنرمند رومانیایی، که در بخش فلز هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی شرکت کرده است، اظهار کرد: تمام توانم را برای ساخت مجسمه‌ای زیبا برای شهر تهران به کار گرفته‌ام. به طور حتم مهم است که مردم ایران درباره مجسمه‌ام چه فکری می‌کنند، چراکه من در ساخت این مجسمه تمام توانم را به کار گرفته‌ام و بخشی از روحم را در آن برای شهر تهران جا می‌گذارم. بنابراین برداشت مردم و احساس‌شان نسبت به این مجسمه برایم مهم است. این هنرمند درباره جانمایی مجسمه‌اش نیز گفت: ترجیح می‌دهم این مجسمه در فضایی نصب شود که بازدیدکنندگان و عابران بتوانند در اطرافش قدم بزنند و به آن نزدیک شوند. حتی چند متری عقب بروند و از فاصله دورتری آن را ارزیابی کنند. آدریان لف‌تر همچنین افزود: این روز‌ها برای ساخت این مجسمه استرس دارم، چون می‌خواهم مجسمه‌ای زیبایی برای شهر تهران بسازم. وی با اشاره به عنوان مجسمه (شهاب سنگ) گفت: شهاب سنگ شباهت زیادی به انسان دارد. در یک نقطه متولد می‌شود، به اوج می‌رسد و بعد با جایی برخورد می‌کند و برای همیشه خاموش می‌شود، مثل مرگ انسان‌ها، به همین دلیل این عنوان و طرح را برای حضور در هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران انتخاب کردم. آدریان لفتر که تجربه حضور در ۱۱ سمپوزیوم بین‌المللی دارد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه هنرمندان حرفه‌ای در این سمپوزیوم حضور پیدا کرده‌اند و در کنار هم با تعاملی مثبت به فعالیت مشغول‌اند. از طرف دیگر سازماندهی و مدیریت سمپوزیوم بسیار خوب است. بی‌اغراق این یکی از بهترین سمپوزیوم‌هایی است که تا به حال در آن شرکت کرده‌ام چون در این سمپوزیوم، این امکان برایم فراهم شد تا مجسمه‌ای در ابعاد بزرگ بسازم. سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران رویداد بزرگی است «اودیسئس توسونیدیس» هنرمند یونانی حاضر در بخش سنگ هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، استفاده از دو متریال سنگ و آهن را بخش جذاب این دوره از سمپوزیوم دانست و گفت: با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها پیدا کرده‌ایم، سمپوزیوم تهران واقعا رویداد بزرگی است. بنابراین هماهنگی میان بخش‌های مختلف کار بسیار دشواری است. با این حال، این روز‌ها شاهدم که این سمپوزیوم به خوبی مدیریت می‌شود. وی ادامه داد: نکته دیگری که در این سمپوزیوم قابل توجه است استفاده از دو متریال سنگ و آهن است. این در حالی است که در بیشتر سمپوزیوم‌ها فقط از یک متریال استفاده می‌شود، چون هر متریال، تجهیزات خاص خود را نیاز دارد و برای برگزارکننده هزینه‌بر است، اما استفاده از دو متریال بر جذابیت‌های هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران افزوده است. توسونیدیس اظهار کرد: در جریان کار هیچ مسأله منفی‌ای وجود ندارد، اگر مشکلی هم باشد می‌توانیم از آن برای بهتر شدن یاد بگیریم و این خیلی مفید است. درباره این سمپوزیوم همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود. دستیار خوبی در اختیار دارم که با هم تعامل و کار می‌کنیم و این باعث خوشحالی است. این هنرمند یونانی که تا کنون در ۱۴ سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی شرکت کرده است، با اشاره به سابقه تاریخی ایران، تصریح کرد: همیشه دوست داشتم به ایران سفر کنم و با فرهنگ قدیمی ایرانیان از نزدیک آشنا شوم. این سمپوزیوم فرصتی برایم مهیا کرد که در تهران حضور پیدا کنم و با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شوم. او درباره‌ی «شروع زندگی» که عنوان مجسمه‌اش است، توضیح داد: موضوع مجسمه‌ام، جدید نیست. شروع زندگی در واقع نوعی تولد است. زمانی که انسان متولد می‌شود گویی دنیا متولد شده و این مجسمه نشان‌دهنده تولد، زندگی و مرگ است. حفره‌هایی هم که در این مجسمه قرار گرفته، نوری است که بر زندگی می‌تابد. وی افزود: در هر حال، این‌که این مجسمه مناسب فضای شهری است یا خیر به نظر مردم برمی‌گردد. وقتی مجسمه در محیطی نصب شود و بازدیدکنندگان از آن لذت ببرند، به این معناست که این مجسمه، مناسب فضای شهری است که امیدوارم درباره مجسمه من هم این موضوع محقق شود. عظمت سمپوزیوم تهران هر سال بیشتر شده است محمود صلاحی نیز معتقد است، هر سال عظمت سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران بیشتر شده و دنیا آن را به‌عنوان برندی متعلق به شهر تهران شناخته است. رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در جریان بازدید از هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران گفت: خوشحالم که شخصا از این رویداد هنری بازدید کردم، زیرا باور نمی‌‏کردم حجم کار در سمپوزیوم مجسمه تهران تا این اندازه بالا باشد. زمانی که انسان چیزی را می‌شنود، سطحی از آگاهی را کسب می‌‏کند و اکنون مواجه شدم که آنچه در این رویداد هنری اتفاق می‌‎افتد، ۱۰ برابر شنیده من است. یکی از نکات مهم این سمپوزیوم حضور هنرمندان مجسمه‎ساز بر‌تر کشورهای مختلف در آن است. این رقابت میان هنرمندان ایرانی و خارجی بسیار خوب است، به علاوه چون سمپوزیوم در محیط باز است مردم می‌‏توانند کار هنرمندان مجسمه‎ساز را از نزدیک ببینند و با شیوه کار آن‌ها آشنا شوند و این خود نکته مهم دیگری است. او ادامه داد: هرقدر برای این سمپوزیوم هزینه شود، باز هم برای ما به‌جز منافع معنوی و هنری، سود مالی خواهد داشت، زیرا این هنرمندان در این چند روز قطعاتی از سنگ و فلز را به آثار هنری با ارزشی تبدیل می‌‏کنند و هریک ده‎ها برابر هزینه اختصاص داده‌شده به آن‌ها قیمت دارند. معتقدم هر سال عظمت این سمپوزیوم بیشتر شده و دنیا آن را به‌عنوان برندی متعلق به شهر تهران شناخته است. به همین منظور، از هنرمندان و مردم دعوت می‌‎کنم به این فضا آمده و با کار هنرمندان مجسمه‏‌ساز آشنا شوند. رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با اشاره به این‌که بعضی مجسمه‌های ساخته‌شده در سمپوزیوم حتی قابلیت موزه‎ای شدن دارند، افزود: بخش دیگری از این آثار، در پارک‏‌ها و مکان‎های عمومی نصب می‌‏شود و فضای شهر را از نمادهای هنری و هویتی سرشار می‌‏کنند و ما باید بیش از این در فضاهای عمومی از این آثار هنری استفاده کنیم. هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران تا ۲۴ مهرماه در برج میلاد در دو بخش کارگاه سنگ و آهن در حال برگزاری است. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن