تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806365122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري جشنواره «محمد (ص) پيامبر صلح»، هر سال در يک کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۰ق.ظ)
برگزاري جشنواره «محمد (ص) پيامبر صلح»، هر سال در يک کشور موج-کارگردان سينماي ايران گفت: شوراي برگزاري جشنواره با دائمي کردن دبيرخانه، آن را نهادينه کند و پيشنهاد بنده اين است که جشنواره «محمد (ص) پيامبر صلح» هر سال در يکي از کشورهاي اسلامي برگزار شود.
به گزارش خبرگزاري موج، جمال شورجه، کارگردان سينماي ايران و رئيس جامعه اسلامي هنرمندان، در گفت‌وگو با ستاد خبري جشنواره محمد (ص) پيامبر صلح، ضمن قدرداني از معاونت عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به خاطر برگزاري جشنواره‌اي مزين با نام رسول اکرم (ص) گفت: سال‌ها پيش بايد اين اتفاق مبارک صورت مي‌گرفت و چراغ جشنواره با نام حضرت محمد(ص) از طرف معاونت قرآني وزارت ارشاد و يا حتي معاونت سينمايي روشن شده، توفيق برگزاري را عهده‌دار مي‌شدند.
وي ادامه داد: حال که شاهد برگزاري اين جشنواره هستيم، مسوولين و اصحاب سينما آن را ارج نهند و به فال نيک بگيرند و تمام تلاش خود را براي برگزاري باشکوه و در خور شأن آن حضرت به‌کارگيرند.
اين عضو شوراي پروانه ساخت فيلم‌هاي سينمايي، با تاکيد بر اين موضوع که برگزاري جشنواره محمد (ص) پيامبر صلح در معرفي سيره، سجايا و مقام والاي آن حضرت بسيار مفيد است، عنوان کرد: در اين دوره حساس زماني که فتنه‌ها و توهين‌هايي به پيامبر اسلام شده است، بکوشيم تا در اولين دوره برگزاري، قدمي محکم و رو به جلو برداشته و با اطلاع‌رساني و تبليغات مناسب، اين جشنواره را در داخل و خارج از کشور نهادينه کنيم.
شورجه پيشنهاد داد: ستاد برگزاري جشنواره به برگزاري آن در داخل کشور بسنده نکنند و برنامه‌ريزي شود تا دوره‌هاي بعدي جشنواره در يکي از کشورهاي اسلامي منطقه برگزار شود.
اين کارگردان سينما اظهار داشت: پيامبر اکرم (ص) را مختص خود ندانيم، بلکه با برگزاري هفته‌هاي فيلم در مراکز فرهنگي اروپا و نمايش فيلم‌هاي جشنواره در اين هفته‌هاي فيلم، چهره واقعي پيامبر و دين مبين اسلام را به جهانيان نشان دهيم.
وي در ادامه گفت: شنيده‌ام که از سلمان رشدي دعوت شده تا در مراسم نمايشگاه کتاب در آلمان حضور پيدا کند، اين خود نشان دهنده خصومت جهان غرب با دين مبين اسلام و پيامبر اکرم (ص) است. آن‌ها تلاش دارند چهره بدي از اسلام و پيامبرش به جهان غرب نشان دهند و برگزاري جشنواره و هفته‌هاي فيلم اين فتنه را بي‌اثر خواهد کرد.
کارگردان فيلم سينمايي «سي و سه روز» با بيان اين مطلب که ساخت فيلم‌هاي تاريخي، مذهبي مقدمات خاصي مي‌خواهد گفت: ساخت فيلم با موضوع حضرت محمد (ص) علاوه بر انگيزه‌هاي داخلي و بيروني، نيازمند هزينه بالايي است و مانند سرودن يک شعر، نوشتن فيلم‌نامه يا کتاب (که خود آن‌ها نيز جايگاه و اهميت خود را دارند) نيست بلکه نيازمند حمايت جدي از سوي دولت و اختصاص بودجه خاص و شرايط ويژه است.
شورجه ادامه داد: مانند فيلم حضرت محمد (ص) که با حمايت و بودجه دولتي ساخته شد و البته فيلم خوب و در خور شان پيامبر است، دولت از فيلم‌سازاني که دغدغه ساخت چنين فيلم‌هايي را دارند حمايت کند تا فيلم‌ساز براي ورود به اين عرصه تشويق شود.
وي تصريح کرد: مسئولين برگزاري با سرمايه‌گذاري از منابع دولتي و غير دولتي فضايي بوجود آوردند تا هنرمندان، فيلم ساران، فيلم‌نامه‌نويسان براي خلق آثار در راستاي اهداف و سياست‌هاي جشنواره ترغيب شوند. اگر مسئولين برنامه‌ريزي درست داشته و موفق عمل کنند، جشنواره در سال‌هاي آينده جايگاه خود را پيدا خواهد کرد و هنرمندان در طول سال خود را براي حضور در يک فستيوال مهم آماده مي‌کنند.
جمال شورجه در پايان گفت: همان‌قدر که برگزارکنندگان جشنواره را جدي بگيرند به طبع هنرمندان آن را جدي مي‌گيرند؛ اگر برگزارکنندگان موقعيت و شرايط لازم را براي توليد فيلم با موضوع پيامبر اکرم را فراهم کنند و اطلاع‌رساني و تبليغات لازم در اين زمينه صورت بگيرد، شاهد ساخت آثار بيشتري در اين زمينه خواهيم بود.
شايان ذکر است؛ نخستين جشنواره بين‌المللي فيلم محمد (ص) پيامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و به دبيري مهدي حقيقي دي‌ سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن