تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813210574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي داد و ستد با ايران تا 24 آذر دست نگه داريد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۲ق.ظ)
پيام آمريکا به کشورها؛ براي داد و ستد با ايران تا 24 آذر دست نگه داريد موج - اينطور که منتشر شده وزارت امور خارجه آمريکا پيامي را به کشورهاي مختلف ارسال کرده است که براي لغو تحريم ها و انجام داد و ستد با ايران دست نگه دارند تا 24 آذر که آژانس بين المللي انرژي هسته اي چهارچوب عمل به تعهدات ايران در قالب برجام را بررسي مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، رويترز در گزارشي مدعي شد وزارت امور خارجه آمريکا با ارسال پيامي محرمانه به کشورهاي مختلف به آنها تاکيد کرده است تحريم هاي ايران مادامي که اين کشور به طور کامل به تعهدات خود در قالب توافق هسته اي ماه جولاي (24 تير) عمل نکرده است، پابرجا است.

آمريکا: براي داد و ستد با ايران فعلا دست نگه داريد
در خبر رويترز آمده است: اين پيام خصوصي از طريق وزارت امور خارجه آمريکا به سفارت خانه هاي اين کشور در کشورهاي مختلف فرستاده شده تا در اختيار دولت ها و شرکت هاي طرف معامله با ايران قرار گيرد مبني بر اينکه مادامي ايران به تعهدات هسته اي خود به طور کامل عمل نکرده است تحريم هاي نفتي و بانکي همچنان پابرجا است و شرکت هاي نفتي و بانک ها نبايد براي دادوستد با ايران عجله داشته باشند.
در ادامه رويترز به نقل از يک منبع ديپلماتيک مستقر در لندن نوشته است: «ايالت متحده آمريکا با اين پيام قصد داشته به دولت هاي مختلف (غربي) گوشزد کند که در زمينه لغو تحريم هاي ايران نبايد جلوتر از آمريکا حرکت کنند».
يک مقام آگاه دولت اوباما که رويترز نامي از او نبرده، ارسال پيام محرمانه وزارت امور خارجه اين کشور به سفارت خانه هاي آمريکا درباره تحريم هاي ايران را تاييد کرده است.
در اين پيام آمده است: اخيرا در جلساتي در واشنگتن و نيويورک با حضور مديران نفتي و بانکداران مقامات دولت آمريکا به آنها تاکيد کرده اند تحريم هاي ايران همچنان پابرجا هستند.

کنفرانس ارايه فرصت هاي صنعت نفت ايران
بنابه اين گزارش، از زمان توافق نهايي هسته اي ميان ايران و کشورهاي 1+5، نمايندگان بلندپايه دولتي از کشورهاي چون آلمان، فرانسه، ايتاليا، انگليس، ژاپن، اتريش و هند به منظور انجام مذاکرات اقتصادي و نفتي براي شروع مناسبات رسمي در بعد از رفع تحريم ها به ايران سفر کرده اند.
علاوه برآن نمايندگان شرکت هايي چون «بي پي»، «رويال داچ شل»، «توتال»، «اني» و «زيمنس» نيز به صورت جداگانه در مورد حضور در پروژه هاي توسعه اي نفت، گاز، پتروشيمي و پالايشگاه ضمن سفر به کشورمان با مقامات رسمي گفت و گو و مذاکراتي را برگزار کرده اند.
وزارت نفت ايران در نظر دارد طي دو کنفرانس يکي در تهران و لندن با رونمايي از فرصت هاي موجود براي سرمايه گذاري در صنعت نفت کشورمان نسبت به معرفي پروژه هاي جديد براي حضور شرکت هاي بزرگ بين المللي اقدام کند.
کنفرانس تهران قرار است در آبان و کنفرانس لندن در روز 23 آذر برگزار شود که البته گفته مي شود کنفرانش لندن با تعويق در بهمن ماه برگزار مي شود.

محدوديتي براي شرکت هاي آمريکايي نيست
چندي پيش رکن الدين جوادي معاون وزير و مديرعامل شرکت ملي نفت نيز با بيان اينکه کنفرانس معرفي قراردادهاي نفتي در تهران به طور قطع کنفرانسي «خوب و آبرومند» خواهد بود، درباره حضور شرکتهاي آمريکايي در اين کنفرانس، گفت: هنوز تصوير روشني از آمدن آمريکايي ها وجود ندارد، با اين همه، احتمال حضور آنها منتفي نيست.
وي در اين باره که آيا شرکتهاي آمريکايي محدوديتي براي حضور در ايران خواهند داشت يا نه، افزود: از نظر دولت محدوديتي براي حضور آنها وجود ندارد و همکاري با شرکتهاي آمريکايي در قالب اين قراردادها امکانپذير است.
آژانس بين المللي انرژي هسته اي قرار است در 15 دسامبر(24 آذر) گزارشي درباره فعاليت هاي ايران در چارچوب عمل به تعهدات در قالب برجام منتشر کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن