تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815447642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایانه هایی که هنوز طرفداران بسیاری دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
رایانه هایی که هنوز طرفداران بسیاری دارند

رایانه همراه


شناسهٔ خبر: 2936894 - شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
مجله مهر > دیگر رسانه ها

هر قدر که صنعت کامپیوتر رشد کند و مدرن شود، هنوز رایانه های شخصی طرفداران خودشان را دارند و در بازار داغ محصولات هوشمند جایگاه خودشان را حفظ می‌کنند. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:با این اوصاف است که بازار جهانی کامپیوترهای شخصی در سال‌های اخیر و با وجود بازار پر رونق موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها همچنان سعی کرده است که کم‌ و بیش روند بهبود خودش را از سر بگیرد. با این حال اما عوامل دیگری به جز محصولات رقیب هم بر کند شدن روند رشد این بازار تاثیر گذاشته‌اند.
رایانه هایی که هنوز طرفداران بسیاری دارند
  جدیدترین بررسی‌های موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی در فصل سوم سال جاری میلادی به حدود 71 میلیون دستگاه رسیده است که این میزان نسبت به فصل سوم سال میلادی گذشته کاهش 8/ 10 درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که پیش‌بینی‌های گذشته انتظار کاهش سالانه 2/ 9 درصدی را برای این فصل داشتند. صادرات نه‌چندان پررونق کامپیوترهای شخصی همچنان مطابق با انتظارات جلو می‌رود و در فصل سوم امسال با چالش‌های مالی و یک دوره گذار مواجه شده است. در بسیاری از مناطق جهان، شرکت‌های تولیدکننده همچنان در تلاش هستند تا موجودی محصولات مبتنی بر ویندوز 8 خودشان را به فروش برسانند. آنها می‌خواهند به این ترتیب خودشان را برای ورود و عرضه محصولات مبتنی بر ویندوز 10 و پردازنده‌های Intel Skylake آماده کنند.  
رایانه هایی که هنوز طرفداران بسیاری دارند
  شرکت‌های تولیدکننده و واسطه‌های فروش این روزها با چالش‌هایی مانند نوسانات نرخ ارز آن هم در شرایطی که مجبور به کاهش قیمت محصولات قدیمی خودشان هستند، مواجه شده‌اند. در واقع ادامه روند کاهش ارزش بعضی از ارزها در فصل سوم سال 2015 همچنان مانع رشد میزان صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی شده است. 

درحالی‌که ویندوز 10 از نقدهای مختلف سربلند بیرون آمده و به این دلیل باعث افزایش تمایل کاربران به خرید کامپیوترهای شخصی شده است، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند کامپیوترهای شخصی فعلی خودشان را به‌روزرسانی کنند تا اینکه بخواهند یک کامپیوتر جدید بخرند.  
رایانه هایی که هنوز طرفداران بسیاری دارند
   علاوه‌بر اینها، فاصله زمانی به طرز غیر معمول کوتاه میان عرضه ویندوز RTM (ویژه تولیدکنندگان) و عرضه رسمی ویندوز 10 باعث شده است تا تولیدکنندگان قطعات اولیه زمان کافی برای عرضه مدل‌های تصدیق شده را نداشته باشند. این روند در نهایت به عرضه مدل‌های محدودی از کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز 10 منجر شده است.  درحالی‌که تمام بازارهای جهانی کامپیوترهای شخصی کاهش دورقمی روند رشد را تجربه کرده است، تولیدکنندگان بزرگ و برتر این بازار هم شاهد کاهش سالانه میزان صادرات جهانی خودشان بوده‌اند. در این میان اما چهار تولیدکننده برتر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی وضعیت بهتری نسبت به دیگر فعالان این بازار دارند و کاهش کمتری را تجربه کرده‌اند.  
رایانه هایی که هنوز طرفداران بسیاری دارند
  این چهار تولیدکننده برتر در فصل سوم سال جاری میلادی کاهش سالانه 5/ 4 درصدی را تجربه کرده‌اند، درحالی‌که این کاهش برای بقیه تولیدکنندگان این بازار به حدود 20 درصد هم رسیده است.  «جی چاو» یکی از تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازار جهانی کامپیوترهای شخصی همچنان به روند انقباضی خودش ادامه می‌دهد و با این وجود به آینده خوش‌بین است. درحالی‌که صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی به خاطر دسترسی راحت کاربران به به‌روزرسانی رایگان ویندوز 10 ضربه خورده است، اما بهبود تجربه کاربری کامپیوترهای شخصی جدید باعث شده است تقاضا برای خرید محصولات جدید همچنان رو به افزایش باشد.»









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن