تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798606094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایزه بزرگ رستاخیز ، همسایگی هما و حمید و اولین جشن سینمایی اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جایزه بزرگ رستاخیز ، همسایگی هما و حمید و اولین جشن سینمایی اصفهان
کارگردان «رستاخیز» جایزه بزرگ جشنواره بغداد را به قربانیان منا تقدیم کرد.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در هفته دوم مهر وداع اهالی هنربا بانوی تئاتر و سینمای ایران و دریافت جایزه بزرگ برای فیلم توقیفی «رستاخیز» سپری شد.
 
تقدیم جایزه بزرگ رستاخیز به قربانیان منا
هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد با اعلام برگزیدگان، به کار خود پایان دادو جایزه بزرگ این فستیوال به فیلم «رستاخیز» اعطا شد.

احمدرضا درویش کارگردان فیلم رستاخیز با سپاس از هیأت داوران و مدیران این جشنواره، با آرزوی «صلح و فرهنگ برای تمامی کشورهای اسلامی و جهان» این جایزه را به «قربانیان مِنا» تقدیم کرد.

نمایش رستاخیز در افتتاحیه فستیوال فیلم بغداد، اولین اکران رسمی این اثر در عراق و در جهان عرب بود.

موسیقی رستاخیز رااستفان واربک آهنگساز خارجی به همراه ارکستر سمفونیک بلژیک ساخته است و جرمی پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند. مراحل فنی فیلم رستاخیز در استودیو مولینر لندن کار شده است.آهنگساز این فیلم پیش از ساخت موسیقی رستاخیز موفق به در یافت جایزه اسکار شده است. تدوین این فیلم را تدوینگر نامزد اسکار،طریق انوار انجام داده است.

فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش هم جایزه بزرگ بهترین فیلم بلند سینمایی را از هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد کسب کرد.

جایزه فیلم کوتاه جشنواره‌ی بغداد هم به ایران رسید
فیلم «ماهی و من» ساخته بابک حبیبی‌فر موفق به کسب جایزه اول در بخش رقابت بین‌الملل فیلم‌های کوتاه هفتمین جشنواره فیلم بغداد شد.

فیلم کوتاه «ماهی و من» به نویسندگی، کارگردانی و بازی بابک حبیبی‌فر جایگاه نخست بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد را از آن خود کرد و پس از نماینده ایران، فیلم‌هایی از سینمای کره جنوبی، هلند و یونان در مکان‌های دوم تا چهارم جای گرفتند.

این فیلم کوتاه که تاکنون در چندین جشنواره بین‌المللی موفق به کسب جایزه شده است، داستان مرد تنها و نابینایی است که تلاش می‌کند جان ماهی سفره هفت سین خود را از مرگ نجات دهد.

بدرقه بانوی تئاتر و سینما
سه شنبه چهاردهم مهر هما روستا بر دوش مردم و طرفدارانش از خانه هنرمندان به منزل ابدی روانه شد.

موضوعی که بیش از هرچیز دیگری مطرح بود استقبال نکردن اکثریت هنرمندان عرصه تئاتر و سینما از این مراسم بود که بسیار به چشم می آمد.  

پرویز پورحسینی، بهمن فرمان آرا، مسعود فروتن،رخشان بنی اعتماد حسین پاکدل و عاطفه رضوی،مهدی میامی و... در این مراسم حضور داشتند.

پیکر هماروستا پس از تشییع در سالن های نمایش خانه هنرمندان و محوطه بیرونی آن به بهشت زهرا قطعه هنرمندان منتقل شد.
روز پنجشنبه شانزدهم مهر هم مراسم ختم آن مرحومه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

معرفی نهمین دبیر جشن منتقدان
با پیشنهاد کمیته جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و تصویب شورای مرکزی، کیوان کثیریان به عنوان دبیر نهمین جشن بزرگ منتقدان برگزیده شد.

نهمین جشن منتقدان مهرماه جاری برگزار می‌شود و معرفی برگزیدگان آکادمی انجمن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و اهدای جوایز به آنها از جمله برنامه‌های این جشن است.

در نهمین جشن منتقدان از یک یا دو منتقد و هنرمند تجلیل و قدردانی خواهد شد. همچنین برگزیدگان هشتمین جشنواره سینما حقیقت که از سوی داوران انجمن منتقدان انتخاب شده اند در این جشن معرفی می شوند.

کیوان کثیریان هم اکنون رییس شورای مرکزی انجمن است، دبیری دوره های چهارم و پنجم جشن منتقدان را بر عهده داشته و عضو شورای برگزاری 8 دوره پیشین این جشن نیز بوده است.

هشتمین جشن منتقدان مرداد ماه 93 با حضور اهالی سینما و چهره های پیشکسوت و جوان در تالار ایوان شمس برگزار شد.در این مراسم که با حضور نامزدهای اعلام شده در هر رشته همراه بود از ایرج صابری به عنوان منتقد و علیرضا داوودنژاد به عنوان هنرمند تجلیل به عمل آمد.

نهمین جشن بزرگ منتقدان سینمایی ایران مهرماه در تهران برگزار می‌شود.
 
نمایش 129 اثر در جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران
طبق آخرین آمار رسیده از هیأت انتخاب بخش سینمای ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران، امسال در بخش ملی 53 اثر «داستانی»، 22 فیلم «مستند»، 40 اثر «پویانمایی» و 14 فیلم «تجربه‌گرا» به نمایش در خواهند آمد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره در این دوره مجموعاً 1418 اثر از سراسر کشور در قالب‌ها و موضوعات مختلف به دبیرخانه رسید که پس از چند ماه بررسی و بازبینی درنهایت 129 اثر برای بخش‌های مختلف برای شرکت در بخش سینمای ایران انتخاب شدند.
سی ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.
حضور سینمای ایران در جشنواره های خارجی 

یک فیلم مستند برنده جشنواره سانفرانسیسکو
فیلم مستند بلند «من می‌خوام شاه بشم» به کارگردانی «مهدی گنجی»، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های ایرانی در سانفرانسیسکو آمریکا شد.

هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی «سانفرانسیسکو» طی روزهای 26 و 27 سپتامبر در کشور آمریکا برگزار شد و مستند «من می‌خوام شاه بشم» ساخته مهدی گنجی، در رقابت با 34 فیلم مستند ایرانی دیگر، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند این جشنواره شد.

فیلم مستند 70 دقیقه‌ای «من می‌خوام شاه بشم» که تولید سال 1393 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، مستندی درباره‌ی «عباس برزگر» یکی از اهالی روستایی نزدیک شیراز است که سال‌هاست با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد.
 
از عوامل تولید این فیلم می‌توان به مهدی گنجی (پژوهشگر، صدابردار، تصویربردار، کارگردان)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسین و حسن مهدوی (صداگذار)، علی باقری (عکاس) و سحر رضوی (تهیه‌کننده) اشاره کرد.

سال گذشته، مستند «من می‌خوام شاه بشم» نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم‌های مستند بلند جشنواره معتبر «ایدفا» هلند بود.

ضمن اینکه مهدی گنجی با این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم مستند سی و سومین دوره جشنواره فجر و جایزه ویژه هیات داوران پانزدهمین دوره جشنواره مستند «فلاهرتیانا» روسیه را نیز بدست آورده است.
 
نمایش «دوران عاشقی» در استرالیا
فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی «علیرضا رئیسیان» همزمان با اکران در سینماهای ایران، در پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در استرالیا روی پرده می‌رود. 

فیلم سینمایی «دوران عاشقی» با نقش‌آفرینی لیلا حاتمی، شهاب حسینی،فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی وبیتا فرهی و با معرفی مینا وحید» در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در استرالیا و در شهرهای سیدنی، ملبورن و بریزبن این کشور به نمایش درمی‌آید و در آینده نیز قرار است در مالزی و کشورهای آسیای جنوب شرقی اکران شود.
 
ثبت قرارداد اکران دو فیلم جدید
قرارداد نمایش فیلم «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند در گروه سینمایی «اریکه ایرانیان» بعد از فیلم «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» ثبت شد.

همچنین قرارداد فیلم «ارغوان» کیوان علی محمدی و امید بنکدار برای اکران بعد از فیلم «دو دوست» در گروه سینمایی کوروش به ثبت رسید.

در این جلسه پایان اکران فیلم‌های «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رییسیان و «مردن به وقت شهریور» به کارگردانی هاتف علیمردانی در سینماهای تهران طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش اعلام شد.

انتشار عملکرد یک ساله گروه هنر و تجربه
همزمان با 13 مهر سالروز یک سالگی گروه هنر وتجربه این گروه سینمایی ، گزارشی از عملکرد یک سال اخیر خود را منتشر کرد.
عملکرد گروه سینمایی هنر و تجربه طی یکسال با اکران ١٣٠ عنوان فیلم سینمایی ، مستند، کوتاه و انیمیشن و استقبال ٣١٠هزار تماشاگر و ضریب بهره‌وری نزدیک به ٢٥ درصد از ظرفیت کامل صندلی سینماهای این گروه سینمایی

این گروه سینمایی در مدت یکسال فعالیت خود از ١٣ مهر سال ١٣٩٣ همزمان با عید سعید قربان توانسته است تا به امروز نسبت به بازبینی و ارزیابی ٢٤٦ فیلم سینمایی، ١٧٨ فیلم مستند ، ٣٠٢ فیلم کوتاه و ٢٠ فیلم انیمیشن اقدام نماید.

این گروه سینمایی نیز طی فعالیت یکساله گذشته میزبان بیش از ٣١٠ هزار نفر از علاقمندان به این سینمای متفاوت و با ضریب اشغال نزدیک به٢٥ درصد و با فروشی نزدیک به ٢٠ میلیارد ریال بوده است و در این مدت زمان نسبت به نمایش ١٣٠ عنوان فیلم سینمایی، مستند و کوتاه و انیمیشن اقدام نموده است.

ظرفیت در اختیار سینماهای این گروه ٦٢٠ صندلی ثابت از مجموع ١٤٠ هزار صندلی موجود سالن‌های سینمایی کشور( سینماهای فرهنگ، کوروش، موزه سینما و هویزه مشهد) و افزودن ٣٥٠ صندلی دیگر با افزایش ٢سالن غیر سینمایی( سالن‌های خانه هنرمندان و سوره أصفهان) توسط این گروه سینمایی به ناوگان سینمایی کشور است.
 طبق آمار اعلام شده میزان بودجه این گروه سینمایی حدود ٢میلیارد تومان بوده است.

درخواست ایوبی از نیروی انتظامی
در مراسم تقدیر از دست اندرکاران نیروی انتظامی رییس سازمان سینمایی با اشاره به ثبات جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن تاکید کرد: این امنیت و ثبات و آرامش را مدیون نیروی انتظامی و تلاش سربازان گمنام امام زمان هستیم و در کشوری که دور تا دور ما بحران است کشور ما در آرامش بوده و ما و مردم قدرشناس این مهم هستیم.  امنیتی که شما ایجاد کردید فیزیکی و روانی است. بخش‌های مختلف جامعه احساس امنیت روانی دارند و از حفظ ما و آبروی خود مطمئن هستند..
رییس سازمان سینمایی گفت: مبارزه با قاچاق فیلم و بازگشت بخشی از گردش مالی شبکه نمایش خانگی، به حل بخشی از بحران‌های سینما کمک خواهد کرد.

وی توضیح داد: سینما به نظام و فرهنگ خدمت کرده و امروز این سینما به دنیا در حال خدمت است. کسانی که دل در گرو معنویت دارند به سینمای ما امید دارند.گیشه‌های ما در حدی نیست که بتواند بخش قابل توجهی از سرمایه آثار را برگرداند و بخش بزرگی از گردش مالی سینما در شبکه خانگی است و اگر این گردش مالی برگردد، بخشی از بحران‌های سینما به پایان می‌رسد.

به گفته رییس سازمان سینمایی، تداوم و پیگیری مبارزه با قاچاق در کنار حجم بالای جمع آوری لوح فشرده غیر مجاز آثار، خبرهای خوشی را رقم زد اما شهرهای بزرگ هنوز برای قاچاقچیان امن است و اقدامات ستاد صیانت از آثار فرهنگی هنری در ماه های اخیر، اثر روانی موثری بر قاچاق فیلم داشته و امیدواریم با ادامه این روند، رایت فیلم های ما به شرایط قابل قبول برگردد و بخشی از مشکلات مالی سینما حل شود.

مسدود شدن 70درصد از سایت های غیرمجاز
دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی از مسدود شدن ۷۰ درصد، سایت‌هایی که امکان دانلود غیر مجاز فیلم‌های ایرانی را فراهم کرده بودند، خبر داد.

سید مصطفی ابطحی دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه قضایی و نیز کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، عملیات مسدود سازی سایت‌های اینترنتی که امکان دانلود فیلم های ایرانی را فراهم می‌کردند انجام گرفت.

وی یادآور شد: متعاقب جلسات مختلف و پیگیری‌های انجام گرفته، ۱۸۲ سایت اینترنتی که فیلم‌های سینمایی ایران را به صورت غیرمجاز عرضه می‌کردند، شناسایی شد و اسامی سایت‌ها به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه ارائه و حسب گزارش رسمی که توسط این کمیته به ستاد صیانت واصل شد، تا امروز بیش از ۷۰ درصد این سایت‌ها مسدود شده و مابقی نیز در سامانه رصد برای مسدود سازی قرار گرفته است.

دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی افزود: این اقدام با هدف مقابله با عرضه غیر مجاز فیلم های سینمایی گام بزرگی برای مقابله با پدیده شوم قاچاق در فضای مجازی است و امیدواریم تهیه کنندگان گرامی که فیلم آنها در این سایت ها عرضه شده با تنظیم شکایت در محاکم قضایی، نسبت به استیفای حقوق قانونی خود اقدام و از مالکان این سایت ها شکایت کنند.

ابطحی عنوان کرد: این حرکت علاوه بر مقابله و مبارزه با قاچاق محصولات سینمایی که به صورت میدانی و عملیاتی صورت می‌گیرد، می‌باشد.

به گفته وی، در شش ماه گذشته بیش از سه و نیم میلیون نسخه سی دی و دی وی دی غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

وی گفت: امیدوارم با اقدامات موثر انجام گرفته چه در حوزه میدانی و چه در فضای اینترنت و چه در حوزه مباحث ایجابی و فرهنگسازی و تنظیم آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوطه، ریشه قاچاق فیلم های سینمایی خشک شود.

دبیر کل ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و سینمایی اظهار کرد: این مهم با تداوم کار مشترک میان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری و حضور و همراهی تهیه کنندگان سینما صورت خواهد گرفت بدین صورت سینمای ملی نوید روزهای درخشانی را در آینده شاهد خواهد بود.


انتهای پیام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

از تقدیر سه سینماگر تا تیکه پرانی‌های ایوبی
«محمد رسول‌الله(ص)» در راه اسکار، پرواز همای سینمای ایران
تغییر مجری یرنامه هفت، اعلام نامزدهای اسکار و بازتاب «محمد رسول الله»
از پاسخ وزیر ارشاد به حواشی سینما تا بازگشت سوپر استار دهه 70
از موفقیت‌های بین‌المللی فیلم «محمد رسول الله» تا سوگ هنرمندان سینما
از واکنش ایوبی به معترضان تغییر نام جشنواره تا گام‌های جشن ملی سینما
از آمادگی جنتی برای توضیح درباره «قصه‌ها» تا حکم دبیری جشنواره برای میرکریمی
از مبارزه ایوبی برای اکران فیلم توفیفی تا ستاره‌ای که بازیگری اقناعش نمی کند





۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن