واضح آرشیو وب فارسی:دولت بهار: دولت بهار: نویسنده رمان «ادواردو» گفت: دنیای ادبیات امروز، دنیای سقوط قهرمانان است؛ قهرمانانی که سیاه هستند.به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از اصفهان، عصر روز پنج شنبه، جلسه رونمایی و نقد رمان «ادواردو» اثر جدید بهزاد دانشگر با حضور حبیب احمدزاده، «منتقد» و همچنین دوستداران کتاب در نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد. حجت الاسلام عباس کمساری رییس موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان در مورد ادوارد آنیلی گفت: ادوارد جوانی مسیحی بود که هیچ شناختی از اسلام نداشت و در یک کشور غربی و در یک خانواده غیر اسلامی رشد کرده بود. وی ادامه داد: جوانی که در ناز و نعمت بزرگ شده و همه چیز در دسترسش بوده به اسلام علاقه مند شده، مسلمان می شود و نهایتاً شهید می شود و باید دید که چگونه این اتفاق افتاده است! رییس موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان اظهار داشت: ادوارد آن بچه پولدار غربی وقتی به ایران می آید و با امام راحل دیدار می کند تحت تأثیر تفکر ایشان قرار می گیرد؛ امام (ره) چنان اندیشه پویایی داشتند که بسیاری از جوانان شرق و غرب حتی خانواده های ثروتمند نیز تحت تأثیر تفکرات ایشان قرار می گیرند. وی با اشاره به لزوم نشر اندیشه های امام (ره) تصریح کرد: دلسوزانی که دغدغه تهاجم فرهنگی دارند باید اندیشه های اصیل امام را به دور از تحریف به گوش همگان برسانند زیرا که تفکر امام خمینی (ره) همچنان نشاط و پویایی خود را دارد. در ادامه این برنامه بهزاد دانشگر نویسنده کتاب ادواردو و حبیب احمدزاده به نقد و بررسی این اثر پرداختند. بهزاد دانشگر در خصوص کتابش گفت: دنیای ادبیات امروز دنیای سقوط قهرمانان است؛ قهرمانانی که سیاه اند. وی ادامه داد: طبق آیات قرآن، انسان ها دو دسته اند؛ یک دسته آن هایی که از نور به سمت تاریکی حرکت می کنند و دسته ای دیگر که از تاریکی به سمت نور می روند و در دهه های گذشته شاهد آن بوده ایم که قهرمان کتاب ها غالباً از نور به ظلمات رفته اند؛ با خود فکر کردم که اگر قرار است راجع به قهرمانی بنویسم باید از ظلمات به نور گرویده باشد. نویسنده رمان ادواردو افزود: در مورد زندگی ادواردو مسائل زیادی هست که به آن پرداخته نشده است اما در حین نگارش کتاب چالشی که همواره با آن روبرو بودم این بود که ادواردو در تنهایی هایش چه می کرده است؟ کدام آیه اولین آیه ای بوده که خوانده و چرا دیگر نتوانسته قرآن را رها کند؟ احمدزاده بیان اینکه بسیاری از قطعات پازل زندگی در این رمان در دسترس نیست و نویسنده مجبور بوده به جای یک اثر تحقیقی به نوشتن رمان روی بیاورد تصریح کرد: با این حال روش نگارش داستان از دید اول شخص و سوم شخص به گونه ای است که سعی شده حس تحریف تاریخ و گول زدن به مخاطب القا نشود. دانشگر، در این خصوص اظهار داشت: بیشتر از آنکه خود را محدود به تاریخ بدانم خود را مدیون ادواردو آنیلی می دانم؛ این را نوعی حق الناس می دانم و سعی کرده ام در قیامت بتوانم جوابگوی او باشم. احمدزاده در پایان گفت: کسانی مثل ادواردو نهایت لذت های مادی را دیده اند و مشخص است که در برخورد با قرآن آن را می پذیرند؛ این دیدن صرفاً به معنای تجربه کردن نیست بلکه به معنای درس گرفتن از تجربیات دیگران است.
جمعه ، ۱۷مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دولت بهار]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]