تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806340971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آينده متعلق به سينماي خانگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۴ (۱:۱۸ق.ظ)
رسول صدرعاملي: آينده متعلق به سينماي خانگي است موج-کارگاه آموزشي «فيلم‌نامه‌نويسي و کارگرداني» چهارشنبه (15 مهر) با حضور رسول صدرعاملي، نويسنده و کارگردان، هم‌زمان با سومين جشنواره بين‌المللي فيلم ياس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين کارگاه با حضور علاقه‌مندان و دانشجويان رشته «کارگرداني سينم» در دانشگاه آزاد رامسر برپا شد. رسول صدرعاملي در اين کارگاه آموزشي خطاب به دانشجويان گفت: فعاليت در حوزه سينما و فيلم ساختن در هر کجاي دنيا کار سختي است. پس خود را بشناسيد و دقت داشته باشيد مي‌توانيد فيلم ساز شويد يا نه؟
وي ادامه داد: افراد روياهاي زيادي دارند و به شکل جدي به روياهاي خود فکر مي‌کنند ولي زندگي ياد داده اين رؤياپردازي زماني به نتيجه مي‌رسد که واقع‌بين و توانا باشيم. مراقب وقت و زندگي خود باشيد سينما در تمام عرصه‌ها وسوسه‌گر و جذاب است. افرادي وارد اين حوزه شدند فيلم ساختند ولي فقط اين عنوان را دوست داشتند. در نهايت فيلم ساز هم نشدند. عاقبت به خيري در عرصه فرهنگ و هنر دشوار است.
کارگردان «من ترانه 15 سال دارم» با اين توضيح که خيلي اصرار نداشته باشيد با فيلم‌سازان مهم رقابت کنيد، گفت: در ذهن همه ما نقطه‌اي وجود دارد که فقط متعلق به ما است. فردي که اين نقطه را شناسايي مي‌کند به طور قطع مي‌تواند توانايي خود را ثابت کند.
کارگردان «دختري با کفش‌هاي کتاني» با توجه به تجربيات فيلم‌سازي که پشت سر گذاشته، اظهار داشت: الان همه چيز در دسترس است. زماني که ما فعاليت در حوزه سينما را آغاز کرديم مشکلات زيادي وجود داشت. اما با جديد ايستاديم و کار کرديم. پس منتظر معجره و اتفاق عجيب و غريب نباشيد تا اثري خلق کنيد. مهم اين است دنياي ذهن خود را بررسي کنيد و براساس آن جلو برويد. بايد قدر سينماي که به اينجا رسيده بدانيد چون مسير سختي را پشت سر گذاشته است. آن زمان بيشتر انرژي صرف کمبود امکانات مي‌شد.
وي با بيان اين که سينما براي نسل من کشف و شهود بود، تصريح کرد: به روزنامه‌نگاري علاقه‌مند بودم و سال‌ها در روزنامه فعاليت داشتم. هميشه فکر مي‌کردم ذهنياتم در چه مديومي مي‌تواند بازتاب داشته باشد تا سينما را پيدا کردم ولي براي رسيدن به سينما اين شاخه و آن شاخه نپريدم. از دل اين کشف و شهود آن چيزي را که مي‌خواستم يافتم.
صدرعاملي ادامه داد: در حال حاضر سالي 40 فيلم اولي معرفي مي‌شود ولي تعداد کمي از اين افراد فيلمساز مي‌شوند. مهم اين است مسير درست طي شود تا به نتيجه برسد. خروجي سينما شوخي ندارد. شايد با رانت بشود فيلم ميلياردي ساخت ولي با رانت نمي‌توان دل مردم را بدست آورد.
کارگردان «زندگي با چشمان بسته» فيلم‌سازي را خوب و درست نگاه کردن دانست و افزود: بايد بلد باشيم از دم دستي‌ترين موضوعات فيلم خوب بسازيم. خيلي چيزها اکتسابي نيست بايد در وجودمان باشد.
وي در بخش ديگر سخنانش درباره فيلم ويديويي توضيح داد: در حال حاضر در سينما حرفه‌اي هم فيلم ويديويي مي‌گيريم. نگاتيو وجود ندارد همه چيز ويديويي مي‌شود. چاره‌اي نداريم به سينماي خانگي بپردازيم و آن را تقويت کنيم تا مبتذل و سخيف نشود. همچنين پخش‌کنندگان بايد نياز مردم را شناسايي کنند تا فيلم مورد نظر آن‌ها تأمين شود.
صدرعاملي با بيان اين که آينده براي سينماي خانگي و ويديويي است، افزود: متاسفانه بازار قاچاق ويديو موجب مي‌شود حرفه، شغل و رونق اين بخش لطمه بخورد. لطمه مستقيم آن نيز به دانشجويان و علاقه‌مندان سينما برمي‌گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن