تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815493635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين نياز مردم درست کردن عقايد آن ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۲۲:۶ب.ظ)
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي: اولين نياز مردم درست کردن عقايد آن ها است موج - قم - رئيس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر الفباي دين درست شود بقيه امور هم درست خواهد شد و ديگر اين که بايد از قرآن و معارفي که در ادعيه است بيشتر استفاده شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس ستاد اقامه نماز کشور، در نشست تجلي سحر خيزي و اقامه جماعت صبح که در مسجد اميرالمؤمنين (ع) شهرک مهديه قم برگزار شد، گفت: به نظر بنده همه حوزه‌ها بايد دو روز مانده به ايام تبليغي تعطيل شوند و باتجربه‌ها تجربه تبليغ خود را براي طلاب جوان بازگو کنند تا مهارت‌هاي تبليغ به بدنه حوزه تزريق شود؛ زيرا هرچه هم که سواد داشته باشيم بدون مهارت به درد نمي‌خورد.
وي با اشاره به آيه 33 سوره فصلت مبلغان را بهترين انسان هاي روي زمين دانست و افزود: تبليغ کار مقدسي است و بايد توجه داشته باشيم که به کم قانع نباشيم و وقتي که چيزي را از خدا مي‌خواهيم ميلياردي بخواهيم همانطور که خداوند در نماز به ما مي‌آموزد که هميشه از صيغه جمع استفاده کنيد و چيزي را براي خود به تنهايي نخواهيد.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي با بيان اين که بايد سعي کنيد که به خاطر پول به تبليغ نرويد، اظهار داشت: اگر شکم‌تان گرسنه بود و به تبليغ رفتيد ديگر اين کار مقدس نخواهد بود؛ خداوند در قرآن ذوالقرنين را مثال مي‌زند که با اين که از لحاظ مالي تأمين بود اما به مشرق و مغرب عالم سفر کرد و به سمت مردمي مي‌رفت که از همه کم سوادتر و فقيرتر بودند.
وي با تأکيد بر اين که همه درس‌ها و پژوهش‌هاي حوزه براي تبليغ دين است، گفت: آيت الله بروجردي که استاد همه مراجع بوده است مي‌گفت علمي که در آيات و روايات به عنوان ارزش از آن ياد شده آن علمي است که به مردم بگوييم و اگر نگوييم هيچ ارزشي ندارد.
استاد حوزه علميه افزود: در حال حاضر بيشترين تعداد علما در قم است و اگر مردم قم بهترين مردم نباشند معلوم است يک جاي کار خراب است و اين مانند آن است که با اين که بيشترين کلاس‌هاي درس طهارت در نجف بود اما نجف کثيف ترين شهر بود.
وي با بيان اين که در منبرها نبايد شعر و داستان نقل شود، افزود: بايد روي منبر آيات قرآن خوانده شود و در مورد تفسير قرآن بحث شود و روايات هم با قرآن سنجيده شود و اگر مطابق با قرآن باشد خوانده شود نه اين که دين خود را از فلان شاعر و يا عارف که ممکن است شعري را حتي برخلاف دين گفته باشد بگيريم بلکه بايد دين خود را از امام صادق(ع) بگيريم.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي اظهار داشت: در تبليغ، نسل نو خيلي مهم هستند و بايد همانطور که پزشک اطفال وجود دارد روحاني اطفال هم باشد و مهم اين است که دلمان را به افرادي که مسجدي هستند خوش نکنيم و به دنبال مسجدي کردن افرادي باشيم که تا به حال به مسجد نيامده‌اند.
وي با تأکيد بر اين که بايد هر سال يک مهارت تبليغي به طلاب آموخته شود، تصريح کرد: بايد يک روحاني ياد داشته باشد که چگونه يک مسأله شرعي را بيان کند که مردم گوش بدهند؛ کوتاهي، تنوع و استفاده از مثال از اين تکنيک‌هايي هستند که نمي‌گذارد مخاطب خسته شود.
رئيس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: يک مسأله که براي مردم گفته مي‌شود بايد يا واجب باشد، يا مستحب باشد، يا مشکل يک فرد را حل کند و يا مشکل جامعه را حل کند و اگر اين چهار ويژگي در سخني نباشد آن سخن لغو خواهد بود؛ بنابراين بايد اول نياز مردم را بسنجيم و بعد در رابطه با نياز مردم صحبت کنيم.
وي با بيان اين که اولين نياز مردم درست کردن عقايد آنها است، اظهار داشت: اگر الفباي دين درست شود بقيه امور هم درست خواهد شد و ديگر اين که بايد از قرآن و معارفي که در ادعيه است بيشتر استفاده شود براي مثال در دعاي ابو حمزه ثمالي تمام عوامل سقوط يک جامعه در يک سطر بيان شده است و طلاب بايد با استفاده از اين معارف مردم را راهنمايي کنند.
مفسر برجسته قرآن در رابطه با حوادث اخير مکه گفت: اصل رژيم شاهنشاهي برخلاف قرآن است زيرا قرآن ملاک حاکم را چند چيز مي‌داند اول با ايماترين مردم باشد،«ان کان مؤمناٌ» دوم با تقواترين مردم باشد،« ان اکرمکم عند الله اتقاکم» سوم سابقه « السابقون السابقون» چهارم هجرت « هاجروا فينا» و خاندان سعودي هيچ کدام اينها را ندارند و حکومتشان نامشروع است.
وي با اشاره به اين روايت امام سجاد(ع) که به يزيد فرمود« ما به شيعيان خود دستور مي‌دهيم که از خاک کربلا تسبيح بسازند و به ياد مظلوميت امام حسين(ع) باشند»، خاطرنشان کرد: ما نبايد بگذاريم که ياد جان باختگان منا فراموش شود و کار ما تازه شروع شده است و بايد از اين ايام تبليغي استفاده کنيم و با همکاري مداحان يک موج فرهنگي را عليه آل سعود ايجاد کنيم تا در آن غرق شوند و ريشه آنها را برکند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن