تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813076695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وارد شدن طلاب به دسته بندي هاي سياسي و تحصن قطعاً خلاف نظر رهبري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰ب.ظ)
رئيس مجلس خبرگان رهبري: وارد شدن طلاب به دسته بندي هاي سياسي و تحصن قطعاً خلاف نظر رهبري است موج-قم-آيت الله يزدي گفت: يک طلبه و روحاني امروزي بايد بداند در کشور و جهان چه مي گذرد، اما اين که وارد متن سياست شود و به خاطر موافقت يا مخالفت با مسأله اي به دسته بندي، اجتماع و تحصن دست بزند قطعاً اين خلاف خواسته رهبري است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، رئيس جامعه مدرسين در ابتداي جلسه درس خارج فقه خود به توافق هسته اي و مسأله برجام و نقش مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه اشاره کرد و گفت: ما در کشوري زندگي مي کنيم که رهبري آگاه، زمان شناس، دشمن شناس و بيدار دارد، اگر ايشان موضوعي را به مسوولان خاص آن موضوع ارجاع دادند، نبايد از ايشان جلو افتاد.
وي افزود: وقتي رهبري معظم انقلاب بر پرهيز از دودستگي و اختلاف تأکيد دارند و مي فرمايند بگذاريد مسوولان امر مسأله توافق هسته اي را رسيدگي کنند و تقريباً هم آن را تأييد کردند و مي کنند اگر نظر خلافي هم داريم بايد به مسوولان و نمايندگان مجلس منتقل کنيم که آن هم سازوکار خودش را دارد.
آيت الله يزدي خطاب به طلاب و روحانيان گفت: يک طلبه و روحاني امروزي بايد بداند در کشور و جهان چه مي گذرد، اما اين که وارد متن سياست شود و به خاطر موافقت يا مخالفت با مسأله اي به دسته بندي، اجتماع و تحصن دست بزند قطعاً اين خلاف خواسته رهبري است و نبايد الان را با زمان اول انقلاب مقايسه کرد، به همه دلسوزان انقلاب اطمينان مي دهم اگر موضوعي به ضرر کشور و انقلاب باشد رهبري انقلاب تسليم نخواهند شد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برخي دودستگي ها و اختلافات در بين مخالفين و موافقين برجام گفت: عده اي با تکيه بر فرمايش حضرت امام(ره) که فرمودند« ما يک وظيفه اي داريم و شما يک وظيفه اي»، مسائلي را مطرح مي کنند که موجب اختلاف و دودستگي در کشور مي شود.
وي تصريح کرد: بنده عرض مي کنم شرايط اوائل انقلاب با شرايط فعلي، خيلي تفاوت مي کند. در شرايط فعلي اگر انسان احساس کند که رهبري انقلاب در يک مطلبي نظري دارندـ حالا چه صراحتاً بفرمايند و چه کنايهً ـ مثل همين بررسي مسأله برجام در مجلس شوراي اسلامي که قانون اساسي هم بر آن تأکيد دارد و مجلس را در مورد نظارت بر مقاوله نامه ها و تعهدات بين المللي ذي حق مي داند، بايد مطيع بود و به آن اهميت داد، ولو از نظر حقوقي ممکن است بين دولت و مجلس در اين زمينه اختلاف نظري هم باشد، کما اين که در خود مجلس هم موافقان يا مخالفيني در اين مسأله وجود دارد؛ اما اين اختلاف نظرها نبايد باعث دشمني و تفرقه در بين نيروهاي انقلاب شود. به علاوه اگر مجلس، مصوبه اي هم در اين زمينه داشته باشد بايد به تأييد شوراي نگهبان برسد که قطعاً آنجا هم با حساسيت و رعايت مصالح عالي نظام تصميم گيري خواهد شد.
آيت الله يزدي ادامه داد: از نظر مقررات عمومي هم شوراي عالي امنيت ملي به عنوان مسوول اين قضيه تا مصوباتش به تأييد مقام معظم رهبري نرسد رسميت قانوني پيدا نمي کند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در پايان افزود: بنده متن برجام را به طور کامل مطالعه کرده ام و در جريان امتيازاتي که داده ايم و امتيازاتي که گرفته ايم هستم. به هر حال در هر داد و ستد و معامله اي سود و زيان وجود دارد، اما اينکه کدام يک بيشتر است کار متخصصين است که بنشينند و بررسي کنند و بر اساس مصالح نظر دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن