تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820079357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داروهاي قاچاق غيربهداشتي و بي‌کيفيت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۱ب.ظ)
رئيس سازمان غذا و دارو: داروهاي قاچاق غيربهداشتي و بي‌کيفيت هستند موج - رئيس سازمان غذا و دارو با بيان اينکه داروخانه‌هاي دولتي در کشور افزايش نمي‌يابد، گفت: موادي که با قاچاق وارد کشور مي‌شود عموماً غيراستاندارد هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول ديناروند صبح امروز در همايش معاونان غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي سراسر کشور که در تبريز برگزار مي‌شود با بيان اينکه در زمينه غذا و دارو در کشور پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم، اظهار داشت: در طرح تحول سلامت کنترل قيمت‌ها بسيار مهم است و کنترل هزينه‌ها در ارتقاي سلامت در جامعه تأثير به سزايي دارد و نبايد هزينه‌ها بدون کنترل رها شوند.
وي افزود: در اين راستا مي‌توان صرفه جويي‌هاي بزرگي کرد و در حال حاضر برخي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور توانسته‌اند صرفه‌جويي کنند و 50 درصد هزينه اين صرفه‌جويي‌ها در اختيار خود دانشگاه قرار مي‌گيرد.

هيچ توجيهي براي گسترش داروخانه‌هاي دولتي نداريم
معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو تاکيد کرد: جلوگيري از هزينه‌هاي القايي در مراکز علوم پزشکي ضروري است و داروهايي که مشابه داخلي دارند نبايد نوع خارجي آن در بيمارستان مصرف شود و اين امر هيچ توجيهي ندارد و بايد از توليد داخل استفاده شود.
ديناروند خواستار کنترل هزينه‌هاي بيمارستاني شد و اضافه کرد: براي تحقق اين امر ارتقاي جايگاه معاونت غذا و دارو لحاظ شده است و بايد اين حوزه جدي گرفته شود و جاگيري تجهيزات پزشکي نيز در معاونت غذا و دارو سريع‌تر صورت گيرد تا احاطه همزمان بر تجهيزات پزشکي همانند دارو صورت گيرد.
وي خواستار عدالت دسترسي به دارو و تجهيزات پزشکي شد و افزود: در تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشکي بايد به اين سمت حرکت کنيم و صرفه‌جويي و مديريت بهينه باشد.
معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو با اشاره به طرح مباحث اخير در مورد داروخانه‌ها و داروسازي گفت: داروسازان در نظام سلامت جايگاهي خاص دارند و سياست وزارت بهداشت توسعه داروخانه‌هاي دولتي نيست و جايي که امکان فعاليت بخش خصوصي وجود دارد نبايد مراکز دولتي و داروخانه‌هاي دولتي توسعه يابد.

ديناروند تاکيد کرد: در داروخانه‌هاي دولتي بر خلاف بيمارستان‌هاي دولتي دارو ارزان‌تر فروخته نمي‌شود و هيچ توجيهي براي گسترش داروخانه‌هاي دولتي نداريم.

بسته‌هاي حمايتي از بخش خصوصي
وي يادآور شد: به صورت کلي مجموعه علوم پزشکي کشور بر توسعه فعاليت‌هاي بخش خصوصي در حوزه درمان تاکيد دارد و علاقه‌مند هستيم تا بيمارستان‌هاي نسل جديد با تعرفه‌هاي دولتي توسط بخش خصوصي راه‌اندازي شود.
معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو افزود: بسته‌هاي حمايتي براي حمايت از توسعه فعاليت‌هاي بخش خصوصي در نظر گرفته شده؛ زيرا دولت نمي‌خواهد بزرگ‌تر شود.

از اجتهاد شخصي در مديريت خودداري کنيم
وي خواستار جلوگيري از اعمال نظرهاي شخصي در مديريت‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي شد و گفت: بايد به قانون و ضابطه مقيد بود و در عين حال از اجتهاد شخصي در مديريت خودداري کنيم در غير اين صورت مشکلات زيادي به وجود مي‌آيد.

داروهاي قاچاق غيراستاندارد و بي‌کيفيت هستند
وي قاچاق غذا و دارو را يکي از مشکلات بزرگ کشور دانست و افزود: متاسفانه قاچاق در برخي موارد در کشور نهادينه شده و به علت ادامه تحريم‌ها برخي به صورت مستمر به سمت قاچاق روي آورده‌اند و اين امر به کشور صدمه مي‌زند.
ديناروند گفت: موادي که با قاچاق وارد کشور مي‌شود اکثراً غيربهداشتي و کنترل نشده و در عين حال بي‌کيفيت هستند و مشکلات متعددي را براي اقتصاد و سلامت در کشور در پي دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن