تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت ممنوعه براي تمام 13 دشت همدان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۴:۲۲ق.ظ)
وضعيت ممنوعه براي تمام 13 دشت همدان موج - مدير عامل شرکت آب منطقه‌اي همدان با بيان اين که از ابتداي سال تاکنون 330 حلقه چاه غيرمجاز در استان مسدود شده، گفت: با انسداد اين تعداد چاه حجم آب صرفه‌جويي شده استان از ابتداي سال تا کنون به 23 ميليون مترمکعب رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي عزالدين، مدير عامل شرکت آب منطقه‌اي همدان، با بيان اين که از ابتداي سال تاکنون 330 حلقه چاه غيرمجاز در استان مسدود شده، گفت: تمام 13 دشت استان همدان در وضعيت ممنوعه است.
وي ادامه داد: ميزان آب صرفه‌جويي شده از منابع آب زيرزميني طي يک سال گذشته انسداد چاه‌هاي غيرمجاز تاکنون به 103 ميليون مترمکعب رسيد.
وي تصريح کرد: عمق انسداد 330 حلقه چاه پرشده از ابتداي سال جاري تاکنون يازده هزار و 300 متر است.
عزالدين ضمن تقدير از همکاري بسيار خوب استاندار، فرمانداران، دادگستري و نيروي انتظامي در پر کردن چاه‌هاي غيرمجاز گفت: به جديت پيگير مسدود کردن چاه‌هاي غيرمجاز هستيم که حکم قضايي آن‌ها صادر شده است.
وي افزود: با وجود منفي بودن بيلان دشت‌هاي استان بايد چاه‌هاي غيرمجازي که حکم قضايي آن‌ها صادر شده، مسدود شوند که اين موضوع يکي از راهکارهاي حل بحران آب در استان است.
عزالدين افزود: تعداد چاه‌هاي مسدود شده در شهرستان بهار 60 حلقه، تويسرکان 55 حلقه، کبودرآهنگ 52 حلقه، همدان 46 حلقه، رزن 45 حلقه، ملاير 32 حلقه، اسدآباد 17 حلقه، نهاوند 15 حلقه و فامنين 8 حلقه بوده است.
مدير عامل شرکت آب منطقه‌اي همدان در ادامه يادآور شد: وجود چاه‌هاي غيرمجاز و اضافه برداشت از چاه‌هاي مجاز علت اصلي به وجود آمدن بحران آب در استان است.
عزالدين گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون 324 حلقه چاه مجاز که داراي اضافه برداشت بودند نيز شناسايي شدند که تعدادي از آن‌ها به مراجع قضايي معرفي شده‌اند و مابقي آن‌ها نسبت به اصلاح منصوبات و نصب کنتور هوشمند آب و برق اقدام نموده‌اند.
وي با اشاره به اينکه توسعه در بخش کشاورزي در تمام دشت‌هاي استان ممنوع است، گفت: تمام 13 دشت استان همدان در وضعيت ممنوعه هستند و از اين تعداد دشت کبودرآهنگ با بيشترين ميزان سطح افت آب زيرزميني، ممنوعه بحراني اعلام شده است.
عزالدين افزود: اکيپ‌هاي گشت و بازرسي شرکت آب منطقه‌اي استان در راستاي نظارت بر چاه‌هاي مجاز و جلوگيري از حفر چاه‌هاي غيرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌هاي استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل مي‌کنند.
وي گفت: تاکنون 1975 حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند شدند و از اين تعداد 1305 حلقه کارت آن‌ها شارژ شده است که اين روند به طور جدي و با سرعت در حال انجام است.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي همدان با بيان اين که تعداد چاه‌هاي غيرمجاز مسدود شده از خرداد سال 93 به 989 عدد مي‌رسد، گفت: حجم آب صرفه‌جويي شده اين تعداد چاه يک‌صد و سه ميليون مترمکعب است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن