تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809983246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۰ درصد سرطان‌ها قابل‌درمان است/بیماران سرطانی نیازمند حمایت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در هم‌نشست روانشناسی سرطان در مشهد عنوان شد:
۴۰ درصد سرطان‌ها قابل‌درمان است/بیماران سرطانی نیازمند حمایت

کنگره سرطان مشهد


شناسهٔ خبر: 2933769 - سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
استانها > خراسان رضوی

مشهد- رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران در هم نشست روانشناسی سرطان که به میزبانی بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است گفت: ۴۰ درصد سرطان ها قابل درمان است. دکتر محمد اسماعیل اکبری در هم نشست سرطان در بیمارستان رضوی مشهد ۷۰ درصد علت بروز سرطان را سن بالا عنوان کرد و افزود: این در حالی است که متأسفانه کشور ایران به سمت پیر شدن جمعیت پیش می‌رود. رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران و رئیس کنگره روانشناسی سرطان با تأکید بر این نکته که افزایش سرطان در ایران به دلیل پیر شدن جمعیت است ادامه داد: ۴۰ درصد از سرطان‌ها کاملاً قابل‌درمان است و شرط این درمان انجام رفتارهای علمی مناسب است که یکی از این رفتارهای مناسب علمی تربیت جراح‌های ماهر است. وی شرط بعدی درمان صددرصدی بیماران سرطانی را رفتارهای اجتماعی، روانشناسی و حمایت‌های بعد از تشخیص سرطان دانست. اکبری همچنین با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا حکومت‌ها پاسخ گوی نیازهای بیماران سرطانی نیستند، تصریح کرد: حمایت و پاسخگویی به نیازهای بیماران سرطانی کار خیریه‌ها و مردم است که بهتر است بااطلاع رسانی مناسب به مردم و تشکیل گروه‌های مختلف از آن‌ها در جهت حمایت آر بیماران سرطانی اقدام شود. رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران  بابیان اینکه در حال حاضر مشکل موجود در بیماران سرطانی مباحث مربوط به هزینه‌های ناشی از این بیماری نیست، بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی ما مسائل اجتماعی است و نحوه برخورد با بیماران سرطانی است. وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های مختلف ازجمله کنگره روانشناسی سرطان که بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزارکننده آن است، روابط اجتماعی را در برخورد و حمایت از بیماران سرطانی تصحیح کنیم.

اکبری در خصوص افزایش هزینه‌های درمان در بعضی از موارد بابیان اینکه هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های دولتی صد در صد مورد پوشش بیمه قرار می‌گیرد و حمایت بخش دولتی قابل‌ستایش است، ادامه داد: عملکرد بخش دولتی در حمایت از بیماران سرطانی مناسب و دلیل این امر توانمندی بالای این بخش در حوزه علمی است. تحمل و درک بیماران باید افزایش یابد استاد مرکز بیماری‌های روانی دانشگاه مونس‌تر آلمان نیز در این هم‌نشست بیان کرد: فرد هنگام مواجهه با سرطان به دو صورت انکار و عصبانیت رفتار می­ کند، اگر فرد در میان این دو حالت خود را حفظ کند پس از مدتی این بیماری را می­ پذیرد. پروفسور مارکوس ویلهم بورگمر  ادامه داد: اجتناب و انکار از وضعیت بیماری موجب می­شود که استرس و روند بیماری افزایش پیدا کند. وی با اشاره به این نکته که پذیرش بیماری بر کیفیت زندگی بیمار تأثیر می­ گذارد، بیان کرد: پیش‌بینی حالت­ های بیماری، جلوگیری از افزایش استرس و تشویق به ورزش­ های آرامش‌بخش ازجمله مواردی است که روانشناس باید به بیمار آموزش دهد. وی  با تأکید بر اینکه اگر بیماران سرطانی از وضعیت جسمی و بیماری خود، ارزیابی مناسبی داشته باشند سریع­تر آن را می­پذیرند؛ گفت : در این صورت بیماران مدت‌زمان درمان خود را به تعویق و انکار نمی­ گذرانند. وی بابیان این نکته که برای پذیرش سرطان باید توانایی تحمل و درک بیمار افزایش پیدا کند، بیان کرد: گاهی برداشت متفاوتی از وضعیت سرطان بین بیمار و پزشک وجود دارد که در آن دیدگاه بیمار با نارضایتی همراه بوده درحالی‌که پزشک نظر مساعدی دارد.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که ارزیابی بیمار از وضعیت جسمی خود درروند بیماری بسیار مؤثر است، عنوان کرد: پذیرش بیماری به‌صورت ذاتی و اکتسابی در بیمار وجود دارد و از طرفی با توجه به اینکه توانایی پذیرش به‌صورت بالقوه در هر فرد وجود دارد پس می‌توان  به کمک یادگیری آموزش­های بالینی نیز بیمار را تا حدودی تسکین داد. آزمون ژنتیک سلامت افراد خانواده را پیش بینی می کند یک متخصص ژنتیک درباره ابتلای به سرطان به‌صورت ارثی و ژنتیکی در خانواده‌هایی که بیمار سرطانی وجود دارد نیز در این هم نشست بیان کرد: این بیماری وابستگان نزدیک را تهدید می­ کند و باید پیش از۴۰ سالگی افراد در این خانواده‌ها آزمایش و آزمون غربالگری دهند. دکتر احسان غیور درباره بیماری­ هایی که قابل پیش‌بینی هستند، بیان کرد: یکی از عوامل ایجاد سرطان، بیماری­های قلبی و دیابت ژنتیک است که با انجام آزمودن‌های ژنتیکی و مراقبت، این بیماری­ها قابل‌درمان و پیش‌بینی هستند. وی ادامه داد: سرطان روده بزرگ و پستان ازجمله سرطان­ هایی است که به‌صورت کاملاً ارثی القا می­ شود. این فارغ‌التحصیل رشته ژنتیک از دانشگاه منچستر درباره معایب و محاسن آزمودن‌های ژنتیکی عنوان کرد: آزمودن ژنتیکی موجب پیش‌بینی سلامت فرد، ارائه اطلاعات راجع به اعضای دیگر خانواده، پیش‌بینی بیماری­ های که درآیندِ امکان بروز دارند بوده اما ازلحاظ روانشناسی ممکن است آسیب ایجاد کند زیرا فرد حس القاکنندگی ژن معیوب به دیگر اعضای خانواده­ اش را دارد. اختلالات شناختی از نشانه­ های سرطان است یک روانشناس بالینی بیمارستان سوئیس نیز در هم نشست بین‌المللی سرطان در بیمارستان رضوی مشهد گفت: اختلالات شناختی از نشانه­ های مربوط به سرطان است. دکتر دنا صادقی بیان کرد: بین سرطان و مشکلات شناختی که برای بیمار ایجاد می­ شود رابطه­ ای دوسویه وجود دارد که در برخی اوقات با شیمی‌درمانی و دخالت­ های پزشکی این مشکل بروز بیشتری پیدا می­ کند. وی بابیان این نکته که ضعف اصلی­ ترین علامت سرطان است، تصریح کرد: احساس ضعف، خستگی، اختلالات خواب، اختلالات مربوط به خلق‌وخوی بیمار از دیگر نشانه­ های انواع سرطان است که گاهی پس از درمان نیز در فرد دیده می­ شود. صادقی درباره درمان اختلالات شناختی عنوان کرد: در ابتدا باید درباره اختلالات شناختی به بیمار آموزش داد تا با این مشکل به‌صورت کامل آشنا شود و بتواند با آن مبارزه کند. وی ادامه داد: حل جورچین، بازی­ های رایانه­ا ی ذهنی، تحریک­ های ذهنی و افزایش فعالیت­ های فیزیکی ازجمله روش­ هایی است که بیمار به کمک آن می­ تواند اختلالات ذهنی خود را کنترل کند.          









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن