تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820503519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميشل سليمان وارد كاخ رياست جمهوري شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ميشل سليمان وارد كاخ رياست جمهوري شد
خبرگزاري فارس: رئيس جمهور منتخب لبنان ظهر امروز وارد كاخ رياست جمهوري در "بعبدا" واقع در شرق بيروت شد تا عملا سكان اداره اين كشور را به مدت شش سال ديگر بر عهده بگيرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ميشل سليمان" ظهر امروز وارد كاخ رياست جمهوري در منطقه بعبدا در شرق بيروت شد تا بدينوسيله عهده دار سمت رياست جمهوري طي شش سال آينده باشد.
سليمان امروز از سوي فرش قرمزي كه در يكي از راههاي فرعي منتهي به كاخ رياست جمهوري پهن شده بود، عبور كرد و طي آن از سوي گارد رياست جمهوري سان ديد و پس از آن سرود ملي نواخته شد.
به مناسبت ورود سليمان به كاخ رياست جمهوري ،21 گلوله توپ شليك شد و پرچم لبنان پس از شش ماه دوباره بر فراز كاخ رياست جمهوري به اهتزاز در آمد.
سليمان پيش از ورود به كاخ بعبدا در اولين فعاليت سياسي خود، در مراسم بدرقه شيخ "حمد بن خليفة آل ثاني" امير قطر شركت كرد.
سمت رياست جمهوري لبنان از شش ماه پيش خالي مانده و به همين دليل سليمان اين سمت را رسما از رئيس جمهور قبلي يعني اميل لحود تحويل نگرفت.
لبنان از 24نوامبر (سوم آذرماه) بدون رئيس جمهور اداره مي‌شود. اميل لحود رئيس جمهور پيشين لبنان از 24نوامبر سال گذشته پيش از پايان دوره رياست جمهوري خود و پس از 9سال با اعلام حالت فوق‌العاده ارتش اين كشور را مامور حفظ امنيت و فرماندهي كل نيروهاي مسلح اين كشور كرد و كاخ "بعبدا" را ترك گفت.
لحود چهارم نوامبر سال 1988 به مدت شش سال به عنوان رئيس جمهوري لبنان برگزيده شد و مجلس اين كشور در سال 2003 ميلادي وي را به مدت سه سال ديگر در اين سمت ابقا كرد.
بر اساس قانون اساسي لبنان، مدت رياست جمهوري لبنان، شش سال است و انتخاب مجدد وي در صورتي ممكن است كه شش سال از پايان رياست جمهور‌اش بگذرد.
سليمان ديروز با حضور گسترده شخصيت‌هايي سياسي كشورهاي عربي و بين المللي،از مجموع 127 راي ماخوزه با كسب 118 راي نمايندگان پارلمان لبنان به عنوان دوازدهمين رئيس جمهور اين كشور برگزيده شد. وي سومين رئيس جمهور اين كشور است كه به طور مستقيم از يك پست نظامي به رياست جمهوري لبنان مي‌رسد. پيش از اين نيز اميل لحود و فواد شهاب به اين صورت براي رياست جمهوري برگزيده شده بودند.
انتهاي پيام/.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن