تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805357999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتخارمي كنم كه در حزب ولا‌يت فقيه باشم‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: افتخارمي كنم كه در حزب ولا‌يت فقيه باشم‌


سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: عرصه داخلي لبنان در پي توافق اخير گروههاي لبناني در دوحه قطر و انتخاب رييس‌جمهوري جديد آن، شاهد آرامشي نسبي است. ميشل سليمان فرمانده سابق ارتش، روز گذشته به طور رسمي وارد كاخ رياست‌‌جمهوري شد و فعاليت‌هاي خود را در اين مقام آغاز كرد. از سوي ديگر در گوشه و كنار لبنان جشن‌هاي مربوط به سالروز خروج ارتش رژيم صهيونيستي از جنوب لبنان برپا بود و سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله نيز به همين دليل روز گذشته در ميان جمع زيادي از مردم اين كشور سخناني ايراد كرد.

اظهارات نصرالله‌

سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان‌، تأكيد كرد كه مقاومت تنها گزينه كارآمد براي مبارزه با اشغالگران است.

سيدحسن نصرالله كه روز گذشته در آيين گراميداشت سالروز پيروزي مقاومت بر رژيم صهيونيستي سخن مي‌گفت افزود: براي برخورد با اشغالگران،‌افراد روش‌هاي مختلفي را برمي‌گزينند.

وي افزود: وقتي به يك كشور حمله و بخشي از خاك آن اشغال مي‌شود برخي بي‌طرف مي‌مانند بگونه‌اي كه گويي اين مسأله به آنان مربوط نمي‌شود، زندگي عادي را ادامه مي‌دهند و توجهي ندارند كه كشورشان در اشغال است.

نصرالله افزود: عده‌اي مانند با اينكه بايد به وطن خود وفادار باشند به مزدوراني براي دشمنان تبديل مي‌شوند، عده‌اي نيز منافعشان در گروه اشغالگران ديده مي‌شود و سكوت مي‌كنند و گروهي ديگر از داخل با اشغالگران همكاري مي‌كنند و متأسفانه بيشتر آنان از فرهيختگان هستند.

به گفته نصرالله گروهي ديگر با اشغالگري مخالفت مي‌كنند اما حاضر نيستند با خون خود در اين راه بجنگند اما گروه نهايي مقاومان و مبارزاني هستند كه با وجود هر نوع دين و مذهب خود براساس اداي وظيفه ملي براي آزادي سرزمين خود جانفشاني و فداكاري مي‌كنند.

دبيركل حزب‌الله اظهار داشت: اين چند دستگي همواره در طول تاريخ وجود داشته اما راهي كه مقاومت در لبنان براي آزادي سرزمين لبنان از دست رژيم صهيونيستي انتخاب كرد و امام موسي‌صدر آن را به ما آموخت راه مقاومت و ايستادگي بود.

وي افزود: در اين راه ما از همان ابتداي اشغال كه سازمان ملل قطعنامه صادر كرد خواستار كمك ديگر كشورها و اعراب شديم اما هيچ كدام از آنها كمكي نكردند و تنها ايران و سوريه از ما پشتيباني كردند كه ما از آنان متشكريم.

دبيركل حزب‌الله لبنان تأكيد كرد نتايج مذاكرات با دشمن اسراييلي از مادريد تا لبنان هيچ دستاوردي براي ملتهاي ستم‌ديده از جمله لبنان و فلسطين نداشته و تنها به نفع اسراييل بوده است.

سيدحسن نصرالله افزود: اگر مي‌بينيم اسراييل از جنوب لبنان اخراج شد و يا از بخشهايي از سرزمين‌هاي فلسطيني (غزه) خارج شد، نه به خاطر مذاكرات خفت‌بار بلكه به دليل مبارزه و مقاومت بوده است.وي در بخش ديگري از سخنانش به تحولات اخير لبنان اشاره كرد و گفت: برخي گروهها ما را به اين متهم مي‌كنند كه در تحولات اخير به دنبال انقلاب، سلطه و بازگردان سوريه به لبنان بوديم.

اين در حالي است كه ما در نشست‌هاي دوحه ثابت كرديم اصلاً به دنبال قدرت نبوديم و هر چند گروه مقابل پس از اين تحولات، شرايط خاصي را مطرح كرد اما ما هيچ تغييري در قواعد و مسايل موردنظر خود نداديم، ما به دنبال جلوگيري از بروز فتنه‌هاي مذهبي، طايفه‌اي و برخورد ارتش با مقاومت بوديم و منظور اصلي ما حفاظت از لبنان بود.

سيدحسن نصرالله اضافه كرد: ما خواستيم لبنان را از تابستان داغي كه مقام هاي آمريكايي آن را پيش‌بيني كرده بودند نجات دهيم اما گروه سياسي حاكم اتهامهاي واهي عليه ما مطرح كرد.

وي اضافه كرد: ما به دنبال مشاركت واقعي ملت لبنان در تصميم‌گيري‌ها و جلوگيري از تضييع حقوق ملت هستيم،‌ دولتي مي‌خواهيم كه نمايندگان واقعي مردم در ‌آن‌ حضور داشته باشند و ائتلاف‌هاي حقيقي در صحنه‌هاي سياسي شكل گيرد نه اينكه مجري طرح‌هاي بيگانگان باشند.

دبيركل حزب‌الله اظهار داشت: چند روز پيش مقام‌هاي عربستان خواهان تغيير قوانين لبنان براي جلوگيري از تغيير هويت عربي لبنان شدند و من به عنوان عضوي از حزبي كه از آن به حزب ولايت فقيه نام مي‌برند و به آن افتخار مي‌كنم مي‌گويم با اصلاح و تغيير قانون موافقم تا هيچ كسي از جمله آمريكا و كشورهاي غربي قادر به دخالت در لبنان نباشند.

دبيركل حزب‌الله گفت در خصوص تحولات اخير و دو تصميمي كه دولت آن را اتخاذ كرد و باعث تحولات جاري شد هر چند مي‌توانم آن را باز كرده و تشريح كنم اما اين موضوع را اكنون و باتوجه به عيد ملت لبنان به مناسبت جشن مقاومت، توافق دوحه و انتخاب رييس‌جمهوري،‌ به مصلحت نمي‌دانم و مي‌گذارم به زماني مناسب كه وجدانهاي عمومي بيدارتر باشند، مهم درس عبرتي است كه بايد از اين حوادث گرفت.

نصرالله در همين ارتباط از تمامي كشورها و دوستان لبنان، از كشورهاي عربي، اتحاديه‌عرب، قطر و امير آن و در راس آنها سوريه و جمهوري‌اسلامي ايران به خاطر تلاش و كمك به تحقق توافق لبناني‌ها تشكر و قدرداني كرد.

نصرالله درباره سلاح و اينكه در نشست دوحه مطرح شد كه از آن براي گرفتن امتيازهاي سياسي در داخل لبنان استفاده نشود گفت: همه بدانند كه ما سلاح را براي رويارويي با دشمن براي آزادي خاك و رهايي اسيران خود استفاده مي‌كنيم نه براي منافع سياسي.

وي افزود: آنچه كه گفته مي‌شود سلاح بايد در انحصار دولت باشد بايد به اين مفهوم باشد كه سلاح دولت نبايد براي تسويه حسابهاي داخلي و سياسي جلو بردن طرح‌هاي بيگانگان و كاستن از توان لبنان در رويارويي با دشمن به كار رود.

دبيركل حزب‌الله اضافه كرد سلاح بايد در خدمت به هدف باشد و هدف نيز چيزي جز دفاع از ملت، دولت و تماميت ارضي نيست و سلاح مقاومت نيز در همين راستا است.

درخواست ميشل سليمان‌

ژنرال ميشل سليمان فرمانده سابق ارتش لبنان از روز گذشته به‌طور رسمي وارد كاخ رياست جمهوري شد و كار خود را به عنوان دوازدهمين رئيس جمهوري اين كشور آغاز كرد. سليمان از مجموع 127 راي نمايندگان پارلمان، 118 راي براي ورود به كاخ رياست جمهوري كسب كرد و به 18 ماه بحران سياسي در لبنان پايان داد. اين درحالي است كه منوچهر متكي وزير خارجه ايران نخستين ميهمان خارجي سليمان در مقام رياست جمهوري بود. از سوي ديگر اين اتفاق، با هشتمين سالگرد آزادسازي جنوب لبنان از اشغال رژيم صهيونيستي همزمان شد و مردم اين كشور به همين دليل مراسم شادماني و جشن برپا كردند.‌

تأكيد بر وحدت‌

رئيس جمهور جديد لبنان، همزمان با آغاز دوره تصدي‌گري‌اش خواستار اتحاد گروه‌ها و احزاب مختلف در اين كشور شد.ميشل سليمان گفت: بگذاريد متحد باشيم و به سمت توافقي منسجم قدم برداريم.

سليمان افزود: ما بهاي سنگيني براي اتحاد ملي پرداخته‌ايم، بگذاريد با گرفتن دست يكديگر آن را حفظ كنيم.

انتخاب نخست‌وزير

ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان روز چهارشنبه پس از رايزني با نمايندگان مجلس، نخست‌وزير جديد لبنان را به مجلس معرفي مي‌كند.‌كاخ رياست جمهوري لبنان اعلام كرد رايزني‌ها در روز چهارشنبه صورت مي‌گيرد و در پايان آن نام نخست‌وزير جديد نيز مشخص خواهد شد.‌سعد حريري از گزينه‌هاي مطرح براي تصدي اين سمت است.‌

ديدار موسي با مقامات سوريه ‌دبيركل اتحاديه عرب در ديدار با مقامات ارشد سوري درباره چشم‌انداز لبنان پس از توافق طرف‌هاي سياسي در دوحه و انتخاب رئيس جمهور جديد اين كشور گفتگو كرد.

عمرو موسي علاوه بر ديدار با بشار اسد رئيس جمهور سوريه، با فاروق الشرع معاون رئيس جمهور، وليد المعلم وزير خارجه اين كشور نيز ديدار و گفتگو كرد.

مبادله اسرا

منابع سياسي لبنان از گشايش مهمي در مساله مبادله اسيران بين حزب‌الله و رژيم صهيونيستي خبردادند.

رسانه‌هاي لبنان به نقل از منابع سياسي اعلام كردند گفتگوهاي غيرمستقيم بين اسرائيل و حزب‌الله درباره مبادله اسيران پيشرفت مهمي پيدا كرده است. ‌

اكنون گفتگوهاي محرمانه با ميانجيگري سازمان ملل براي آزادي دو نظامي اسير اسرائيلي كه در سال 2006 اسير شدند در برابر آزادي اسيران لبناني و عرب كه در بند رژيم صهيونيستي هستند در جريان است. يكي از اين اسرا قديمي‌ترين اسير در زندانهاي اسرائيل است. ‌

قدرداني امير قطر

امير قطر با ارسال پيامي به بشار اسد رئيس جمهوري سوريه از تلاش وي براي تحقق توافقنامه‌ دوحه به منظور حل بحران لبنان تشكر كرد.

پيام ياد شده توسط نخست وزير و وزير خارجه قطر به اسد تسليم شد.

نامزدي حريري

رئيس حزب كتائب لبنان گفت: رئيس جريان سياسي آينده نامزد ما براي سمت نخست وزيري است اما مشكل ما اين است كه وي هنوز مردد است.

امين جميل در يك نشست خبري افزود: كه سعد حريري رئيس بزرگترين فراكسيون در مجلس لبنان است و مي‌تواند نماينده اهل سنت باشد و كفايت خود را اثبات كرده است و ما به فردي قوي نياز داريم كه به مسئوليت خود عمل كند.




 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن