تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805808501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت موج ایران‌هراسی در اتاق فکر سعودی-آمریکایی به رهبری اسرائیل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تقویت موج ایران‌هراسی در اتاق فکر سعودی-آمریکایی به رهبری اسرائیل
پادشاهان عرب که نگران تغییر قوا در منطقه به سود ایران هستند و با تکیه بر قدرت ایران هراسی آمریکایی-اسرائیلی تلاش دارند اقتدار جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحلیلگران آمریکایی معتقدند نبرد ایران و آمریکا برای کنترل و تأثیرگذاری در خلیج فارس با تحولات اخیر رو به تنش بیشتر گذاشته و در این میان ایران اسلامی که امروز به قدرتی بزرگ در عرصه جهانی تبدیل شده تأثیرگزاری به مراتب بالاتری از موقعیت اعراب در منطقه دارد.


از سوی دیگر حکومت‌های سلطنتی و عرب منطقه تحت تأثیر موج ایران هراسی آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند و ایران را تهدیدی برای خود می‌بینند و از آنجا که قادر به تقابل با همسایه بزرگ خود نیستند، تن به بازی ایران هراسی آمریکا می‎دهند.



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه



**آغاز موج ایران‌هراسی 


از زمانی که اولین کشتی آمریکایی در سال 1949 میلادی وارد بندری در بحرین شد ایالت متحده دریافت که حضور در این منطقه اولین و بهترین راه برای اطمینان یافتن از ثبات قیمت نفت و کنترل آن است. همچنین از آنجا که نفت خلیج فارس بیشتر از آنکه به غرب و‌ آمریکا و اروپا جریان داشته باشد، به شرق و سمت چین و ژاپن جریان دارد، آمریکا نیز اقدام به توسعه دامنه متحدان و استقرار نیروهای خودی در سراسر منطقه کرد. اصلی ترین راه پیدا کردن متحد و همچنین وابسته کردن آن به خود، فناوری‌های نظامی بود. آمریکا با هدف ایجاد رعب و وحشت که نهایتا به مسلح کردن منجر می‌شود، موج ایران هراسی در جهان را گسترش داد و کشورهای تحت تأثیر قرار گرفته نیز برای رهایی از این رعب و وحشت، رو به خرید پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی از آمریکا آوردند و وابسته تسلیحاتی آمریکا شدند. این امر بزگترین هدف آمریکا در منطقه و کل جهان است. این در حالی است که متحدان منطقه‌ای آمریکا همواره هزینه‌های قابل توجهی بابت این موج ایران هراسی به آمریکا تحمیل می‌کنند. 



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه






**ادعای کذب دخالت نظامی و تسلیحاتی ایران در کشورهای منطقه


سایت اسرائیلی debca چند روز قبل ادعایی مبنی بر  تحویل 100 دستگاه تانک از سوی ایران به حزب‌الله را مطرح کرد. این ادعا با واکنش مقامات لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران همراه بود. سردار سرتیپ علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این باره پاسخ داد: این ادعا پوچ و کذب محض است و این اولین بار نیست که صهیونیست‎ها چنین ادعاهایی را مطرح می‎کنند. جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توان دفاعی و بومی محور مقاومت عنوان داشت: مقاومت اسلامی در منطقه شکل گرفته و حزب‌الله نیازی به 100 دستگاه تانک ایران ندارد.



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه

در مورد ادعای احمقانه دیگر شبکه العربیه حادثه منا را به 6تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ربط داد.این اظهارات بی پایه و اساس در حالی مطرح می‎شود که به گواهی بسیاری از شاهدان عینی، بی مسئولیتی و بی برنامگی مقامات سعودی سبب بروز حادثه منا بوده است. رسانه‎های سعودی و برخی کشورهای هم پیمان با عربستان پس از حادثه منا در اقدامی هماهنگ، با فرار رو به جلو و فرافکنی تلاش کرده اند مسئولیت جنایت رخداده در منا را از دوش خود بردارند و ایران را عامل  این حادثه معرفی کنند. ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه در حالی مطرح شده است که امارات به عنوان کشور هم‌پیمان عربستان در تجاوز نظامی 6 فروردین ضد یمن تاکنون حملات هوایی بسیاری را به مناطق مختلف یمن داشته و البته در "مارب" تلفات بسیاری را متحمل شده است.


**یک تیر و دو نشان


در همین حال آمریکا در کنار متحدان خود در منطقه ایستاده و با یک تیر دو نشان می‌زند. آمریکا می‌کوشد تا ثبات کشورهای سلطنتی وابسته به خود را حفظ کند و منابع انرژی منطقه را به نفع خود مصادره کند. واشنگتن باید پادشاهان عرب منطقه را قانع کند که حتی با خروج از عراق و افغانستان، در خاورمیانه خواهد ماند تا مانع از قدرت گیری ایران شود. شاید از نظر واشنگتن، درگیری‌های منطقه بخشی از نبرد هژمونی آمریکا و ایران در خاورمیانه است، که اگر چنین باشد آمریکا قطعا این نبرد را می‌بازد.شاید بتوان طمع آمریکا به غرب آسیا را نیز اصلی‌ترین دلیل به وجود آمدن گروه‌های تروریستی همچون داعش و جبهـــةالنصرة دانست.



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه



**خالقی که کنترل مخلوق را از دست داده است


"استفان کینرز" روزنامه نگار و کارشناس مسائل خاورمیانه در یکی از یادداشت‌های خود ضمن اشاره به کناره‌گیری سیاسی آمریکا در جریان ناآرامی‌های خاورمیانه و این دیدگاه واشنگتن که تحولات اخیر منطقه را جنگ آمریکا و ایران برای رسیدن به سلطه سیاسی منطقه می‌داند، شکست آمریکا را قطعی و کناره گیری سیاست و راهبرد محکوم به شکست آمریکا در امور خاورمیانه را ضروری خواند.


این درحالی است که روز به روز ناآرامی‌های خاورمیانه افزوده می‌شود و آمریکایی‌ها که طراح این تحولات بودند، دیگر توانایی هدایت تحولات منطقه‌ای را ندارند و تنها این اتفاقات را به نظاره نشسته‌اند و به وجود هم پیمانان خود که آنان هم موضع مشخصی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند دلخوش هستند و امیدوارند که از خشم عمومی مردم منطقه در امان بمانند. اما ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی همچون لکه‌های ننگی هستند که تا ابد در اذهان عمومی جهان و خاورمیانه با بدی یاد می‌شوند، هرچند که حاکمان دست نشانده آنها آمریکا را منجی خود و منطقه بدانند. به قول یک ضرب المثل ایرانی، حنای آمریکا دیگر در هیچ کجا رنگ ندارد؛ حتی در بین هم پیمانان خود.



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه




 از طرفی دیگر امروزه ایران در بالاترین سطح قدرت نظامی خود قرار دارد.حتی آمریکا نیز به این موضوع واقف است،به همین دلیل سالهاست که گزینه نظامی روی میز است اما هیچ عملی در کار نیست. هر فردی که تنها مطالعه‌ای جزئی در زمینه صنعت تسلیحاتی و نظامی ایران داشته باشد، به آمریکا حق می دهد که در زمینه حمله نظامی ایران تنها لاف بزند.



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه



**جنگ سردی که گرم شد


از نظر واشنگتن، درگیری‌های منطقه بخشی از نبرد بین هژمونی آمریکا و ایران است که اگر چنین باشد آمریکا این نبرد را می‌بازد، زیرا آمریکا سرسختانه به آن دسته از راهبردهای سیاسی در خاورمیانه متکی است که زمان شکل گیری آنها به زمان وقوع جنگ سرد بازمی‌گردد، در حالی که فضای امنیتی حاکم در خاورمیانه از زمان جنگ سرد تاکنون بسیار تغییر کرده و مشوش‌تر شده است.


با وجود موضع بچه گانه‌ای که آمریکا در منطقه اتخاذ کرده است، نه تنها ایران بلکه با حریف بسیار قدرتمند و با تجربه‌ای به نام جبهه مقاومت مواجه است. جبهه‌ای که یاران باوفای خاورمیانه همچون ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان را در خود می‌بیند که همگی مذاکره با آمریکا را نوعی خیانت به مردم مظلوم و ستم دیده دنیا می‌داند.


نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه




**جنگ‌های نیابتی که شکست خورد


شاید ایالات متحده آمریکا بعد از برکنار کردن صدام حسین از قدرت، کنترل این کشور را به طور ناخواسته به ایران واگذار کرد و ایران با مشاورهای مستشاری خود کاری کرده است کارستان. تمام نقشه‌های آمریکا در عراق خنثی شده است و جنگ نیابتی آمریکا علیه مردم عراق که به وسیله دست نشانده‌ای به نام داعش انجام گرفته است بی‌نتیجه مانده است. تاریخ بیانگر این موضوع است که بیشتر جنگ‌های نیابتی آمریکا بی‌نتیجه مانده و یا به نتیجه‌ مد‌نظر آمریکا نرسیدند.جنگ‌هایی مثل جنگ سوریه، جنگ داعش در عراق،جنگ 33 روزه لبنان و جنگ اوکراین از جمله شکست‌های آمریکا در زمینه‌ جنگ‌های نیابتی هستند. جالب است بدانید هدف جنگ‌های آمریکا فقط ایران نیست، بلکه ایالات متحده محور مقاومت را هدف قرار داده است.محور مقاومت طفلی بود که خیلی زود به مرحله بلوغ رسید و موی دماغ آمریکا و ریزه‌خوارانش هم‌چون عربستان،امارات،بحرین و قطر شد.اصولا هر اتفاق تروریستی که در منطقه به وقوع بپیوندد،محور مقاومت و به خصوص سپاه پاسداران ایران در سیبل تهمت‌های آمریکا قرار می‌گیرد.



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه



**استعمارگری که خود مستعمره است


همگان آمریکا را بزرگترین استعمارگر دنیا می‌خوانند اما این استعمارگر بزرگ خود شاگرد مکتب صهیونیست است. سالهای متوالی است که سیاست خارجه آمریکا از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی و با توجه به منافع این رژیم در دولت آمریکا تعیین می‌شود. آمریکایی‌ها منابع و ذخایر خود را در راستای نابودی دشمنان رژیم صهیونیستی به کار می‌گیرند. آمریکا حتی در راستای تحقق بخشیدن به منافع رژیم صهیوینستی، تا آنجا پیش می‌رود که نظامیان جوان خود را سپر جنگ‌های این رژیم، از جمله جنگ دوم عراق می‌کنند. 



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه



تاریخ نشان داده است که گردانندگان اصلی حکومت آمریکا اسرائیلی هستند در واقع لابی صهیوینسی زمامدار حکومت ایالت متحده است. گواه این امر هم انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که در این انتخابات، هر کاندیدایی که  مورد حمایت لابی صهیونیستی (AIPAC) باشد، بطور قاطع رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود.


**راهی که تو می‌روی به ترکستان است


یکی از راهبردهای غلط آمریکا در زمینه سیاسی، صمیمیت بیش از حد با مقامات سعودی است که با وجود آگاهی مقامات آمریکایی‌ها از اسناد منتشر شده ویکلی لیکس و معلوم شدن اینکه عربستان سعودی اصلی ترین سرمایه گذار عملیات‌های گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش است، همچنان رابطه گرم آمریکا با مقامات این کشور دارد. از طرف دیگر زین‌العابدین بن علی که رئیس جمهور فراری تونس در پی سرنگونی دولت خود به عربستان پناه برد و این موضوع نشان دهنده حمایت عربستان از نظام وراهبرد قدیمی و فاسد و دیکتاتوری سیاسی در خاورمیانه است.



نبرد هژمونی آمریکا و ایران در منطقه

**مقاومتی که به بلوغ کامل رسیده است


سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق و نقش ایران برای برقراری صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه تأکید کرد حکیم ایران را کشوری مهم در منطقه و جهان دانست. می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه طی 30 سال گذشته با قرار گرفتن در رأس جبهه مقاومت، در این منطقه استراتژیک شعار قطع دخالت بیگانگان را سرداده است و به راستی که حرف و عمل این جبهه نیز یکی بوده است. این نکته قابل اغماض نیست که ایران انقلاب اسلامی خود را صادر کرده است و کشورهای حق طلب دنیا به خصوص منطقه خاورمیانه این انقلاب را سرمشق زندگی سیاسی خود قرار داده‌اند، اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که غرب با مشاهده رگه‌هایی از انقلاب ایران در منطقه، به هراس افتاده است.


با وجود همه فرافکنی‌های انجام شده در رابطه با آینده خاورمیانه، این موضوع غیرقابل انکار است که ایران از نقشی ویژه‌تر و مقبولیتی بیشتر در منطقه برخوردار است، این نقش را تنها نمی‌توان به تأثیرپذیری مردم منطقه از انقلاب اسلامی ایران دانست بلکه تمایل ملت‌ها به مبارزه با ظلم و بیگانگان و حضور در جبهه مقاومت و پیوستن به یاران ایران اسلامی از دلایل بسیار مهم هستند.


در هر حال آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد، انقلاب اسلامی ایران صادر شده است و واردکنندگان این انقلاب آن را با دل و جان پذیرفته‌اند. آمریکا دیگر تنها با جمهوری اسلامی ایران حریف نیست بلکه با محور مقاومتی درگیر است که ایران تنها جزئی از آن است. محوری که متولد شد و خیلی زود به بلوغ رسید. آمریکا قطعا در جنگ خلیج فارس شکست می‌خورد، زیرا ایران و جبهه‌ی مقاومت تمام قد از حریم خود دفاع می‌کند و به یاری مظلومان می‌شتابد. در این جنگ نیز ، بسان همه جنگ‌هایی که آمریکا یک طرف آن است آمریکا کشور متجاوز است که پا را از گلیم خود درازتر کرده است و محکوم به شکست خواهد بود، غافل از اینکه پیروزی نهایی با صابرین است، زیرا این وعده خداست.




گزارش از حمیدرضا قربانی


انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

اولین همایش نخبگان بسیجی فعال، 7 مهرماه برگزار می‌شود
دو چهره‌ای که 600 میلیارد دلار به سوریه خسارت زدند + تصاویر
آیا "حزب الله" موشک "اسکاد" دارد؟ + تصاویر
شکار ویژه کماندوهای حماس ؟! + تصاویر
به دنبال خرید یک جنگنده از روسیه هستیم/ اس 300 را تا پایان سال 2015 تحویل می‌گیریم
چه کسی حزب‎الله لبنان را «حزب لات» نامید؟





۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن