تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799335245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ارشاد براي حضور در نمايشگاه فرانکفورت تجديد نظر مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۹ب.ظ)
نوش آبادي: وزارت ارشاد براي حضور در نمايشگاه فرانکفورت تجديد نظر مي‌کند موج-سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين يک اقدام سياسي در نمايشگاه فرهنگي است و به طور حتم درصورت حضور اين فرد مهدور الدم در اين نمايشگاه، وزارت ارشاد نسبت به حضورش در اين نمايشگاه تجديد نظر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين نوش آبادي اظهارکرد: يکي از آسيب‌هايي که مورد توجه نمايشگاه و جشنواره‌ها مي‌شود سياسي شدن و آلوده شدن به مسائل غير فرهنگي است.
وي گفت:دعوت از يک فرد مهدور الدم و برگزاري نشست خبري با فردي که از نظر جمهوري اسلامي فاقد اعتبار و شخصيت فرهنگي است و به دليل اهانتش به مقدسات وتعرض به مباني ديني مهدورالدم شناخته شده حرکت نامتعارف به شمار مي‌رود.
وي افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مراتب نارضايتي جمهوري اسلامي ايران را از اين اقدام مسوولان نمايشگاه فرانکفورت ابراز کرده است.
نوش آبادي خاطرنشان کرد: اين مساله از جمله خطوط قرمز ما بشمار مي‌رود و حاضر نيستيم در نمايشگاهي که بانيان آن به جاي کار فرهنگي اقدام سياسي مي‌کنند حضور يابيم.
شصت و هفتمين دوره نمايشگاه کتاب فرانکفورت از 14 اکتبر (22 مهر) به مدت پنج روز، در فرانکفورت آلمان برگزار مي‌شود و جمهوري اسلامي ايران همه ساله حضوري پررنگ دارد.

فاجعه تلخ و ناگوار منا بالغ بر 5 هزار کشته و هزاران مصدوم به دنبال داشت
نوش آبادي فاجعه تلخ و ناگوار منا و آمار وحشتناک قربانيان که بالغ بر 5 هزار کشته و هزاران مصدوم را به دنبال داشت اين حادثه را به يک فاجعه بين المللي تبديل کرد که عمق آن روز به روز بيشتر به چشم مي‌خورد و اين فاجعه اي بود که مسوولان عربستان سعودي را زير سؤال برد و احساسات جهان اسلام را جريحه دار ساخت.
وي با اشاره به بازتاب اين فاجعه در رسانه‌هاي جهان گفت: مطبوعات و رسانه‌هاي بين المللي با ارائه اخبار، گزارش‌ها و تحليل‌هايي به نقش دولت عربستان در اين فاجعه بزرگ اشاره کردند و عملکرد ضعيف دولت عربستان و عدم پاسخگويي آنان را تاييدي بر بي کفايي آنان در برگزاري حج دانستند.
به گفته نوش آبادي امسال 64 هزار زائر ايراني براي انجام مناسک حج راهي عربستان سعودي شدند که از اين تعداد در روز عيد قربان، 464 زائر حين مراسم رمي جمرات بر اثر بي کفايتي مسوولان سعودي به لقاءالله پيوستند.

آمار دقيق مصدومان و جانباختگان مديران و کاروان‌ها و مسوولان حج
وي در ادامه اظهارداشت: گزارشات دقيق و شفاف مربوط به سازمان حج و زيارت و هلال احمر به طور مداوم به شهروندان منعکس مي‌شود.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: آمار همان است که اعلام شده و تا کنون چيزي تغيير نکرده است.
وي گفت: به طور حتم چند نفري نيز از افراد و دست اندرکاران و مجريان کاروان‌ها در خود سازمان حج و زيارت و بعثه در بين حادثه ديدگان هستند اما هنوز آمار دقيق اعلام نشده است.
نوش آبادي خاطرنشان کرد: در آينده نزديک تعداد کامل مصدومان اين حادثه اعلام خواهد شد.
وي يادآور شد: مسوولان سازمان حج و زيارت و حتي اعضاي کنسولي جمهوري اسلامي ايران در اين حادثه حضور داشتند و حتي اقدام به کمک کردند که با ممانعت مسوولان سعودي مواجه شد.
نوش آبادي تصريح کرد: اگر مسوولان سعودي اجازه مي دادند تا اين افراد نسبت به مداوا و کمک به مصدومان اقدام کنند به طور حتم اين آمار کمتر مي‌شد.

برخي از علماي سعودي دست پروده موساد هستند
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درادامه با اشاره به برخي اظهارات نسنجيده وغير مسوولانه علما و عالم نماهاي سعودي اظهار داشت: برخي از ائمه جمعه که از تربيون هاي نماز جمعه مطالب سخيف و بي ارزش بيان مي‌کنند ناشي از جهلي است که آنان دارند.
نوش آبادي خاطر نشان کرد آنان دست پرورده‌هاي سازمان‌هاي جاسوسي همچون موساد هستند و با اظهارات جاهلانه آب به آسياب دشمن مي‌ريزند.
وي گفت: برخي از انديشه‌هاي انحرافي و تفکرات تکفيري متاسفانه در جامعه عربستان غلبه کرده و جاي تأسف است که کشوري که خود را خادم الحرمين شريفين مي‌داند چنين اظهاراتي از برخي از علماي آنان شنيده مي‌شود.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: دولت عربستان با اين گونه سخنان نسنجيده و جاهلانه برخورد جدي کند.

استقبال از حضور هنرمندان و فيلم‌سازان براي مستندسازي فاجعه منا
نوش آبادي در ادامه با اشاره به تجمع خانه سينما در محکوميت بي کفايتي آل سعود در فاجعه منا اظهارداشت: از زمان وقوع حادثه تلخ در منا از طرق مختلف اقدام به مستندسازي اين حادثه و اتفاقات بعد از آن کرده‌ايم.
وي گفت: همچنان دولت جمهوري اسلامي ايران براي پيگيري حقوق جانباختگان و مصدومان از طريق ظرفيت‌هاي داخلي کشور و بين المللي آنان تلاش خواهد کرد.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: براي ارائه مستندات بين المللي در محاکم عمومي تهيه مستندها و فيلم‌ها کارساز خواهد بود و بر همين اساس نيز از حضور هنرمندان و فيلم سازان در اين عرصه استقبال مي‌کنيم.
وي تصريح کرد: پيگيري مطالبات به حق آسيب ديدگان به عنوان يک وظيفه براي همه ما محسوب مي‌شود و قطعاً وزارت ارشاد به عنوان متولي و مجري و ساير نهادها همچون ستادي که از طرف دولت تعيين شده است در اين راستا اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
نوش آبادي خاطرنشان کرد: هنرمندان و افرادي که در مکه و در حادثه منا بوده‌اند مي‌توانند در اين مهم به ما کمک و ياري کنند.

فيلم محمد رسول الله (ص) يک جهش انقلابي در صنعت سينماي ايران
نوش آبادي درادامه با اشاره به فيلم محمد رسول الله (ص) اظهارداشت: اين فيلم يک جهش انقلابي در صنعت سينماي ايران به شمار مي‌رود.
وي گفـت: به سبب ظرفيت بالاي اين اثر براي عرضه جهاني و استقبال کشورهاي اسلامي تمهيدات لازمي براي حضور در کشورهاي مختلف انديشيده‌ايم.
وي افزود: اميدواريم به تدريج و پس از اشباع فضاي کامل در کشور، براي اکران اين فيلم در ساير کشور گام‌هاي مناسبي برداريم.

فيلم رستاخيز در انتظار اصلاح
نوش آبادي در ادامه در مورد فيلم رستاخيز نيز اظهار داشت:همچنان در انتظار اصلاح برخي از سکانس‌ها و رفع مشکلات هستيم.
وي گفت: مواضع وزارت ارشاد و دولت همان موضع قبلي است که بيان شده و چيزي تغيير نکرده است. اميدوارم با همکاري کارگردان و تهيه کننده در آينده نزديک شاهد اکران آن باشيم.

فيلم محمد رسول الله (ص) جايگاه ايران را در دنيا ارتقا داد
نوش آبادي در ادامه با اشاره به اکران فيلم محمد رسول الله (ص) اظهار داشت: توليد هر فيلم فاخر مي‌تواند وزن سينمايي کشور را افزايش دهد.
وي گفت: اين اثر نيز مي‌تواند شرايط بهتر را براي سينماي کشور به وجود آورد و سبب ارتقاي سطح کمي و کيفي سينماي ايران شود.
سخنگوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: فيلم محمد رسول الله (ص) گوياي اهميت توليد فيلم‌هايي است که با استانداردهاي جهاني ساخته شده و داراي مؤلفه‌هاي لازم است.
وي خاطرنشان کرد: با توليد و اکران فيلم محمد رسول الله (ص) توانستيم وزن و اعتبار سينمايي خويش را در دنيا افزايش دهيم.

ارائه يارانه هنري به صنعت سينما
وي در ادامه اظهار داشت: براي آنکه صنعت سينما را در متن مردم بياوريم و آشتي مجددي را صورت دهيم بايد تسهيلاتي براي سينما در نظر بگيريم.
نوش آبادي گفت: معتقدم همان‌گونه که براي کتاب و يا ساير محصولات فرهنگي يارانه پرداخت مي‌شود؛ بايد براي صنعت سينما نيز يارانه بپردازيم.
وي افزود: ارائه کارت سينما در آينده نزديک نيز در همين راستا بوده و گامي براي بهبود رابطه بين مردم و اين هنر است تا شهروندان را به سالن‌هاي سينمايي بکشانيم.
سخنگوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: به طور حتم در سال جاري و قبل از اجراي جشنواره بين المللي فيلم فجر کارت‌هاي سينمايي براي شهروندان ارائه خواهد شد.

اجازه عرضه محصولات غيرفرهنگي مضرر را نمي‌دهيم
نوش آبادي در ادامه اظهار داشت: نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر محصولات فرهنگي به صورت قانوني انجام مي‌شود.
وي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تمامي حوزه‌ها همچون سينما، کتاب، تئاتر و...بخش‌هاي نظارتي مناسب و مطلوبي دارد.
سخنگوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: هيچ محصول فرهنگي و هنري توليد نمي‌شود مگر آنکه مجوزش را از شوراهاي مربوطه دريافت کند.
وي خاطرنشان کرد: اجازه نمي‌دهيم محصولات فرهنگي مضرر و مسموم از مجاري غيرقانوني و بدون کسب مجوز در جامعه عرضه شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن