تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813016232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ‌سازي ترافيکي باعث کاهش تلفات جاده‌اي در کشور شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۶:۱۸ق.ظ)
فرهنگ‌سازي ترافيکي باعث کاهش تلفات جاده‌اي در کشور شده است موج - فرمانده انتظامي استان البرز گفت: آموزش مناسب و فرهنگ‌سازي ترافيکي موجب شده تا آمار تلفات جاده‌اي در کشور طي چهار سال گذشته از 25 هزار نفر به 17 هزار نفر کاهش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار بخشعلي کامراني صالح، فرمانده انتظامي استان البرز، در آيين گشايش پارک ترافيکي راهنمايي رانندگي البرز در پارک چمران کرج اظهار داشت: آموزش مناسب و فرهنگ‌سازي ترافيکي موجب شده تا آمار تلفات جاده‌اي در کشور طي چهار سال گذشته از 25 هزار نفر به 17 هزار نفر کاهش يابد.
وي اضافه کرد: بامشارکت مردم و همياران پليس و همچنين تعامل و همکاري آموزش‌وپرورش، آموزش‌هاي خوبي در بخش فرهنگ‌سازي در اين استان انجام شده است.
سردار کامراني صالح خاطرنشان کرد: هر چند با آموزش لازم در اين استان تا وضعيت مطلوب فاصله داريم اما اين مهم مي‌طلبد تا مسوولان ذي‌ربط با تعامل بيشتر بسترهاي مناسب را در اين زمينه آماده کنند.
وي گفت: پارک ترافيکي نبايد اختصاص به يک پارک باشد، بلکه بايد در تمام پارک‌هاي تفريحي ايجاد شده تا افراد از سنين کودکي تا بزرگ‌سالي از آموزش‌هاي لازم ترافيکي بهره گيرند.
فرمانده انتظامي استان البرز افزود: خوشبختانه از ابتداي سال جاري در تصادفات درون‌شهري استان، 16 درصد تصادفات و 9 درصد تلفات کاهش يافته است.
وي خاطرنشان کرد: اميدواريم با استفاده از امکانات موجود و به‌کارگيري همياران پليس، مربيان مدرسه و اوليا، فرهنگ درست رانندگي و کاهش مشکلات ترافيکي را در اين استان گسترش دهيم.
سرهنگ همايون شريفي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان البرز، نيز در اين آيين، گفت: از ابتداي سال جاري 22 هزار و 915 دانش آموز در اين استان، آموزش‌هاي لازم ترافيکي را فرا گرفتند.
وي افزود: با پيش‌بيني‌هاي انجام شده مقرر شد که نيمه دوم سال جاري اين آموزش‌هاي افزايش يابد.
اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: در سال جاري 700 معلم و اولياي مدارس آموزش‌هاي ترافيکي را توسط کارشناسان راهنمايي و رانندگي البرز فرا گرفته‌اند و در حال حاضر 25 هزار هميار پليس در استان با پليس راهنمايي و رانندگي همکاري دارند.
سرهنگ شريفي با بيان اين که رعايت قوانين راهنمايي رانندگي بايد از کودکي در درون افراد نهادينه شود، افزود: آموزش‌هاي لازم براي کودکان و دانش آموزان با هدف نهادينه کردن فرهنگ راهنمايي و رانندگي و رعايت قوانين ايجاد شده است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان البرز گفت: دانش آموزان و کودکان در اين پارک ترافيکي با علائم راهنمايي و رانندگي از جمله علايم اخطاري و اخباري و چراغ‌راهنما آشنا مي‌شوند.
وي تاکيد کرد: ايجاد چنين فضاهايي در فرهنگ‌سازي براي نهادينه کردن رعايت قوانين به خصوص قوانين راهنمايي و رانندگي ضروري است.
اين مقام انتظامي افزود: در اين شهرک ترافيکي سعي شده تمام معابر شهري در مقياس کوچک طراحي و با نصب علايم راهنمايي فضايي واقعي براي کودکان ايجاد شود.
رئيس پليس راهنمايي رانندگي البرز، راه‌اندازي شهرک ترافيک يکي از ضرورت‌هاي مهم استان عنوان کرد و گفت: تلاش پليس راهور آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ ترافيک و قوانين راهنمايي و رانندگي از سنين کودکي است.
سرهنگ شريفي ابراز اميدواري کرد: با آموزش‌هاي لازم مي‌توان فرهنگ ترافيک را در بين دانش آموزان نهادينه کرده تا در آينده شاهد رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از سوي آن‌ها باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن