تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812733673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی نور و رنگ بر تن مجسمه آزادی/ شبی متفاوت برای نماد تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بازی نور و رنگ بر تن مجسمه آزادی/ شبی متفاوت برای نماد تهران فرهنگ > تجسمی - شب گذشته برج آزادی تهران رنگ و روی دیگری به خود گرفت و شمایل متفاوتی را تجربه کرد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فلیپ گایست هنرمند آلمانی به مناسبت روز اتحاد آلمان شرقی و غربی هنر نورپردازی‌اش را در معرض دید مردمی گذاشت که از حوالی میدان آزادی رد می‌شدند.
او که این کار را به مناسبت روز اتحاد آلمان شرقی و غربی انتخاب کرده بود پیکره برج آزادی را با کلماتی مانند صلح، عشق، آزادی و طرحی از کاشی‌های آبی فیروزه‌ای روشن کرد.
همچنین در مراسم افتتاحیه «کنسرت نور» عنوانی که برای این کار هنری در نظر گرفته شده، ابراهیم حقیقی مدیر پروژه کارگاه برج آزادی در زمان ساخت آن گفت: من فارغ التحصیل سال 1344 دانشکده فنی تهران هستم و افتخار این را داشتم که در خدمت مهندس پور فتحی و به عنوان مدیر پروژه این بنا انتخاب شوم.
برج آزادی
او ادامه داد: ساخت برج آزادی در سال 47 شروع شد و مجموعه‌ کار 26 مهندس ایرانی زیر 30 سال است. من در آن زمان حدود 29سال داشتم. این برج توسط مهندس «امانت» طراحی و اساس آن تلفیقی از معماری قدیمی ایرانیان از دوره ساسانیان و هخامنشیان و... است که با تکنیک جدید تلفیق شده، به طوری که از مقاطع مخروطی و بیضی تشکیل شده و همه دارای فرمول هستند. حقیقی با بیان این که محاسبات برج توسط یک مهندس انگلیسی انجام شده است، ادامه داد: چون تمام برج فرمول‌های هندسی داشت، 50 سانت مختصات سه‌بُعدی طول، عرض و ارتفاع به آن داده بودند که مبنای ساخت بود و نقشه آن چنانی برای ساخت آن وجود نداشته است. قالب بیرونی برج از سنگ و خود آن از بتن آرمه تشکیل شده است. ضخامت سنگ‌های پایین 25 سانت و سنگ‌های بالای برج 11 سانتی متر است.
برج آزادی
مدیر پروژه برج آزادی در زمان ساخت اضافه کرد: شاید دشوارترین قسمت ساخت انتخاب سنگ برج بود که با کمک غفار داورپناه و قنبر رحیمی که در آن زمان به سلطان سنگ ایران معروف بود تامین شد و در انتهای پروژه با مشکل کمبود سنگ در معدن مواجه شدیم که آن هم حل شد. مبنای انتخاب معماری برج هم توسط مهندس جواهریان مطالعه شد. سفیر آلمان در ایران نیز در بخشی از سخنانش ضمن بیان اینکه از صحبت‌های مهندس حقیقی لذت بردم، بیان کرد: بسیار مفتخریم هنر آلمان را در خیابان ایران به نمایش بگذاریم. شاید تهران به خاطر بزرگی و روشن بودنش یکی از مکان‌های عمده برای نشان دادنش با نور است.
برج آزادی
«اونگرن اشترنبرگ» ادامه داد: ما می‌توانیم با نگاه به پل مدرس و طبیعت، هنر نور در ایران را ببینیم. بسیاری از مواقع دیدم یکی از روش‌هایی که ایرانی‌ها ترافیک سنگین را تحمل می‌کنند، هنر نور در خیابان‌ها است. این کار بسیار خلاقانه است و ما هم آن را در خیابان‌های شلوغ آلمان انجام می‌دهیم. بهرام جمالی مدیر بنیاد رودکی هم در این مراسم سخن گفت. به گفته غلامحسین شاه علی - مدیر برج آزادی - به دلیل مرمت برج، تبلیغات چندانی برای این مراسم صورت نگرفت. از طرفی به دلیل تعمیرات در حال انجام پرسنل برج نگران بودند که برای مردمی که در حال تردد در زیر برج بودند اتفاقی نیفتد.
برج آزادی
کنسرت نور در برج آزادی از روز شنبه 11 مهرماه شروع و تا روز دوشنبه از ساعت 19 تا 23 ادامه دارد. عکس‌ها:‌ ایسنا ۵۷۲۴۴

کلید واژه ها: هنرهای تجسمی - مجسمه -




یکشنبه 12 مهر 1394 - 11:35:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن