تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820339313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما در صنعت خودرو هيچوقت تحريم نبوده ايم/ مردم در تحريم ايران خودرو و سايپا بودند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۱۲ب.ظ)
علي خاکساري رفسنجاني، استاد دانشگاه در گفتگو با موج؛ ما در صنعت خودرو هيچوقت تحريم نبوده ايم/ مردم در تحريم ايران خودرو و سايپا بودند موج - متاسفانه علت اينکه در صنعت خودروسازي مان کيفيت پايين و قيمت بسيار زيادي داريم اين است که ما در اين صنعت از بيست سال گذشته مبتلا به سوء مديريت هستيم.
علي خاکساري رفسنجاني، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت و معدن موج گفت: در بيست سال گذشته تا به امروز هيچ مديري در ايران خودرو، سايپا و يا سازمان گسترش نيامده که واقعا به دنبال ارتقا سطح کيفيت در توليدات اين صنعت باشد.
وي عملکرد مديران صنعت خودرو سازي را براي ارتقا توليد صنعتي و نه توليد اقتصادي دانست و توضيح داد: توليد صنعتي يعني يک جسم فيزيکي به نام خودرو را با هر وضعيت، قيمت و کيفيتي توليد کنيم و توليد اقتصادي به معناي اين است که خودرويي ساخته شود که با قيمت و کيفيت رقابتي و متناسب با درآمد ايراني ها باشد و در نهايت با قيمتي معقول به دست مصرف کننده برسد.
اين استاد دانشگاه در ادامه به بي اعتباري موضوع تحريم در صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: ما در حوزه صنعت خودرو هيچوقت تحريم نبوده ايم. بحث بر سر تحريم نيست. بنده به صراحت مي گويم که درد اصلي خودرو تداخل سياست گذاري و توليد خودرو در کشور است. و اين يعني سياست گذاران صنعت خودروي ما در دو دهه گذشته همواره مديران خودروسازي و يا مديراني بودند که منافع شخصي خود را مد نظر داشتند. يعني کارخانه دار، مدير، سهام دار قطعه ساز و... بودند و بيش از هر چيزي در پي منافع شخصي خود مي گشتند. ما در دو دهد گذشته صنعت خودروي خودمان را محدود کرده بوديم به فرانسه، اين کشور در شرايط تحريم با ما بازي مي کرد. اگر ما رفتاري مانند کشور ترکيه داشتيم و مي گذاشتيم صنايع خودروسازي غول دنيا به داخل کشور ورود کنند و با توليدشان ارزش افزوده حاصل کنند هيچوقت حتي به ميزان بازيهاي فرانسه با ايران (در دوره تحريم ها) هم تحريم نمي شديم.
خاکساري در ادامه تاکيد کرد: ما در تحريم خودرو بين المللي نبوديم. مردم ايران در تحريم ايران خودرو و سايپا بودند و اين دو توليد کننده کاملا مطيع دستوراتي بودند که از فرانسه برايشان گرفته مي شد.
اين استاد دانشگاه در ادامه به خبرنگار موج گفت: تحريم هايي که کشورمان دچار آن شد به نفع صنعت توليد خودرو ايران تمام شدند به اين دليل که هر نوع تحريمي به معناي انحصار در بازار است و اين موضوع در مورد توليد خودرو در کشورمان نيز تحقق يافت.
خاکساري پس از شنيدن اين جمله خبرنگار موج که بعضي از مسئولين مرتبط به حوزه خودرو سازي گفته اند ما روي هر ماشيني که توليد مي کنيم حدود دو ميليون تومان ضرر مي کنيم، گفت: اگر چنين بحثي مطرح مي شود پس چرا توليدشان را تعطيل نمي کنند؟ آيا بهتر نيست که دو ميليون برسر هر ماشين ضرر نکنند؟
شما اگر ليست شوراي سياست گذاران خودرو را بگيريد و ملاحظه کنيد چند نفر از همين دوستان کارخانه قطعه سازي دارند و ذي نفع مي باشند. در واقع اين شوراي سياست گذاري خودرو نيست بلکه اين شوراي سياست گذاري منافع عده اي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن