تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813188148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از فراخوان بازیگری «سه قطره کابوس»/ جوانان را دریابیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ناصر حسینی‌مهر به مهر گفت:
استقبال از فراخوان بازیگری «سه قطره کابوس»/ جوانان را دریابیم

ناصر حسینی مهر/ فراخوان بازیگری


شناسهٔ خبر: 2930296 - شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
هنر > تئاتر

ناصر حسینی مهر کارگردان تئاتر با اشاره به استقبالی که از فراخوان برای انتخاب بازیگر نمایش «سه قطره کابوس» شده بود، عنوان کرد کارگردان ها باید مثل جویندگان طلا به دنبال کشف چهره های ناب باشند. ناصر حسینی مهر نویسنده و کارگردان تئاتر که به تازگی برای انتخاب بازیگران و عوامل پشت صحنه نمایش تازه اش با عنوان «سه قطره کابوس» فراخوان بازیگری داده است در این باره به خبرنگار مهر گفت: برای انتخاب بازیگران نمایش «سه قطره کابوس» که روایتی آزاد از دو اثر «سه قطره خون» و «بوف کور» صادق هدایت است، فراخوان بازیگری در نظر گرفتم که طی آن قرار بود روز دوشنبه ۶ مهر از ساعت ۱۱ صبح علاقه مندان به بازیگری برای تست به تالار محراب مراجعه کنند. وی ادامه داد: روز اول قرار بود تست بازیگری از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۶:۳۰ بعد از ظهر باشد که تا ساعت ۱۸ به طول انجامید و چون دیدم خیل عظیمی از علاقه مندان متقاضی حضور در این فراخوان بازیگری هستند، تصمیم گرفتم که آن را یک روز دیگر نیز تمدید کنم. به دلیل استقبال بسیار زیاد علاقمندان این فراخوان تا روز پنجشنبه ۹ مهرماه ادامه پیدا کرد. حتی در روز پایانی به دلیل اینکه دیگر نمی توانستیم سالن اصلی تالار محراب را در اختیار داشته باشیم از پلاتو بزرگ این تماشاخانه استفاده کردیم. بیش از ۴۰۰ نفر در این فراخوان بازیگری حضور پیدا کردند که من باید سرِفرصت همه آنها را سبک و سنگین کنم تا حقی از کسی ضایع نشود.

این هنرمند تئاتر درباره تستی که از علاقه مندان گرفته است، توضیح داد: به علاقه مندان پسر بخشی از نماشنامه «مائوزر» داده شد که بعد از ۱۵ دقیقه تمرین، آن را بازی کنند به دخترها هم بخشی از شخصیت اوفلیا در نمایشنامه «هملت ماشین» ارایه شد تا آن را اجرا کنند. در طول این چند روز من شاهد اجراهای حیرت آوری از «مائوزر» و «هملت ماشین» بودم و نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ اوفلیای متفاوت دیدم. در واقع این فراخوان یک جشنواره خودجوش از اتودهای مختلف و با خلاقیت های متفاوت بود به همین دلیل من در طول این چند روز حتی یک لحظه هم احساس خستگی نکردم در حالی که از صبح تا شب حتی فرصت نمی کردم از روی صندلی ام بلند شوم. کارگردان نمایش «هملت ماشین» متذکر شد: در این فراخوان بیشتر جوان های ۲۰ تا ۳۰ سال شرکت داشتند که بیشترشان جوانانی بسیار توانا بوده که متاسفانه رها شده و سرگردان هستند. آنها با حضورشان در این فراخوان به زبان بی زبانی می خواستند به ما بگویند که ما را ببینید که چقدر جلوتر از نسل های گذشته خود هستیم. این جوان ها بدنه واقعی تئاتر ما را تشکیل می دهند اما متاسفانه فرصتی برای ارایه خلاقیت و توانایی هایشان به آنها داده نمی شود. حسینی‌مهر درباره انتخاب بازیگران نمایش بیان کرد: قرار است ۱۱ تا ۱۴ بازیگر برای بازی در نمایش «سه قطره کابوس» انتخاب شوند اما من از میان این ۴۰۰ علاقه مند ۳۰ نفر را انتخاب خواهم کرد. حتی ممکن است برای هر نقش دو بازیگر انتخاب شود و به صورت یک شب در میان بازی داشته باشند و بقیه افراد نیز در پشت صحنه نمایش با ما همکاری خواهند کرد. برای حضور در این فراخوان علاقه مندان از شهرهای مختلفی چون ابهر، تبریز، بم، مشهد، مازندران و ... خودشان را به تالار محراب رسانده بودند که بسیار جالب توجه بود.

کارگردان نمایش «مائوزر» متذکر شد: من با عشق و علاقه از این جوانان با استعداد در آثارم استفاده می کنم چون هیچ کس به فکر آنها نیست اما من دوستشان دارم و دوست دارم که به بازی گرفته شوند. متاسفم که نمی توانم تعداد بیشتری هنرجو انتخاب کنم و یا مدت فراخوان را تمدید کنم چون در این صورت انتخاب افراد بسیار سخت تر از الان می شود اما به این جوانان قول می دهم که در کارهای دیگرم هم به همین شیوه عمل کرده و در کنارشان باشم. من به نسل جوان توجه زیادی دارم چون این نسل خلاق هستند و خلاقیت دارند. وی در پایان صحبت هایش اضافه کرد: به کارگردان های تئاتر پیشنهاد می کنم حداقل برای دو سال استفاده از چهره های سرشناس را کنار گذاشته و از حضور این جوان های با استعداد در آثارشان استفاده کنند. ما باید مثل جویندگان طلا باشیم و بازیگران ناب را انتخاب کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن