تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحي وضع موجود و آينده ترافيک تهران در طرح جامع «حمل‌ونقل و ترافيک»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۹ق.ظ)
طراحي وضع موجود و آينده ترافيک تهران در طرح جامع «حمل‌ونقل و ترافيک» موج - معاون شهردار تهران با اشاره به اين که در بازنگري طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران، برآورد ميزان عرضه و تقاضاي بالفعل و بالقوه سفر و تخصيص سفرهاي انجام شده، گفت: به اين ترتيب، وضع موجود و آينده ترافيک تهران بر روي شبکه‌هاي پيشنهادي طراحي شده است.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران، طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران در راستاي «شهر انسان‌محور» با محوريت «حمل‌ونقل انسان‌محور» به عنوان کليدواژه اين طرح و با هدف حفظ منزلت و کرامت شهروندان اعم از سواره ها و پياده ها در شهر و امکان استفاده عادلانه از حمل‌ونقل شهري از طريق تعامل سازنده شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداري تهران در دست بازنگري است
محسن سرخو، رئيس کميته حمل‌ونقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر تهران، با اعلام اين که در طول اجراي طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران بايد نسبت به استانداردسازي ناوگان تاکسيراني و استفاده استاندارد از تاکسي اقدام شود، گفت: همچنين در اين طرح مي‌بايست مطالعات جديد در خصوص پياده راه‌هاي تهران و توجه بيشتر به عابران پياده صورت گيرد.
محسن سرخو افزود: مديريت شهري بايد نسبت به توسعه حمل‌ونقل شهري با حفظ کرامت انساني به بهترين شيوه ممکن عمل کند و به اين منظور، تمام موضوعات را مورد بررسي دقيق قرار دهد و به عنوان نمونه، به اين موضوع توجه ويژه داشته باشد که بستن يک خيابان و تبديل آن به پياده راه منجر به از بين رفتن جريان اقتصادي حاکم بر آن خيابان نشود.
رئيس کميته ترافيک شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به آسيب‌هاي ناشي از آلودگي هوا بر شهر تهران و شهروندان آن، گفت: در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران بايد به شيوه‌اي برنامه‌ريزي شود که تمام خودروهاي ديزلي تهران از جمله اتوبوس‌هاي ناوگان اتوبوس‌راني، مجهز به سيستم فيلتر جذب دوده شده يا از سوخت پاک استفاده کنند.
سرخو با بيان اين که هم اکنون در برخي خطوط، تعداد اتوبوس‌ها کم است، ضمن اين که بعضي از شهرک‌هاي اطراف تهران خط اتوبوس‌راني ندارند،‌ اظهار کرد: همچنين بايد تسهيل در دسترسي افراد ناتوان جسمي-حرکتي به حمل‌ونقل عمومي در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران مورد توجه قرار گيرد.
از سوي ديگر، معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران با اشاره به اتمام بازنگري طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران و ارسال آن به شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر کميسيون‌هاي مربوطه در شوراي شهر در حال بررسي اين طرح هستند تا به محض تکميل، نسبت به طرح آن در صحن شورا اقدام شود.
تشکري هاشمي با بيان اين که عمده تغييرات در بازنگري طرح جامع، حوزه‌هاي اتوبوس‌راني و مترو و توسعه اين دو حوزه مهم صورت گرفته، تصريح کرد: علاوه بر اين، در اين بازنگري موضوع حمل‌ونقل غير موتوري (حمل‌ونقل پاک)، پر رنگ‌تر ديده شده و همچنين توسعه سيستم‌هاي هوشمند و مديريت عرضه و تقاضاي سفر مورد توجه بيشتر قرار گرفته است.
وي با تأکيد بر اين که جمعيت تهران و وسايل نقليه‌اي که در اين کلان‌شهر تردد مي‌کنند، هر روز بيشتر مي‌شود، اضافه کرد: شهر پويا، شهري است که به سيستم‌هاي حمل‌ونقلي کارآمد، مطمئن و راحت و در عين حال جذاب براي همگان مجهز باشد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که ديدگاه مديريت شهري تهران بر حمل‌ونقل انسان‌محور استوار است، اظهار کرد: يکي از اهداف اصلي طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران، امکان انجام سفرهاي پياده و با دوچرخه در تمام مناطق شهر است و به اين منظور، تغيير نگرش در مباحث پياده‌روي و دوچرخه سواري در شهر در دستور کار قرار گرفته است.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که همين نگاه در مديريت عرضه و تقاضاي سفر و چگونگي توسعه شبکه معابر شهري از جمله رويکردهاي جديد طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران است، تصريح کرد: اين طرح با توجه به مؤلفه‌هاي متعدد و متنوع و در راستاي طراحي شهري انسان‌محور، مورد بازنگري قرار گرفته است.
وي با تأکيد بر اين که در قالب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران، طرح جامع دوچرخه سواري تهران در دو افق کوتاه مدت و بلندمدت نيز تعريف شده، اضافه کرد: به اين منظور، فرايندي را برنامه‌ريزي نموده‌ايم که در آن، دوچرخه به عنوان يک وسيله نقليه و دوچرخه سواري به عنوان يک شيوه حمل‌ونقلي مورد استفاده قرار گيرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که در بازنگري طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران، برآورد ميزان عرضه و تقاضاي بالفعل و بالقوه سفر و تخصيص سفرهاي انجام شده به تفکيک نوع وسيله سفر مورد توجه قرار گرفته، اظهار کرد: به اين ترتيب، وضع موجود و آينده ترافيک تهران بر روي شبکه‌هاي پيشنهادي طراحي شده است.
تشکري هاشمي با بيان اين که يکي از نيازهاي مهم شبکه حمل‌ونقل شهري تهران، تأمين پارکينگ متناسب است، تصريح کرد: با توجه به اين که تمام سفرهايي که با وسايل نقليه و با اهداف مختلف صورت مي‌پذيرد، در نهايت به توقف منتهي مي‌شود، بر اين اساس، ميزان تقاضاي پارکينگ همزمان با ازدياد وسايل نقليه، روز به روز افزايش مي‌يابد.
وي در ادامه با تأکيد بر اين که تدبير شهردار محترم تهران، توسعه حمل‌ونقل شهري با محوريت مترو است و خوشبختانه اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران به موضوع حمل‌ونقل شهري به طور اعم و گسترش حمل‌ونقل عمومي با محوريت مترو به طور اخص عنايت ويژه دارند، خاطرنشان کرد: در اين راستا، شاهد تعامل بسيار خوب شوراي شهر و شهرداري تهران در زمينه بازنگري طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيک تهران هستيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن