تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820366754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمهیدات بهداشتی برای حجاجی که به کشور بازگشته اند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تمهیدات بهداشتی برای حجاجی که به کشور بازگشته اند


اگر حجاج تب، سرفه و تنگی نفس داشته باشند باید هر چه سریعتر به بیمارستان مراجعه کنند و جامعه پزشکی نیز باید آگاه باشد تا با عکسبرداری از ریه و آزمایش خون ، ابتلا به ویروس کرونا را به موقع تشخیص دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در برنامه نبض شبکه خبر مهمترین بیماری را که حجاج پس از بازگشت از عربستان به آن مبتلا می شوند بیماری های تنفسی دانست و درباره ویروس کرونا گفت: بسیاری از ویروس های سرماخوردگی همین ویروس کروناست اما با مرور زمان برخی از آنها تغییر می کند و بیماری زائی و مرگبار بودن آنها کمتر یا بیشتر می شود اما کرونا شکل قوی تر و شدیدتری به خود گرفته است.

دکتر گویا با تاکید بر اینکه افرادی که سیستم بدن آنها تضعیف شده است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا هستند اظهار داشت: پارسال شش مورد ابتلا به ویروس کرونا در کرمان گزارش شد که دو نفر از مبتلایان فوت کردند اما از آن زمان تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور نداشته ایم.
 
گویا
  رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره تمهیدات این وزارتخانه برای حجاج گفت: وزارت بهداشت شش ماه پیش از آغاز حج تمتع برنامه ریزی کرد و در 19 استانی که قطب سفر حج هستند آموزش های لازم داده شد. علاوه بر اینکه هیئت پزشکی مستقر در مکه و مدینه نیز کاملا آموزش دیده و آماده بودند، یک تیم فوق تخصصی نیز به عربستان اعزام کردیم تا اگر موردی از کرونا دیده شد اقدامات فوری را انجام دهند.

گویا با اشاره به شیوع بیماری های تنفسی در زمان بازگشت حجاج به کشور، درباره نشان ها و عوارض بیماری کرونا اظهار داشت: در این فصل سرماخوردگی زیاد است و نباید هر بیماری را با کرونا اشتباه گرفت. در عین حال توصیه می کنیم حجاج تا آنجا که ممکن است دید و بازدید نداشته باشند و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه ، شستشوی مرتب دستان است و اینکه هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده شود زیرا با همین دو کار ساده می توان چرخه ابتلا را قطع کرد.

در بخش دیگری از این گفتگو دکتر بیژن صدری زاده متخصص بیماریهای عفونی گفت: منشاء بیماری کرونا که سندرم تنفسی خاورمیانه نام دارد ، عربستان سعودی و از شیر نجوشیده شتر بوده است. اما پس از گذشت 3/5 سال فقط 1590 نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند و 550 نفر فوت کرده اند که این نشان میدهد بیماری قدرت انتشار بالایی ندارد و از هر سه نفری که به آن مبتلا می شوند فقط یک نفر فوت می کند.
 
صدری زاده
  دکتر صدری زاده ادامه داد: این ویروس بیماری تنفسی ایجاد می کند که می تواند از یک سرماخوردگی ساده شروع شود و به بیماری های تنفسی شدید و کشنده گسترش یابد به طوری که مبتلا باید در آی سی یو بستری و ممکن است بیماری به مرگ او منجر شود.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه ویروس کرونا فقط در 26 کشور دنیا دیده شده است گفت: نخستین مورد در عربستان مشاهده شد و سپس به مصر، لبنان، اردن، قطر، تونس، یمن و کویت سرایت کرد اما پس از آن از منطقه خاور میانه خارج شد و به اروپا، آفریقا و آمریکا رسید . دکتر صدری زاده دوره نهفتگی بیماری کرونا را 14 روز اعلام و تصریح کرد: اگر حجاج تب، سرفه و تنگی نفس داشته باشند باید هر چه سریعتر به بیمارستان مراجعه کنند و جامعه پزشکی نیز باید آگاه باشد و با عکسبرداری از ریه و آزمایش خون ، ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص دهند.

وی با تاکید بر اینکه کرونا واکسن ندارد اظهار داشت: هر چند پائیز فصل سرماخوردگی است اما سرماخوردگی و آنفولانزا تنگی نفس ایجاد نمی کند پس حجاج باید عارضه تنگی نفس را به همراه تب و سرفه جدی بگیرند.    


جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن