تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820391196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمهيدات و تدابير ويژه در ۱۹ مبادي ورودي حجاج به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۵۹ب.ظ)
وزير بهداشت اعلام کرد: تمهيدات و تدابير ويژه در ۱۹ مبادي ورودي حجاج به کشور موج - وزير بهداشت گفت: دستورات لازم به تمامي کاروان‌ها، هيات هاي پزشکي و هواپيماهايي که به مقصد ايران پرواز دارند داده شده و در 19 مبادي ورودي کشور که هواپيماهاي حجاج وارد مي‌شوند نيز مراکزي پيش بيني شده تا مشکلي از نظر شيوع ويروس کرونا به کشور وجود نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در حاشيه مراسم آغاز سال تحصيلي جديد در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت بهداشت برنامه‌هاي خود را در خصوص حوادث حج امسال کاملاً مشخص کرده و با وزارتخانه‌هاي ديگر نيز هماهنگي خوبي ايجاد شده است.
وي تصريح کرد: وزارت راه و شهرسازي در خصوص انتقال اجساد و مجروحان و همچنين وزارت کشور نيز اقدامات خوبي را انجام داده و تدابير ويژه اي در نظر گرفته‌اند و وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر همان گونه که از ابتداي بروز اين حوادث در کنار حجاج بوده‌اند براي حضور در عربستان، انتقال مصدومين و مجرومين و نيز کمک به حجاج ساير کشورها آمادگي لازم را دارند.
وزير بهداشت افزود: از امروز که حجاج به کشور باز مي‌گردند روند انتقال مجروحين نيز آغاز مي‌شود و در بيمارستان‌هاي کشور نيز آمادگي لازم براي پذيرش بيماران و ادامه درمان وجود دارد که به دليل ادامه مراسم حج اين امکان وجود دارد که بيماري يا مصدوميتي براي حجاج پيش آيد که در همين زمينه تمامي بيمارستان‌ها آماده هستند.
دکتر هاشمي در خصوص ويروس خطرناکي که چندين سال است در عربستان قرباني مي‌گيرد گفت: دستورات لازم به تمامي کاروان‌ها، هيات هاي پزشکي و هواپيماهايي که به مقصد ايران پرواز دارند داده شده و در 19 مبادي ورودي کشور که هواپيماهاي حجاج وارد مي‌شوند نيز مراکزي پيش بيني شده تا مشکلي از نظر ورود اين ويروس به کشور وجود نداشته باشد.
وزير بهداشت در پاسخ به اين سؤال که شايعه شده است که طبق ادعاهاي کارشناسان در کشور عربستان و در ايران بسياري از حجاج بر اثر گاز سيانول فوت کرده‌اند گفت: شايعه زياد است و ما تجربه سال 66 را داريم و شرايط در مکه و منا به گونه اي است که اين حادثه ناشي از بي تدبيري اتفاق افتاده و لازم بود که پيش بيني شود و شايد راحت‌ترين راه براي جلوگيري از بروز اين حوادث، پذيرش مسووليت از سوي کشور عربستان و تلاش در جهت رفع تآملات روحي حجاج بود.
هاشمي ادامه داد: لازم است تا تمام جوانب حادثه منا به دقت بررسي شود و کساني که در منا حضور داشته‌اند مي‌دانند که در صورت بي تدبيري و ازدحام جمعيت حادثه اي که واضح بود رخ خواهد داد که لازم بود پيش بيني، تدبير و پيشگيري شود.
وزير بهداشت گفت: پذيرش مسووليت شايد التيام بخش ترين موردي بود که کشور و مسوولان سعودي مي‌توانستند انجام دهند و مقام معظم رهبري نيز در اين خصوص فرمودند که انصاف داشته باشيد و با انصاف مسووليت خود را بپذيريد و عذرخواهي کنيد.
هاشمي در خصوص وضعيت بيمارستان‌هاي ايران در کشور عربستان گفت: وضعيت اين بيمارستان‌ها مناسب است و طبق گزارشي که به من رسيده، اکثر مصدوميني که بستري شده‌اند قابل ترخيص هستند و برخي از آنان توانسته‌اند اعمال حج را انجام دهند و بنا است که مجروحين هر چه سريع تر ترخيص و يا به ايران منتقل شوند.
وزير بهداشت خاطر نشان کرد: بيمارستان‌ها در 19 مرکزي که هواپيماهاي حجاج در آن فرود مي‌آيد در آماده باش کامل هستند در عين حال مشکل وبا نيز در کشور عراق وجود دارد که لازم است تا به زائرين عتبات عاليات توصيه کنم که به دستورات روساي کاروان‌ها و هيات هاي پزشکي توجه ويژه داشته باشند ضمن اينکه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در مرز عراق نيز در حالت آماده باش قرار دارند و در اين زمينه کمک‌هاي خوبي در جهت کلر زني و اقدامات پيشگيرانه به وزارت بهداشت عراق شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن