تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815583911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز طرح پیمایش از ابتدای مهر سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آغاز طرح پیمایش از ابتدای مهر سال جاری استان‌ها > مازندران - مصرف انواع فراورده های نفتی در غرب استان مازندران با رشد 1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه چالوس، مدیر این شرکت با اعلام خبر فوق افزود:
حدود 363 میلیون لیتر انواع فراورده های نفتی در 6 ماهه اول امسال در غرب استان مازندران توزیع شده که با توجه به حدود 360 میلیون لیتر در 6 ماهه نخست سال گذشته از رشدی یک درصدی برخوردار بوده است.
مهندس محمود طاهری خاطر نشان کرد:
در همین مدت، عرضه بنزین سوپر 21 درصد کاهش، بنزین معمولی 5 درصد افزایش، نفت سفید 4 درصد رشد، نفتگاز 8 درصد کاهش و نفتکوره 16 درصد کاهش داشته است.
وی یادآور شد:
در 6 ماهه نخست سال جاری، مصرف بنزین سوپر 18 میلیون و 317 هزار لیتر، بنزین معمولی 247 میلیون و 197 هزار لیتر، نفت سفید 23 میلیون و 345 هزار لیتر، نفتگاز 73 میلیون و 729 هزار لیتر و نفتکوره 629 هزار لیتر گزارش شده است.
مدیر پخش فراورده های نفتی منطقه چالوس افزود:
مجموع بنزین سوپر و معمولی با 265 میلیون و 514 هزار لیتر در 6 ماهه سال جاری، به نسبت مدت مشابه سال 93 که به میزان 257 میلیون و 885 هزار لیتر بوده است، افزایش 3 درصدی را نشان میدهد.
مهندس محمود طاهری اظهار کرد:
نرخ رشد مجموع بنزین معمولی و سوپر که در سال 93 نسبت به سال 92 مثبت در درصد شده بود، به مثبت 3 درصد افزایش یافته است؛ این نرخ رشد در سال 92 حدود 12 درصد بوده که با سیاست های اصلاح قیمت به میزان 10 درصد کاهش یافته است.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه افزود:
بیشترین میزان مصرف بنزین معمولی و سوپر در شهریور ماه به میزان 49.2 میلیون لیتر و کمترین آن در اردیبهشت ماه و به میزان 38.6 میلیون لیتر می باشد.
وی همچنین ادامه داد:
روند افزایشی توزیع نفت سفید، به دلیل سیاست های شرکت جهت ذخیره سازی تابستانه با هدف سهولت توزیع در زمستان و افزایش توان تولید پالایشگاهی بوده و پیش بینی می گردد با توجه به گسترش گازرسانی تا پایان سال حداقل 5 درصد کاهش یابد.
مدیر پخش فراورده های نفتی منطقه چالوس، با اعلام اینکه کاهش 8 درصدی مصرف نفتگاز به علت افزایش نظارت ها، حذف سهمیه های حمایتی و اجرای سیاست تک نرخی، طرح عرضه منطقه ای نفت گاز حمل و نقلی و تبدیل سوخت تعدادی از مشترکین به گاز طبیعی می باشد، خاطر نشان کرد:
حدود 5 میلیون لیتر در بخش حمل و نقل و 1.2 میلیون لیتر در بخش های غیر حمل و نقلی کاهش داشته ایم که انتظار میرود در آینده با کاهش بیشتری نیز همراه باشد.
مدیر پخش فراورده های نفتی با اعلام این مطلب که طرح پیمایش برای خودروهای نفتگاز سوز از آغاز مهر امسال به اجرا در آمده است گفت:
طرح پیمایش، ملاک محاسبه نفتگاز برای خودروهای نفتگاز سوز را، عملکرد آنها قرار می دهد.
وی افزود:
منظم شدن خودروهای سنگین نفتگاز سوز در دریافت بارنامه، از جمله محاسن اجرای طرح پیمایش به شمار میرود و کم کردن مصارف فراورده های مایع و جایگزینی گاز طبیعی که در راستای سیاست های وزارت نفت می باشد نیز همسو با اجرای این طرح بشمار میرود.
مهندس محمود طاهری گفت:
با فعالیت های بیشتر در زمینه سی ان جی، ماهیانه بین 10 تا 11 میلیون لیتر جایگزینی گاز مایع به جای بنزین صورت گرفته است که امید آن میرود تا این رقم نیز افزایش یابد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس خروج از وضعیت نامطلوب سازمان پایانه و حمل‌ و نقل را از مزایای اجرای طرح پیمایش برشمرد و بیان کرد: طرح پیمایش تخصیص هوشمند فرآورده‌های نفت‌گاز مبتنی بر اسناد حمل (بارنامه، صورت وضعیت، راه‌نامه) است که با تایید سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در هر دوره محاسبه و سهمیه مربوطه در کارت هوشمند سوخت خودروهای نفت‌گازسوز شارژ می‌شود.
وی در پایان صرفه‌جویی در تامین سوخت را از مهم‌ترین فواید اجرای این‌طرح خواند و گفت: ممانعت از ورود سوخت به چرخه غیر رسمی و غیر قانونی‌، مدیریت هوشمند بر تخصیص سوخت، جلوگیری از خروج فرآورده نفت‌گاز از کشور و حرکت به سمت شناسایی و نوسازی ناوگان فرسوده از دیگر فواید اجرای طرح پیمایش است
طاهری یادآور شد: تعداد کالابرگ‌های اعلام شده در سال‌جاری با سریال 17 و 21 هر کوپن 500‌ لیتر و 34 برای خانوارهای فصلی و دایمی هر نفر 200‌ لیتر (مجموعا 1200‌ لیتر) بود که کالابرگ سری 34 تا پایان آبان‌ماه امسال معتبر است.    



جمعه 10 مهر 1394 - 14:11:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن