تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812700289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت طرح پيمايش نسبت به شيوه قبلي اختصاص سوخت/توصيه به رانندگان خودروهاي ديزلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۴۹ب.ظ)
تفاوت طرح پيمايش نسبت به شيوه قبلي اختصاص سوخت/توصيه به رانندگان خودروهاي ديزلي موج-ساير رسانه ها؛مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، با بيان اين که طرح پيمايش نسبت به شيوه قبلي اختصاص سوخت، دو تفاوت عمده دارد، گفت: اول اين که سهميه روزانه به ماهانه تبديل شده و تفاوت دوم اين است که واريز سهميه‌ها به جاي يک‌بار، چندين بار در طي يک ماه انجام مي‌شود.
ايرنا نوشت:
محسن روحاني، مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تشريح جزييات اجراي طرح پيمايش خودروهاي گازوييلي، اظهار داشت: طرح اختصاص سوخت به ازاي پيمايش داراي 2 فاز اصلي است.
وي اضافه کرد: سهميه‌ها در فاز اول، بر اساس بارنامه و صورت وضعيت جابه جايي مسافر که سازمان پايانه‌ها براي حمل‌ونقل برون‌شهري اعلام مي‌کند، اختصاص مي‌يابد.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، افزود: سازمان شهرداري‌ها نيز موظف است که خودروهاي عمومي گازوييل‌سوز درون‌شهري را سازمان‌دهي کند.
روحاني ادامه داد: سهميه آن دسته از خودروهايي که داراي بارنامه و صورت وضعيت مسافر هستند، بر اساس ميزان تردد، ميزان بار و کلاس خودرو تعيين مي‌شود.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: اما نحوه عرضه سهميه آن گروه از خودروها که هنوز سازمان‌دهي نشده‌اند، تفاوت داشته و به ميزان 85 درصد سهميه‌اي که قبلا دريافت مي‌کردند، خواهد بود.
روحاني با بيان اين که طرح پيمايش نسبت به شيوه قبلي اختصاص سوخت، دو تفاوت عمده دارد، گفت: اول اين که سهميه روزانه به ماهانه تبديل شده و تفاوت دوم اين است که واريز سهميه‌ها به جاي يک‌بار، چندين بار در طي يک ماه انجام مي‌شود.
وي با اشاره به اين که پيش بيني کرده‌ايم که اختصاص سهميه مهر، در طي دو مرحله انجام شود، اظهار داشت: اولين بخش سهميه ماهانه، در اولين سوخت‌گيري که خودرو انجام دهد در کارت سوخت شارژ مي‌شود. در طي اين مرحله، خودرو، نيمي از سهميه ماهانه را دريافت مي‌کند.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اضافه مي‌کند: پس از انجام سوخت‌گيري دوم، خودروها مي‌توانند سهميه دوم را نيز دريافت کنند.
وي با بيان اين که خودروهاي گازوييل‌سوز از پاييز 87 تحت پوشش سامانه هوشمند سوخت قرار گرفته‌اند، افزود: پيش از اين، خودروهاي ديزلي به سه گروه مسافري و 6 گروه باري تقسيم شده بودند که سهميه آن‌ها به طور روزانه در کارت‌هاي سوخت شارژ مي‌شد و 2 يا 3 روز نيز قابل استفاده بود.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي خاطرنشان کرد: سهميه‌ها براساس گروهي که خودرو در آن قرار داشت، اختصاص مي‌يافت و توجهي به فعاليت و عملکرد خودرو نمي‌شد.
روحاني ادامه داد: اما؛ در زمستان سال گذشته، هيات وزيران مصوب کرد که اختصاص سوخت به ازاي پيمايش، اجرايي شود و بر اين اساس، از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري گردآوري اطلاعات، هماهنگي دستگاه‌هاي ذينفع، آماده‌سازي سيستم و آزمايش سامانه شروع و در نهايت از اول مهرماه عمليات اجرايي آغاز شد.
روحاني با بيان اين که حدود 830 هزار خودروي گازوييل‌سوز در کشور داراي کارت سوخت هستند، گفت: 730 هزار دستگاه خودرو معمولا در جايگاه‌ها سوخت‌گيري مي‌کنند و 100 هزار دستگاه خودروي ديزلي نيز متعلق به شرکت واحد، نهادهاي نظامي و پروژه‌هاي عمراني (سدسازي، راه‌سازي، معدن) هستند که معمولا در جايگاه‌هاي خاص خود سوخت‌گيري مي‌کنند و سوخت‌گيري انفرادي در جايگاه‌ها ندارند.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي افزود: سازمان پايانه‌ها در مهر براي 290 هزار دستگاه گازوييل‌سوز، عملکرد ارائه کرده است.
وي اضافه کرد: سهميه ساير خودروهايي که فاقد عملکرد هستند نيز به ميزان 85 درصد سهميه ثابتي است که قبلا براي آن‌ها اختصاص مي‌يافت.
روحاني با بيان اين که سهميه گازوييلي که تا پيش از اين روزانه به خودروهاي ديزلي واريز مي‌شد بيش از مصرف آن‌ها بود، اظهار داشت: پيش از اين، به طور ميانگين 105 ميليون ليتر در روز سهميه گازوييل در کارت‌هاي سوخت شارژ مي‌کرديم، که حدود 45 ميليون ليتر از آن مصرف مي‌شد.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اضافه کرد: با اجراي طرح پيمايش، ميزان شارژ روزانه سهميه گازوييل به حدود 90 ميليون ليتر در روز خواهد رسيد.
وي با اشاره به جزييات اجراي طرح اختصاص سوخت به ازاي پيمايش، گفت: از 730 هزار خودروي ديزلي که معمولا در جايگاه‌ها سوخت‌گيري مي‌کنند حدود 600 هزار خودرو در فاصله زماني يکم تا 8 مهر حداقل يک بار سوخت‌گيري کرده و سهميه نيمه اول را دريافت کرده‌اند.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اضافه کرد: در طي اين مدت، حدود 400 هزار خودرو با سوخت‌گيري دوم، سهميه نيمه دوم ماه را نيز دريافت کرده‌اند.
روحاني با توصيه به رانندگان خودروهاي ديزلي، اظهار داشت: رانندگان توجه داشته باشند که قبلا سهميه روزانه واريز و در طي 2 تا 3 روز مصرف مي‌شد و سپس سهميه جديد اختصاص مي‌يافت، اما؛ در حال حاضر با اجراي طرح پيمايش، سهميه ماهانه واريز مي‌شود، بنابراين بايد آن را تا پايان ماه مديريت کنند تا با مشکلي در روزهاي پاياني ماه مواجه نشوند.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي درباره شناسايي خودروهاي ديزلي فاقد تردد، گفت: تردد خودروها براساس عملکرد مشخص مي‌شود به طوري که سازمان پايانه‌ها عملکرد برون‌شهري و سازمان شهرداري‌ها عملکرد خودروهاي درون‌شهري را مشخص مي‌کنند.
روحاني اضافه کرد: تا زماني که شناسايي عملکردها تکميل نشود، ناچار هستيم که تحويل سوخت را ادامه دهيم که البته به ميزان 85 درصد سهميه‌هاي سابق است.
وي خاطرنشان کرد: با گذشت زمان و تثبيت طرح پيمايش، اختصاص سهميه‌ها، واقعي‌تر مي‌شود به طوري که سهميه‌ها براساس عملکرد واريز خواهد شد.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ادامه داد: مصوبه هيات وزيران تأکيد دارد که از مهر سال 95 عملکردها خودروهاي ديزلي براساس دستگاه‌هايي که بر روي خودروها نصب مي‌شود، تعيين شود.
روحاني با بيان اين که با نصب دستگاه‌ها در روي خودروها، عملکرد واقعي آن‌ها شناسايي خواهد شد، گفت: هر خودرو بايد به هر ميزان که کار کند سوخت تحويل بگيرد.
وي تصريح کرد: اگر خودروهاي فعال به درستي شناسايي شوند، سقفي براي سهميه سوخت در نظر گرفته نمي‌شود بلکه اختصاص سهميه بر اساس عملکرد خواهد بود.
مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اظهار داشت: هرچه بيشتر به سوي شناسايي عملکرد واقعي خودروها حرکت کنيم، توزيع سوخت عادلانه‌تر شده و سوءاستفاده و قاچاق کاهش بيشتري پيدا خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن