تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812736729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعکاس گزارش فرسودگي ناوگان اتوبوس‌راني تهران در مجامع بين‌المللي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۴ق.ظ)
انعکاس گزارش فرسودگي ناوگان اتوبوس‌راني تهران در مجامع بين‌المللي موج-مديرعامل شرکت واحد اتوبوس‌راني شهر تهران از انعکاس گزارش فرسودگي ناوگان اتوبوس‌راني شهر تهران به عنوان يکي از بزرگ‌ترين مشکلات پايتخت در مجامع بين‌المللي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، پيمان سنندجي، مديرعامل شرکت واحد اتوبوس‌راني شهر تهران گفت: حتما ارائه اين مطالعات و تحقيقات در جايگاه بين‌المللي مديريت شهري تهران و ناوگان اتوبوس‌راني پايتخت بي‌تأثير نخواهد بود، اما؛ اتفاقي که در اين ميان روي داده اين است که ما در بدترين شرايط ممکن که تعداد اتوبوس‌ها مناسب با وضعيت موجود نيست و از سوي ديگر فرسودگي ناوگان را هم داريم، توانسته‌ايم همين ناوگان را براي ارائه خدمات حمل‌ونقلي به شهروندان اورهال کنيم.
وي افزود: واقعيت اين است که در هيچ يک از شهرهاي پيشرفته اتوبوسي به کيفيت اتوبوس‌هايي که ما در ناوگان مورد استفاده قرار داده‌ايم وجود ندارد.
با شروع نيمه دوم سال و بازگشايي مدارس و مراکز علمي، ارائه خدمات حمل‌ونقلي از اهميت ويژه‌اي براي مديريت شهري تهران برخوردار است. اين در حالي است که برابر گزارش کارشناسان سازمان اتوبوس‌راني شهر تهران هر ماه 72 اتوبوس در بخش خصوصي به سن فرسودگي مي‌رسند و بايد از چرخه فعاليت خارج شوند، اما؛ بي‌مهري‌هاي دولت‌هاي گذشته به نوسازي ناوگان اتوبوس‌راني شهر تهران باعث شده تا از اواخر سال گذشته تا کنون بالغ بر 600 اتوبوس در بخش خصوصي از گردونه خدمات‌رساني در پايتخت خارج شوند. با وجود آن که در سال گذشته بازسازي اتوبوس‌هاي بخش خصوصي به عنوان يک مصوبه به تصويب شوراي شهر تهران رسيد، اما؛ واقعيت اين است که برخي از اتوبوس‌هاي بخش خصوصي آن‌قدر فرسوده شده‌اند که ديگر امکان بازسازي مجدد آن وجود ندارد.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوس‌راني شهر تهران در اين باره تأکيد کرد: هر اتوبوسي که در تهران به مدت 10 سال کار کند، ديگر قابل استفاده در هيچ جاي ديگر نيست. اما به هر صورت اين مشکلات وجود دارد. اما؛ مهم اين است با تمامي اين معضلات توانسته‌ايم سيستم و نظامي را به وجود آوريم که اتوبوس‌ها را به موقع به ايستگاه‌ها اعزام کنيم.
پيمان سنندجي با تأييد اين که فرسودگي ناوگان اتوبوس‌راني شهر تهران به اندازه‌اي است که ديگر امکان استفاده از اين اتوبوس‌ها در خطوط وجود ندارد و به نوعي اتوبوس‌راني شهر تهران در شرايط بحراني قرار دارد، ادامه داد: به اين مساله اعتقاد داريم که ادامه اين روند به نفع مردم و ناوگان اتوبوس‌راني شهر تهران نخواهد بود. همان‌طور که هر سال به دليل فرسودگي زياد 400 دستگاه اتوبوس در چرخه خدمات‌رساني به مردم خارج مي‌شود، فشار کمبود اتوبوس به مردم وارد مي‌شود. امسال به نسبت سال گذشته ما حدود 600 دستگاه اتوبوس کمتر در ناوگان داريم. در ادامه که اين تعداد به 1000 دستگاه برسد، مشخص است که سيستم خدمات‌دهي ناوگان اتوبوس‌راني شهر تهران دچار مشکل خواهد شد.
وي بيان کرد: به عنوان مثال يکي از دلايلي که تعداد مسافران خط 7 اتوبوس‌هاي BRT در بحث جابه‌جايي افزايش يافته به دليل بالا بردن کيفيت و مطلوبيت اتوبوس‌هايي است که در اين خطوط مورد استفاده قرار گرفته است. شما هر کجا در سيستم حمل‌ونقل مطلوبيت ناوگان را افزايش مي‌دهيد به همان ميزان استقبال مسافران بيشتر مي‌شود. قدر مسلم اگر در تمامي خطوط اتوبوس‌راني شهر تهران از اتوبوس‌هاي با کيفيت استفاده شود، هيچ کسي ديگر از خودروهاي شخصي استفاده نمي‌کند.
هرچند دولت در قانون بودجه سال گذشته خود بند «ق» را به منظور توسعه و نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي قرار داد و براساس اين بند قانوني وزارت نفت مکلف به کمک در اين حوزه شد، اما؛ برآوردهاي کارشناسي نشان مي‌دهد که اين ماده قانوني برخلاف واقعيت موجود در حوزه حمل‌ونقل عمومي بسيار رؤيايي تدوين شده است تا اين که قابليت اجرايي داشته باشد. مديرعامل شرکت واحد اتوبوس‌راني شهر تهران در اين باره بيان داشت: يکي از ايرادات بند «ق» تبصره دوم قانون بودجه سال رؤيايي بودن اين قانون است. در حال حاضر تمامي زيرساخت‌هايي که بايد براي اجراي اين بند از قانون بودجه سال 93 در حوزه اتوبوس‌راني اجرايي شود را ايجاد کرده‌ايم به عنوان مثال روش خصوصي‌سازي ناوگان اتوبوس‌راني را مطابق با مفاد اين بند قانوني تغيير داديم، اما؛ چون قانون به گونه‌اي تصويب شده که امکان اجرايي شدن ندارد خود مسوولان دولتي نيز کاري از دستشان برنمي‌آيد.
وي افزود: واقعيت اين است که اگر مسوولان دولتي بر اين باور هستند که صرفه‌جويي در مصرف انرژي در کشور در اولويت است، بايد به اين مساله توجه داشته باشند که توسعه حمل‌ونقل عمومي گام اولي است که براي تحقق اين ايده بايد برداشته شود و در اين ميان بايد قوانين و مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌هايي را تصويب کنند که قابليت اجرايي داشته باشند. وقتي اين قوانين قابليت اجرايي ندارد پس تمامي حرف‌هايي که در حوزه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي و صرفه‌جويي در مصرف انرژي زده مي‌شود، در حد شعار است.
به اعتقاد پيمان سنندجي، ما زماني مي‌توانيم در حوزه حمل‌ونقل عمومي صرفه‌جويي در مصرف سوخت داشته باشيم که اتوبوس‌هاي نو در اختيار داشته باشيم، اما؛ وقتي ناوگان اتوبوس‌راني پايتخت فرسوده است نمي‌توان انتظار داشت که صرفه‌جويي در مصرف سوخت داشته باشيم.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوس‌راني شهر تهران با اشاره به جلسات متعددي که با مسوولان دولتي در مورد نوسازي ناوگان اتوبوس‌راني شهر تهران داشته و متأسفانه هيچ کدام از اين جلسات منجر به نوسازي اتوبوس‌هاي شهر تهران نشده است، به شهر نوشت توضيح داد: جلسات متعددي را با سازمان شهرداري‌ها، وزارت کشور، ستاد مديريت سوخت، سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت و حتي مجلس برگزار کرده و نسبت به فرسودگي ناوگان اتوبوس‌راني شهر تهران هشدارهاي لازم را مطرح کرده‌ايم، اما؛ الان کار به جايي رسيده که اين مسوولان دولتي تنها به گزارش‌هايي که ارائه مي‌دهيم، گوش مي‌کنند، اما؛ اقدامات اجرايي لازم صورت نمي‌گيرد.
وي ادامه داد: بند «ق» به همين مساله اشاره دارد که بايد توسط وزارت نفت اجرا شود که متأسفانه اين قانون قابليت اجرا ندارد. مکاتبات زيادي در زمينه اجراي اين قانون با وزارت نفت و دولت داشته‌ايم، اما؛ اقدامي انجام نشده است. نامه‌اي نيز در اين خصوص به مجلس فرستاده‌ايم تا شايد مجلس براي اجراي اين قانون پا درمياني کند.
پيمان سنندجي با اشاره به مشکلات توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي در کشور تأکيد کرد: وزارت نفت ملزم به اجراي بند «ق» است، اما؛ دو سالي است که براي اجراي اين بند در قانون بودجه هيچ اقدامي از سوي اين وزارتخانه انجام نشده است. طبق اين قانون وزارت نفت مکلف شده تا ظرف 5 سال 17 هزار اتوبوس جديد وارد ناوگان اتوبوس‌راني کلان‌شهرها کند که هنوز اتفاقي روي نداده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن