تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813214384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته




"عامدانه عاشقانه قاتلانه" یکی از معدود نمایش‌های یکی‌دو سال اخیر است که برخلاف جریان غالب و رایج در تئاتر ما که انباشته از متن‌های انتزاعی و بی‌معنی است ، متنی باسروته دارد که معلوم است از چه می‌گوید و چه می‌گوید.










برترین ها - ایمان عبدلی: تماشاخانه: "عامدانه عاشقانه قاتلانه" یکی از معدود نمایش‌های یکی‌دو سال اخیر است که برخلاف جریان غالب و رایج در تئاتر ما که انباشته از متن‌های انتزاعی و بی‌معنی است ، متنی باسروته دارد که معلوم است از چه می‌گوید و چه می‌گوید. از آن متن‌هایی است که وقتی اجرایش را می‌بینم به صحنه خیره می‌شوم و گوش‌هایم را تیز می‌کنم و آرزو نمی‌کنم‌ ای کاش پشتی صندلی بلندتر از صندلی‌های رایج سالن‌های تئاتر ما بود که می‌شد سر را بر آن گذاشت و خوابید.

متنی سنجیده دارد بر اساس سه پرونده آشنای قتل در سال‌های اخیر که قاتلان آنها زن بوده‌اند؛ سه پرونده‌یی که جامعه کنجکاوی بسیاری درباره آنها نشان داد و نویسنده تلاش بسیار کرده ضمن تداعی کردن آن ماجراهای واقعی، با تغییراتی در وقایع، دیدگاه خود را نیز در روایتش وارد کند. این دیدگاه، بیش از آنکه فمینیستی باشد، انسانی است. متهمان پرونده‌های اول و دوم اعدام شدند و سومی پس از هشت سال آزاد شد.(هوشنگ گلمکانی)

نمایش در تئاتر باران اجرا می شود،کاری از ساناز بیان با بازی: بهاره رهنما و نسیم ادبی و..


پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته



اکران: رماني پرفروش به چاپ رسيده است. داستاني كه ماجراهاي عاشقانه دو زوج را روايت مي‌كند، اما انتهای داستان تراژيك است و اين پايان، قهرمانان رمان را برعليه خالقشان برمي‌آشوبد، اما ماجرا به همين جا ختم نمي‌شود... . خلاصه ای ازداستان فیلم «ذوب شدن پادشاه»،گروه هنر و تجربه بستر مناسبی برای عرضه ی فیلمهایی است که فکر و ایده ی بکری دارند و سالها بود که مجال دیده شدن نداشته اند،«ذوب شدن پادشاه »از این دست آثاراست که دیدنش ارزش دارد، منتهی شیوه ی خاص اکران فیلم و تک سانس بودنش،کمی شرایط را برای تماشای فیلم در سینما دشوار می کند. فیلمی از هوتن زنگنه پور با بازی: شهرزاد کمال زاده فرشید نوابی ،لیلا زارع ..


پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته



کنسرت و آلبوم: این روزهای آخر قبل از شروع ایام محرم و صفر، روزهای پر کاری اهالی موسیقی است،هر کسی آلبوم آماده ی انتشار دارد عرضه می کند و آنهایی هم که نیت اجرای کنسرت دارند به هر طریقی شده بازار داغ قبل از محرم را از دست نمی دهند؛ سالن میلاد نمایشگاه امروزو فردا میزبان محسن یگانه است، بعد از آن نوبت محمد علیزاده است که دوستدارانش را ملاقات کند،تا آخر هفته ی آینده برنامه ی کنسرت براه است و سیروان و زانیار و رضا یزدانی وبنیامین و امید حاجیلی..همه به صحنه می آیند.


پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته



کیوسک: «جامعه پویا» نام ماهنامه ی جدیدی است که این ماه دومین شماره اش روی پیشخوان آمده، به نظرمی آید تیم مطبوعاتی نشاط که سال گذشته در انتشار این نشریه ناکام بودند، با انتشار این ماهنامه جبران مافات کرده اند، «جامعه ی پویا» از زاویه جامعه شناسانه مسائلی را که جامعه ی امروز ایران درگیر آن است را موشکافی می کند، به طور مثال در این شماره اینترنت و تاثیر گذاری آن در حوزه های متفاوت طی یک پرونده ی قطور و خواندنی موشکافی شده، از تاثیر بر حوزه ی اقتصاد تا تاثیر بر حوزه ی زنان و سلبریتی ها،در این شماره می توانید مطالبی را هم در حوزه ی سینما مطالعه کنید .


پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته



کتاب: نشر گمان سلسله کتاب هایی را به سرپرستی خشایار دیهیمی منتشر کرده که در حوزه ی فلسفه اتفاق مبارکی است از این لحاظ که این کتاب ها فلسفه ای خوش خوان و درگیر شونده را عرضه می کنند و دریچه های جدیدی را به روی ذهن بیگانه با اندیشه ورزی باز می کنند،اتفاقا کتا ب ها با استقبال خوبی هم مواجه شده، چون مسائلی راپررنگ کرده که برای هر مخاطبی می تواند جذاب باشد،به عنوان نمونه : «اعتقاد بدون تعصب» که بررسی روند تکثر دین در جامعه ی مدرن است کتابی به قلم پیتر برگر و آنتون زاید رولد با برگردان محمود حبیبی،به عناوین سنگین توجهی نکنید، اگر به فلسفیدن و تفکر علاقه دارید این سری کتاب ها را از دست ندهید شروع خوبی می تواند باشد.


پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته



گالری: نمایشگاه «بی‌دردسر» از 3 تا 20 مهر در گالری «آران» برگزار می شود، غزاله بحیرایی می گوید:« در این نمایشگاه، آثاری در مدیاها و با تکنیک‌های مختلف از جمله تعدادی کار طراحی سیاه و سفید، طراحی رنگی، لایت‌باکس و یک چیدمان است. این چیدمان شامل یک تابلو و یک مبل است. سوژه‌ی اصلی و مشترک آثار این شهر «تهران» است،تهران شهری است که در آن زندگی می‌کنم و دوست داشتم این شهر را سوژه‌ی کارهایم قرار دهم. آثار این نمایشگاه حاصل پرسه زدن و چرخیدن در این شهر است. در این پرسه زدن‌ها بخشی از آن چیزهایی را که در این شهر به‌چشم می‌آید و نمی‌آید، در آثارم به‌نمایش گذاشته ام»


پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته








تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن